Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogel moet forser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vogel moet forser

Hallo

Ik heb dit weekend met mijn valkparkieten aan een vogelshow mee gedaan
    Maar op 2 keurbriefjes staat dat de vogel forser moet nu is mijn vraag hoe krijg ik hem forser

forser

dit betekent dat je vogels te klein zijn, dus ook je kweekkoppel. Er is maar 1 ding tegen te doen nieuwe vogels kopen die vorser zijn. ik heb dit ook gehad met Europese cultuurvogels.

Opmerking

Meteen wegdoen en omruilen is wel een erg banale manier van vogels houden.

Als de vogels wel goed zijn, kun je er ook voor kiezen om voor beide vogels een andere grotere partner te zoeken. Elk jaar hou je alleen de jongen die je groot genoeg vindt en na een tijdje is je hele groep groter.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Heren bedankt voor de tip
        Alleen jammer dat ik die vogels dan moet weg doen

Opmerking

zijn het niet nog te jonge vogels, heb ook wel eens gehad dat ze door de leeftijd nog niet groot genoeg zijn geworden een jaar later waren het mooie forse vogels

Opmerking

Vogels te klein.

Hallo,
            Je hoeft je vogels niet weg te doen. Je gaat met deze vogels kweken en geeft ze calcium in het eivoer. Vooral aan de jonge die je krijgt zul je zien dat ze een stuk forser zijn. Je kweek koppel zal er niet meer van groeien. En als je dan een jonge ( grote ) vogel van jezelf weer op een andere grote vogel zet en je blijft calcium in het eivoer doen, heb je naar een paar jaar hele forse vogels!

Opmerking

calcium

het geven van extra calcium is geen garantie dat je vogels forser worden.

alleen zeer strenge selectie waar op grootte geselecteerd word geeft grotere vogels,

Opmerking

Moet forser betekend niet dat de vogel te klein is, het betekend dat de vogel te smal is in de borstbreedte. Door wat bredere vogels aan te schaffen uit goede oude lijnen is dit goed te krijgen, met het geven van extra kalk krijg je het echt niet voor elkaar. Alle voedingen zijn vaak goed uitgebalanceerd doe je er iets extra's bij kan dit uit elkaar getrokken worden waar te voor sta is nooit goed

Opmerking

nog een keer dan.
                  te samen te vreden te bed. 3x te en toch is er niets mis mee

Opmerking

Ik vroeg mij ff af

Oorspronkelijk geplaatst door theodoor
                    nog een keer dan.
                    te samen te vreden te bed. 3x te en toch is er niets mis mee
                    Zit je wel op het juiste forum nu? Of snap ik bovenstaande niet goed? Verklaar je ff nader dus.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

ik snap hem theodor

Opmerking

Te klein ?

Dit kan natuurlijk ook komen doordat de ouders niet echt overdreven goed voeren of dat je voedingswaarde niet goed is.Voer uitgebreid en niet alleen parkietenzaad maar ook andere soorten zoals voliere of wildezaden en er zijn meerdere soorten millet.Heb zelf al bij mijn vogels gehad dat de jongen bij het uitvliegen forse dan de ouder vogels waren en ik geef witlof als groenvoer word ook graag opgenomen en gevoerd dus zou ik zeggen probeer eens (variatie) wat ze lusten en geef dat ook als ze jongen hebben,succes ermee.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robert
                          Hallo

Ik heb dit weekend met mijn valkparkieten aan een vogelshow mee gedaan
                          Maar op 2 keurbriefjes staat dat de vogel forser moet nu is mijn vraag hoe krijg ik hem forser
                          ik weet niet waar je weg moet komen anders kom eens bij mij valken kijken dan zie je wat ze bedoelen wou je al een mail sturen maar die heb je geblokeerd ik kweek ras zuivere wild kleuren

Opmerking

Ik zou als ik jou was, twee andere forsere vogels kopen bij een goede kweker, en die op jou eigen vogels zetten. Meestal komt het dan wel goed.

Opmerking

zijn de vogels die je instuurde mannen?
                              poppen zijn vaak veel breder.

mijn inziens wil je op korte termijn goed scoren moet je een goede basis hebben.
                              dus andere vogels.

er zijn een aantal zeer goed scorende kwekers in nl waarbij je hele aardige vogels kunt kopen voor een leuke prijs als je kijkt naar de kwaliteit die je er voor krijgt.
                              dan heb ik het over een hoger niveau dan nederlands kampioen.
                              ook zijn er kwekers die leuk spul uit duitsland over laten komen.

ook moet je je verdiepen in wat wenselijk is en wat niet qua vraagprogramma.
                              bepaalde mutaties zijn moeilijk op tekening te krijgen , en dan moet je je daarnaast ook nog gaan bezighouden met formaat.
                              ik noem b.v. bontopaline cinnamon witmasker dit is voor een beginner te veel hooi op de vork denk ik.

het calcium en voeding gebeuren lijkt mij niet veel invloed te hebben op het formaat , dat is iets wat in de genen zit.
                              je moet uiteraard goed voor je vogels zorgen dus gevariereerd voeren , elke dag vers water , grit , sepia , krachtvoer en eivoer , geen gedoe met vitamines da's niet nodig (oei nu haal ik sommige kwekers op mijn nek maar het is mijn mening ) , wel zie ik in een aminozuuraanvulling een winst.
                              dit zorgt niet voor forse vogels maar kan wel meetellen in het verloop van je broedperiode.

tips :
                              lees eens wat rond op de site van nbvv - vraagprogramma.
                              ga op bezoek bij mensen die in dat wereldje zitten ( te vinden in tt-catalogus)
                              bezoek tt's en kijk hoe wat wordt beoordeeld.

ik hoop dat je er wat van hebt , al zal niet iedereen het hier per se mee eens zijn maar we zijn het toch nooit helemaal met elkaar eens toch.

Opmerking

Working...
                              X