Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht bourkes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geslacht bourkes

goedendag,

Ik heb afgelopen weekeind 2 bourkeparkieten gekocht.
    1 rose en 1 wildkleur,
    Nu vraag ik me af omdat de eigenaar het ook nietwist welke de man en welke de pop is..

De rose is duidelijk kleiner dan de wildkleur maar ik denk dat kan komen doordat hij mischien een doorgekweekte rose vogel is
    ze zaten even in de kleine kooi maar ze gaan naar de voliere.

Groetjess alvast bedankt..
    diana
    1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
    Kijk eens een keer op mijn site
    www.mijnvogels.webklik.nl

Oorspronkelijk geplaatst door dianatjuhh
    goedendag,

Ik heb afgelopen weekeind 2 bourkeparkieten gekocht.
    1 rose en 1 wildkleur,
    Nu vraag ik me af omdat de eigenaar het ook nietwist welke de man en welke de pop is..

De rose is duidelijk kleiner dan de wildkleur maar ik denk dat kan komen doordat hij mischien een doorgekweekte rose vogel is
    ze zaten even in de kleine kooi maar ze gaan naar de voliere.

Groetjess alvast bedankt..
    diana
    Ik kan het niet goed zien maar het lijkt er op dat de wildkleur een man is , ik zie nogal wat blauw op de kop, heb je een foto van de voorkant?

succes.

Opmerking

Herbij andere fotos..

de roze:

de wildkleur.

Met het blauw dat heeft de wildkleur zeker wel op zen koppie.

GR diana
      1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
      Kijk eens een keer op mijn site
      www.mijnvogels.webklik.nl

Opmerking

ik denk zo te zien wildkleur man rose pop maar zet mij er niet op vast

Opmerking

hoi diana,
          de wildkleur is zeker een mannetje,popjes hebben geen blauw op de kop.
          denk de rose een pop omdat i een klein kopje heeft.
          maar vind de kop kleur wel donker en heb wel es gehoort dat mannetjes(rose)een donkerdere kop heeft dan een pop maar weet dit niet zeker.

Opmerking

Hallo Diana

Ik denk inderdaad ook dat de wildkleur de man is en de opaline de pop. Bij de wildkleuren hebben de mannen een blauwe band voor het hoofd en de poppen niet. Bij de opalines kan je het geslachtsonderscheid zien aan de wangen. De mannen hebben een rode wangen en de poppen hebben grijze wangen. Dat van de opalines ben ik vanavond ook net achtergekomen op de vogelvereniging, want mijn zus hheft ook een opaline bourke maar daarvan wisten we eerst ook niet wat het was.

Groeten Cor

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Cor89
              Hallo Diana

Ik denk inderdaad ook dat de wildkleur de man is en de opaline de pop. Bij de wildkleuren hebben de mannen een blauwe band voor het hoofd en de poppen niet. Bij de opalines kan je het geslachtsonderscheid zien aan de wangen. De mannen hebben een rode wangen en de poppen hebben grijze wangen. Dat van de opalines ben ik vanavond ook net achtergekomen op de vogelvereniging, want mijn zus hheft ook een opaline bourke maar daarvan wisten we eerst ook niet wat het was.

Groeten Cor
              Was het maar zo makkelijk.
              Mannen kunnen nog grijzere wangen hebben dan poppen.
              Dit heeft alles te maken met de kwaliteit van de vogels.
              Zowel mannen als poppen dienen zo min mogelijk grijs in de wangen te hebben.
              Bij de opaline kijk je naar de vorm van de kop en het gedrag van de vogel.
              De mannen hebben eeen platte kop en een pop een rondere.
              Het balsgedrag geeft aan dat het een man is, hier beginnen sommige mannen al op een erg vroege leeftijd mee.
              Op de foto af te gaan lijkt de opaline sterk op een man.
              sigpic

Opmerking

Wat me trouwens opval aan je foto's is dat kleine kooitje je weet toch wel hopelijk dat bourkes echte liefhebbers van vliegen zijn

Opmerking

ze zaten even in de kleine kooi maar ze gaan naar de voliere

Ik heb zelf een koppel dus ik ga af op de vorm en de algemene indruk en ik kom ook tot de conclusie dat de wildkleur de man is. je merkt het snel genoeg als de man gaat wippen... ik bedoel.... z'n rituele dans dus

Dree

Opmerking

Sorry niet goed gelezen, gelukkig maar!!

Opmerking

Working...
                    X