Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aymara parkieten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Aymara parkieten.

Hallo,
    Kan je een koppel aymara parkieten samen houden met tropische vogels?
    Of kan je ze bij turquoisine parkieten of swifparkieten houden?
    Alvast bedankt?
    Mvg, Nicolai.

Het kan wel maar dan geen blok erbij hangen, slapen doen ze op stok ook. Voor te broeden moeten ze wel apart dan worden ze wat feller en kan het niet samen.

Opmerking

Indien voldoende ruimte kunnen Aymaraparkieten prima in kolonie worden gehouden, maar ze kunnen af en toe wel behoorlijk fel uit de hoek komen.

De combinatie met genoemde soorten is mogelijk, mits ook hier voldoende ruimte beschikbaar.

Gezien het feit dat deze Zuid-Amerikaantjes hun nestblok het gehele jaar rond als slaapplaats gebruiken, behoort die mogelijkheid mijns inziens tot de standaard voorzieningen voor dergelijke vogels en om die reden vind ik de tip om het broedblok weg te halen geen goede!
      Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Harstikke bedankt voor de reactie.
        Ik denk dat ik maar voor de veiligheid het niet ga doen.
        Tijdens de broedperiode kunnen ze nogal fel zijn zeggen ze dus?
        Mvg, Nicolai.

Opmerking

wij hebben sinds een week ook een koppel zitten.
          Deze zitten echter dag en nacht in de broedblok met z'n twee.
          Ze komen somds alleen ff een minuutje naar buiten om te eten en te toileteren en zich te strekken.

mijn vraag dus: is dit normaal?

Opmerking

Voor de zekerheid een vraag; 1-1 Bincheows 1-3 grasparkiet (5 jongen) 1-1 eng. grasparkiet 1-1 Jap.meeuw 2-2 Forpus 1-1 Goulds 1-1 Catharin 1-0 Ceres 1-1 Zeba zwartwang.
            Zit dit bij elkaar?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Voor de zekerheid een vraag; 1-1 Bincheows 1-3 grasparkiet (5 jongen) 1-1 eng. grasparkiet 1-1 Jap.meeuw 2-2 Forpus 1-1 Goulds 1-1 Catharin 1-0 Ceres 1-1 Zeba zwartwang.
              Zit dit bij elkaar?
              haha nee.

ik ben dan pas sinds een halfjaar bezig met vogels, maar ik weet wel dat dit niet allemaal bij elkaar in 1 voillaire gezet meot worden :P

Grasparkieten zijn er inmiddels al 16, waarvan 3 met jongen en die 3 zitten appart van de anderen, voor de rest heb ik alleen zilverbekjes, ceres en spitsjes bij elkaar zitten.

Opmerking

Working...
              X