Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valkparkieten buiten in de winter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Valkparkieten buiten in de winter

M.v.g. Sepke

Opmerking

een nachthok is een gewoon een ruimte waar de valkjes tochtvrij zich terug kunnen trekken als het buiten guur en lelijk is.
      Ik zelf ben met een voliere bezig voor 2valkjes en 2 catharina parkieten.
      mijn nachthok word 1 meter x 50 x 50 cm.

dit nachthok heb ik gemaakt van betonplex, heeft aan 1 zijde een invlieggat en aan de achterzijde een deurtje met plexiglas om het nachthok zuiver te maken.

succes
      save the earth, it's the only planet with chocolate

Opmerking

Wij hebben afgelopen winter 2 koppels valken en 5 koppels grasparkieten in een buitenvoliere gehouden welke was afgedicht met plexiplaten. De nachttemperatuur was bij ons -12 C. geweest. Voor de valken geen enkel probleem, enige waar je goed voor moet zorgen is dat er telkens water beschikbaar is.
        Succes

Peter

Opmerking

Ook hier hebben de valkparkieten vorige winter gewoon buiten gezeten.
          Ook ik had alles met plexiplaten dicht gemaakt en alles is de winter goed door gekomen.
          Alleen het water was steeds bevroren dat moest een paar keer perdag ververst worden.

Opmerking

tegen het bevriezen van drinkwater heb ik van een servicemonteur van kopieerapparaten een warmtedraad gekregen.
            deze is 30 cm lang en werkt op 230v.
            deze wordt gebruikt in kopieer apparaten.
            deze heb ik vervolgens in een kabeldoos voor elektra( zo een waar je wartels in draait voor buiten) gevouwen en in de deksel heb ik een paar gaatjes geboordt zodat het niet te heet wordt zodat ie gaat smelten.( dit gebeurde de eerste keer).

Op dit doosje zet ik dan de drinkfles.

werkt perfekt.

Opmerking

M.v.g. Sepke

Opmerking

ik heb een 3 koppels valkparkieten hegad en hebben het hele jaar buiten gezeten. ( ze hadden wel een mogelijkheid om tocht- en vochtvrij te gaan zitten)
                maar valkparkieten komen uit australie en daar kan het 's nachts behoorlijk vriezen.

maar de soorten in gevangenschap zijn natuurlijk niet zo sterk meer , maar toch...

als er genoeg beschutting is kunnen ze best buiten blijven.

Opmerking

maak hem uitvoorzorg helemaal dicht met plexiplaten zodat ze altijd uit de toch zitten.. laat wel een stuk open voor frisselucht etc..

dan komen ze wel de winter door.
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

ik laat de broedblokken de ganse tijd hangen
                    ze kruipen daar in in de winter
                    ze kweekten zelfs ;want bij -15 hadden ze vorig jaar jongen
                    een man had 2 vrouwtjes en in de winter had het vrouwtje dat in de zomer alleen had mee geholpen met het groot trekken van de jongen zelf jongen en trok het andere vrouwtje zich niets aan van de jongen in de winter
                    ze zijn alle 3 op stok gekomen maar gingen vaak schuilen in de blok tegen de kou

Opmerking

ik heb ook valkjes die hebben ook mogelijkheid om tocht vorst vrij te zitten in het binnen hok maar daar willen zie niet in ook al heb ik ze daar vrijgelaten in het binnen hok het eerste wat ze deden was naar het buiten hok gegaan 1x binnen geweest en verder nooit weer ookal heb ik ze nog maar 4 maand ze zijn nooit binnen geweest

Opmerking

mijn valkjes zitten wel eens binnen omdat ik in het nachthok voer.
                        verder zitten ze altijd buiten.

ze zitten tochtvrij maar zitten wel te trillen de hele tijd is dit normaal??

mijn catharina's zitten overdag buiten en 's avonds binnen

wat kun je de valkjes voeren zodat ze een winter vacht krijgen?

vogels in het wild krijgen vetbollen etc.

hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

groetjes

Opmerking

Een tip op dit forum om de vogels zonnepitten en walnoten te geven als het koud is volg ik momenteel op, ze maken er goed gebruik van

Dree

Opmerking

Working...
                          X