Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina parkieten - meerdere koppels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Catharina parkieten - meerdere koppels?

Heeft iemand hier ervaring met het kweken van Catharina parkieten in koloniebroed?
    Ik las namelijk net op een ander forum dat meerdere koppels bij elkaar niet gaat, omdat ze altijd dezelfde broedkast willen?

We hebben nu 1 koppel in onze voliere, maar om een of andere reden lukt het niet om ze aan het broeden/leggen te krijgen. Daarom waren we eigenlijk van plan om er een 2e koppel bij in te doen (ook omdat ik niet weet of het aan de man of pop ligt). Zou dat kunnen, of is het een slecht idee?

Ja ik heb dat ook. Bij mij zitten ze soms wel in het blok, liggen ook wat veren maar daar blijft het bij. Ik zou ook niet weten hoe ik ze aan het broeden moet krijgen.

Opmerking

wat voor kleuren zijn het tori?
      weet je zeker dat het een man en pop zijn.
      heb zelf ook 4 koppels apart te zitten drie broeden maar 1 koppel helemaal niks,1 daarvan is zeker een man de andere is een grijsvleugel turuoise en zo te zien een pop maar begin nu toch te twijfelen.
      ik zou ze wel per koppel alleen in een ruimte laten broeden,weet niet of je de vogels veel observeerd anders kun je er meerdere in de voliere doen zodat ze elkaar uit kunnen zoeken.en je volgend jaar er een paar koppels van over houd.

Opmerking

Ze zijn beide D Turquoisine. Ik moet toegeven dat ik ook heb getwijfeld of het wel echt een koppel is, maar ze paren wel (en ook steeds dezelfde bovenop ). Ze zitten ook veel in de broedblokken en slapen er 's nachts in, maar ze wisselen nogal vaak tussen de broedblokken alsof ze geen keuze kunnen maken ofzo.
        Ik heb 1 keer een ei op de bodem van de voliere gevonden, dus ik ben er nu toch wel vrij zeker van dat het wel een man en een pop betreft.

Ik heb "maar" 1 voliere, dus meerdere koppels apart zetten is niet echt te doen (ik zet ze namelijk liever niet in broedkooien..) dus het zou erg fijn zijn als ze gewoon allemaal samen zouden kunnen.

Opmerking

je kan het altijd proberen 2 koppeltjes, hoor wel als het lukt.
          jonge vogels is altijd leuk.

Opmerking

Ik heb ook maar 1 koppel, ze zitten ook af en toe in het hok. Er liggen veertjes in maar daar blijft het ook bij. Het zijn 2 groene, ik heb ze ook zien paren. Weet ook niet wat ik hier aan moet veranderen. Ze zitten niet alleen in de kooi, ik heb ook grasparkieten, 1 koppel Bourkes en zebraatjes.

Opmerking

Opmerking

Bedankt
                Dan gaan we het volgend jaar proberen met 2 koppels.
                Het koppel dat we nu hebben komt van een handelaar; misschien dat ze zijn weggedaan omdat ze bij de vorige eigenaar ook niet wilden kweken ofzo. Ze zijn wel enorm opgeknapt sinds ze bij ons zijn, maar het nieuwe koppel ga ik wel gewoon direct bij een kweker halen. En misschien dat die het oude koppel wel stimuleren ofzo, je weet maar nooit

Opmerking

catharina parkiet

hoi allemaal

ik heb hier zelf een vlucht van 1,50 br 0,70 d en 2,5 m hoog heb er 7 koppels catharina parkieten in zitten met even zoveel broed blokken en heb er gemideld op een kweek sijzoen een kleine 70 jonge van soms zitten er wel 2 of 3 koppels in een blok te broeden zonder probleem maar je moet wel zeker zijn dat de vogels koppels zijn en je kan ook het beste gewone ageponis broed blokken gebruiken voor de catharina parkiet ik kweek op deze manier al een kleine 20 jaar mee

mvg patrick

Opmerking

Working...
                  X