Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat moet ik doen met mijn catharina parkieten??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat moet ik doen met mijn catharina parkieten??

Ik zit met het volgende probleem.
    Sinds kort hebben wij een koppelte catharina parkieten gekocht.
    In eerste instantie wouden wij eerst kijken of het ons bevalt en door hun leuk uiterlijk en ook gedrag waren wij al naar 2 weken uit om nog een koppeltje erbij te doen.

Zelf heb ik een kamer voliere met alle speel mogelijkheiden zoals trapjes touwtjes etc...
    Gisteren hebben wij ons nieuw koppeltje gehald een zee groen en een mauve.
    Aangezien mij verteld worden is dat het hele vreedzame vogels zijn ging ik van uit dat het heel even ruzie maken zou zijn wie de baas is maar nee hoor alle beide koppeltjes die ik eerst had vielen meteen de andere twee nieuwe aan en waren zo tekeer aan het gaan dat zelf hun onderelkaar aan pikken waren.
    Ik moest mijn twee oudere catharina parkieten uit de voliere halen want het was niet te doen.
    Nu heb ik vandaag weer geprobeerd om ze naar binnen te zetten maar helaas zonder resultat
    Ze waren nog steeds agressief.
    Ik heb het mannetje eruit gehald en de pop binne gelaten van het oude koppel.
    Dat blijkt goed te gaan.

Vraag is het niet zielig om 3 te houden want ik zie toch dat de twee nieuwe een koppel vormen en de andere pop er maar bij zit??? En zou het toch tot problemen kunnen komen i.v.m. broeden want ik heb ook een nestkastje ophangen

alvast bedankt voor jullie reacties

Dit heeft mijn broertje ook meegemaakt met zijn catharina's in huis.
    Nestkastje inhangen met twee koppels geeft moeilijkheden.
    En het eerste koppel weet de weg in de voliere en de andere zijn indringers.
    Ook kun je eerst alles verhangen in de voliere en dan de twee koppels terug plaatsen zonder nestblokken.
    Groeten Petro

Opmerking

De nestkasten eruit halen en dan de vogels de tijd geven om aan elkaar te wennen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Andrea

Ik zit met het volgende probleem.
        Sinds kort hebben wij een koppelte catharina parkieten gekocht.
        In eerste instantie wouden wij eerst kijken of het ons bevalt en door hun leuk uiterlijk en ook gedrag waren wij al naar 2 weken uit om nog een koppeltje erbij te doen.

Zelf heb ik een kamer voliere met alle speel mogelijkheiden zoals trapjes touwtjes etc...
        Gisteren hebben wij ons nieuw koppeltje gehald een zee groen en een mauve.
        Aangezien mij verteld worden is dat het hele vreedzame vogels zijn ging ik van uit dat het heel even ruzie maken zou zijn wie de baas is maar nee hoor alle beide koppeltjes die ik eerst had vielen meteen de andere twee nieuwe aan en waren zo tekeer aan het gaan dat zelf hun onderelkaar aan pikken waren.
        Ik moest mijn twee oudere catharina parkieten uit de voliere halen want het was niet te doen.
        Nu heb ik vandaag weer geprobeerd om ze naar binnen te zetten maar helaas zonder resultat
        Ze waren nog steeds agressief.
        Ik heb het mannetje eruit gehald en de pop binne gelaten van het oude koppel.
        Dat blijkt goed te gaan.

Vraag is het niet zielig om 3 te houden want ik zie toch dat de twee nieuwe een koppel vormen en de andere pop er maar bij zit??? En zou het toch tot problemen kunnen komen i.v.m. broeden want ik heb ook een nestkastje ophangen

alvast bedankt voor jullie reacties
        Men wil , tegenwoordig vogels bij elkaar zetten en ze gelijk laten broeden , als het kan zonder een ei te leggen, nee dit geeft alleen maar teleurstelling.
        laat de vogels eerst wennen aan elkaar en de ruimte ,uitruien , op leeftijd komen enz.
        succes er mee.

Opmerking

hallo Andrea mag ik vragen hoe groot de voliere is.
          als i niet zo groot is zal broeden niks worden met 2 koppels.
          dan hebben ze geheid ruzie als je er nestblokken in hangt.

Opmerking

iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb helaas mijn 2 andere catharina parkieten terug gebracht naar de kweker.
            Heb ze 2 dagen apart gezet maar helaas bij het opnieuw bij zetten in de oude voliere ging het weer mis. de afmetingen van mijn huidige voliere zijn
            1,43 hoog bij 0,65 breed xdiepte.

En bij het eerste koppel was ik mij sowieso nooit zeker of het ook om een koppel ging of niet . Bij de twee nieuwen wel.

Dacht dat het goed zou gaan omdat wij de kweker ook gezegd hadden om miesschien een tweede koppel erbij te zetten. Maar eerst wouden wij bekijken of het ons beviel. En wij waren meteen verkocht door hun leuk uiterlijk en gedrag.
            Achterafaf vertellde ons de kweker dat wij meteen 2 koppels hadden moeten mee nemen omdat het eerste koppel hun als indringers zou zien.
            Tja een beetje te laat maar wij houden het op die twee. Rust vindt ik in de voliere belangrijker.

Opmerking

Working...
            X