Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groepen forpussen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • groepen forpussen

    Hallo,

    Ik heb op internet proberen te zoeken of het mogelijk is om Forpussen in groepen te houden en dan ook te laten kweken in een groep, maar kom telkens terug dat het kweken het beste in kooien gaat. Dit doe ik normaal ook maar was benieuwd of iemand dit ooit geprobeerd heeft en wat de ervaring daarmee zijn qua nesten, resultaten, gedrag en verdraagzaamheid.

    Erg benieuwd naar een reactie
    Groeten Tom

  • #2
    Ik weet weinig van Forpussen maar bezocht onlangs gedurende mijn bezoek aan NL een gerenomeerde kweker van deze kromsnavel soort.

    Wat ik tijdens dit bezoek leerde is dat het houden van deze soort per paar de enige goede wijze is. Meerdere koppels per kooi of voliere wordt een waar slachtveld.

    Wat je dus op internet hebt uitgevonden is wat kwekers/liefhebbers in het verleden al hadden ontdekt.

    Ondervinding is de beste leermeester gaat het gezegde. In dit geval zou ik het hier dus bij laten want de spreuk gaat niet altijd op. Hou het maar bij de ondervindingen van anderen.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      Hoi kees,

      Jaa dat ga ik dan ook zeker zo laten, heb geen zin in een slachtveld. Ik was gewoon even benieuwd of iemand er wel ervaring mee had maar denk dat ik vaker hetzelfde antwoord ga krijgen. Ieder geval bedankt voor je reactie.
      Groeten Tom

      Opmerking


      • #4
        dit is zeker af te raden inderdaad.
        heb het ook ooit geprobeerd maar binnen een week ging het al fout.
        ik had geluk dat ik er op tijd bij was want anders was het goed fout gegaan
        groeten gijs

        Opmerking


        • #5
          Groeten Tom

          Opmerking


          • #6
            na de kweek is het wel mogelijk om ze bij elkaar te zetten mits de ruimte groot genoeg is en er plekken zijn waar ze weg kunnen kruipen.
            groeten gijs

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
              na de kweek is het wel mogelijk om ze bij elkaar te zetten mits de ruimte groot genoeg is en er plekken zijn waar ze weg kunnen kruipen.
              Dat klopt,maar zet er achteraf er nooit ene bij.Want dat is om narigheid vragen.

              Opmerking


              • #8
                Dat wist ik gelukkig al wel Antoine bedankt voor jullie reacties
                Groeten Tom

                Opmerking

                Working...
                X