Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke parkiet is dit? (Splendid? turquoisine?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke parkiet is dit? (Splendid? turquoisine?)

Goedendag!
    Ik heb deze parkiet gekregen van een kennis omdat die persoon er niets meer aan vond, omdat de andere was weggevlogen.
    Ik zit nu nog wat te twijfelen wat het is. Mijn pa zei dat het een roodrug is, maar dat lijkt me niet. Die worden groter.

Ik denk dat het een turquoisine- of een Splendidparkiet is. Wat denken jullie?

Dat is een mooie turquoisineparkiet, maar snel een maatje erbij zoeken.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Bedankt!

Is het een man of en vrouw?
      De persoon waar ik hem vandaan heb zei dat het een vrouwtje is, klopt dat of niet?
      Heb je bij turquoisineparkieten ook kleurslagen? Zo ja, welke kleurslag is het dan?

Opmerking

Vrouwtje

Hier een mooie link voor je denk ik. Zo te zien is het de wildvorm.

Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Nog een mooie link en uit Nederland.

Opmerking

Bedankt! Hier heb ik wel wat aan!

Opmerking

Inmiddels heeft ze een partner.
              Foto's komen eraan!

Opmerking

ziet er mooi uit die Turquoisine parkiet

ik heb een vraagje heb een voilere met een koppel grasparkieten en een koppel kakariki en 1 elegant parkiet nog maar helaas

dus wil er graag een koppel bij hebben maar gaat dat goed als ik er een koppel Turquoisine parkiet bij zet of gaat dat niet goed

me voilere is 4,5 meter breed 1,70 meter diep en 2,20 meter hoog

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door goofy30
                  ziet er mooi uit die Turquoisine parkiet

ik heb een vraagje heb een voilere met een koppel grasparkieten en een koppel kakariki en 1 elegant parkiet nog maar helaas

dus wil er graag een koppel bij hebben maar gaat dat goed als ik er een koppel Turquoisine parkiet bij zet of gaat dat niet goed

me voilere is 4,5 meter breed 1,70 meter diep en 2,20 meter hoog
                  Turqen en eleganten kunnen met elkaar kruisen.
                  Ik zou ze dus in de kweek tijd wel appart zetten.
                  sigpic

Opmerking

maar dat gaat ook goed met de kakariki's en de grasparkieten???

Opmerking

Ik denk niet dat die er een probleem van zullen maken, wel genoeg nestkasten voorzien!
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Dat is een andere familie, elegant en turquoisine zijn beide neophema's, en laar Jeffrey maar kletsen die brengt alleen maar onzin.

Opmerking

Waarom zouden die soorten dan niet samen gaan? Bij mij zitten ze prima bij elkaar, alleen zonder de kakariki's maar met valkparkieten
                          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Bij grasparkieten vindt ik dat je daar niets bij kan zetten.
                            Gaatr vaker fout als dat het goed gaat.
                            Kakarikis kunnen ook moeilijk gaan doen dus daar ben ik ook geen voorstander van.
                            sigpic

Opmerking

Ik zou de gok niet nemen, de grasparkieten kunnen bijzonder vervelend zijn voor andere vogelsoorten, zeker de zachtaardige soorten. Afgebeten tenen of pootjes, dat soort dingen.

Volgens Jeffry kan zo'n beetje alles bij elkaar, maar het is echt uitzonderlijk veel geluk als het goed gaat.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X