Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Catharina's

Hallo mensen,

ik heb hier een binnen voillaire van 2 meter hor 2 meter vert en 3 meter hoog.

nu wou ik er 2 koppels Catharina's in huisvestigen, maar nu is mijn vraag of dt kan?
    er hangen 4 nestkastjes in en voldoende schuilplekken met nepgroen.
    kan het 12 koppels bij elkaar, of gaat dat mis?
    had nl gelezen dat je niet meerdere koppels bij elkaar moet huisvestigen of over moet stappen op een oneven aantal.
    of is het beter om een bijvoorbeeld de koppel bourks erbij te plaatsen met 1 koppel cat's?

mvg

hoi,

catharina's zijn groepsdieren..
    ikzelf had ook eerst 1 koppel en deze zaten bijna altijd binnen,totdat ik er een koppel bijdeed..heb nu 6 koppels..
    toen zaten ze altijd bij elkaar en waren ook meer in de voliere te vinden..
    dus ik zou voor een tweede koppel gaan..
    Groeten Petro

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Petro
      hoi,

catharina's zijn groepsdieren..
      ikzelf had ook eerst 1 koppel en deze zaten bijna altijd binnen,totdat ik er een koppel bijdeed..heb nu 6 koppels..
      toen zaten ze altijd bij elkaar en waren ook meer in de voliere te vinden..
      dus ik zou voor een tweede koppel gaan..
      oke klinkt goed, en de vogelszullen dan wel gaan broeden?

Opmerking

Ja Uiltje. Alle vogels zullen gaan broeden als voor hun de condities juist zijn. Goede voeding, juiste aantal licht uren, juiste environment, vogels in broed conditie krijgen en je bent al half op weg.
        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
          Ja Uiltje. Alle vogels zullen gaan broeden als voor hun de condities juist zijn. Goede voeding, juiste aantal licht uren, juiste environment, vogels in broed conditie krijgen en je bent al half op weg.
          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
          oke top!

is dit ook zo als ik bourks en cat's bij elkaar zet?

mvg

Opmerking

Opmerking

hoi inmiddels een update, ik heb vorige maand gekozen om mijn bourks samen met de catharina's samen te plaatsen, eerst was het alleen de bourk pop die problemen had met de catha's, maar inmiddels is het er erg rustig en vredig, de vogels passeren elkaar zonder ook maar te pikken of te blazen.
              Nu zijn mijn Cat's uitgekomen bij eht kiezen van de broedblok en hebben ze de keuze gemaakt voor een liggende blok.
              ze zijn overdag onwijs veel in het blok te vinden, is dit een aanduiding dat de vogels overgaan op broeden, of nemen ze het blok gewoon als rustplaats net als de aymara's?

mvg

Opmerking

Hier zaten ze snel lang ik het blok... na twee weken ook eieren.
                maar dat is natuurlijk geen garantie dat dat bij jou ook zo is

vanavond kijken of de eerste bij ons uitgekipt zijn!!
                Mijn Site

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
                  Hier zaten ze snel lang ik het blok... na twee weken ook eieren.
                  maar dat is natuurlijk geen garantie dat dat bij jou ook zo is

vanavond kijken of de eerste bij ons uitgekipt zijn!!
                  nou hier nog geen eitjes, wel zijn de catharina's nog volop bezig met de 3 nestblokken, ze gaan voor mijn gevoel gewoon voor het liggende blok.

Wel verassend is dat toen ik gister thuis kwam de Bourks elkaar zaten te voeren en na een tijdje ging de pop ook prachtig in de elegante houding staan van (kom er maar op) en dat gebeurde dus ook.

Nu vandaag is de pop al 3x in het zelfde blok geweest, dus ziet het er goed uit

Opmerking

Working...
                  X