Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Informatie over catharina parkieten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Informatie over catharina parkieten

Hoi allemaal!

Wie heeft veel ervaring met catharina parkieten????
    Ik zelf heb een binnen voiliere met een afmeting van h: 1,43Xb:0,63X d:0,53
    Naar dat ik flink informatie opgezocht heb op internet over deze leuke vogels
    en die mij aanspreken vanwege hun rustige en vreedzame gedrag wil ik een aantal van mijn bestaande vogels weg doen.

Ik heb momenteel een kanarie, 1 japanse meeuw, 1 bruinborst ritvink,
    1 vuurvinkje, 1 goudbuikje.

Ik ben van plan om de kanarie weg te doen en het vuurvinkje met het goudbuikje.
    Aangezien de japanse meeuw en de ritvink een koppel geworden zijn kan ik geen afstand van hun doen en het ritvinkje zingt ontzettend mooi.

Mijn vraag zou het goed gaan als ik een koppel catharina parkieten erbij zet??
    En mijn tweede vraag is het noodzakelijk om de catharina parkieten los in de woonkamer te laten vliegen ?? Want dat wordt moeilijk i.v.m. met mijn hondjes.

Meer informatie over deze leuke vogels is welkom.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ik heb begrepen dat kromsnavels niet bij andere vogels kunnen, geeft heel vaak problemen.
    Groetjes Esther

Opmerking

Opmerking

Kzou het ook niet doen. Kzou eerder opteren voor een mooie vlucht buiten op den terras dan of een binnenvoliere.

mvg

Opmerking

bedankt voor jullie reactie.
          Ik dacht dat ik eerder op dit forum gelezen heb dat japanse
          meuuwen of andere vogels die niet agressief zijn wel gehouden kunnen worden met de catharina parkieten.

Dus als ik goed begrijp moeten de cahtarina parkieten los vliegen en mijn binnen voliere zou te klein zijn?? Jammer want dacht dat ik toch een redelijke grote kooi had als ik soms zie hou andere vogels gehouden worden.

Ben ook niet van plan om weer een nieuwe voliere te kopen deze heb ik nog niet zo lang.

Meer informatie's zijn welkom

Opmerking

De kooi is groot genoeg voor een kppl catharina's das niet het probleem. Het zit hem in de hoogte en niet in de lengte. En platleggen kun je ook niet he.

mvg

Opmerking

Ja je kan ze der gewoon bij doen.
              Bij mij zitten de Catharina`s ook bij zebravinken, helenafazantjes en goulds.
              Ze houden heel erg van klimmen!
              Maar het is jammer dat de lengte niet zo groot is.
              Mvg, Nicolai.

Opmerking

ui, ik dacht omdat ik een redelijke hoge voiliere heb van bijna 1,50 m dat dit juist leuk voor de catharina's zou zijn i.v.m. klimmen.

Maar ik ben helemaal weg van hun heb vandaag een koppeltje gezien in een dierenwinkel maar was toch erg geschrokken dat hun puur alleen voor de verkoop gaan en zelf bijna niks weten over de beesten.
                Ze hadden allebei totaal misvormde voetjes de teen aan de buitenkant was helemaal vastgegrooid aan de rest echt zielig. En dan zich ook nog 60 euro voor vragen p/stuk schandalig.

Wat mij betreft wil ik zeker een van een herkend kweker. Die doet het tenmisnte voor de plezier en de hobby.
                Weet toevallig iemand die jonkies heeft in regio zuid limburg want ik wil ze handtam maken.

Alvast bedankt voor jullie mooite

Opmerking

Ik heb mijn catharina samengezet met een grasparkiet en dat gaat prima; hoewel ze zeggen dat een grasparkiet een agressieve vogel kan zijn.

Opmerking

Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

catharina parkiet

hoi hoi ff voorstellen ik ben goudmantel of patrick

ik kweek al een kleine 20 jaar met catharina parkieten heb er ook verschillende prijzen mee behaald op de tt.
                      heb in het verleden de kleinste trope samen gahad met catharina parkieten ging altijd heel goed maar zoals bij elke vogel soort heb je er altijd wel bij die moeilijk doen is gewoon een kwestie ze samen te zetten en de eerste dagen goed in de gaten houden of alles goed gaat gaat het niet gelijk weer appart zetten

mvg patrick

Opmerking

Working...
                      X