Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Een vraag

    Beste liefhebbers,

    Ik heb een koppeltje waar ik graag mee kweek en die altijd leuke kuikens geeft. Althans, dat vind ik.

    Alleen is het zo dat er al veel mensen speciaal voor die vogels zijn geweest. Er zijn een paar kwekers die van tevoren al het liefste (al voor de eieren uit zijn) het complete nestje wilt reserveren. En dat gaat iedere keer zo. Sterker nog, er zijn letterlijk mensen die vragen of ze al op eieren zitten want ze willen ze zo graag. Natuurlijk verpest ik mijn beestjes niet en laat ik ze lekker tussendoor genieten op en op rust komen.

    Het liefste nemen ze de man en pop erbij.

    Wat maakt dit koppeltje en hun uitkomsten blijkbaar bijzonder? Weet iemand dat?

    Het mannetje is ook gezoomd en het vrouwtje ook. Ik doe een foto van het koppel en het vorige nestje kleintjes erbij. De man is de lichte van de 2.
    Bijgevoegde Bestanden
    De dwaas uit Eibergen

  • #2
    Gezoomd is een mutatie dat minder voorkomt. Komt daarbij dat beide ouders (turqouise en turqouise cinnamon) geen tot weinig groene pluimkes vertonen wat ideaal is voor de kweek van de zogenaamde blauwe. Deze zogenaamde selectieve turqouise kosten aardig wat meer dan een gewone turqouise met groene aanslag. Ik vermoed dat dit de reden is. Ik zou een reservatielijst aanleggen en de ouders niet meer dan 2x per jaar een nestje grootbrengen en mss je prijs wat verhogen als je ze toch zo gemakkelijk kwijt geraakt.

    Grtjs

    Opmerking


    • #3
      hi ik ben het met joselito eens
      alleen kun je best wat meer nestjes per jaar doen
      je moet gewoon kijken of je vogels er goed en gezond uitzien
      bij ons brachten ze wel eens 5 nest per jaar groot soms wel meer!
      maar ze kregen pas een nest kast als ze er goed uitzagen

      Duco
      Duco

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ducocatch
        hi ik ben het met joselito eens
        alleen kun je best wat meer nestjes per jaar doen
        je moet gewoon kijken of je vogels er goed en gezond uitzien
        bij ons brachten ze wel eens 5 nest per jaar groot soms wel meer!
        maar ze kregen pas een nest kast als ze er goed uitzagen

        Duco
        ik sluit me aan bij joselito, 2 keer per jaar meer dan zat als je om je vogels geeft,
        maar 5 maal dit gaat ver over de grens!!!!!!

        gr jan

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door jan
          ik sluit me aan bij joselito, 2 keer per jaar meer dan zat als je om je vogels geeft,
          maar 5 maal dit gaat ver over de grens!!!!!!

          gr jan
          @jan en joselito, jullie hebben beide volkomen gelijk. Ik deed ze nog weg voor echt een schijntje ook. Hoe stom.

          @ducocatch...ik geef om mijn vogels? 5 nesten per jaar????????? Ik zal even mijn vogels verpesten zeg. Je advies zal goed bedoeld zijn hoor maar ik hou ze graag in topconditie en zet ze na een nestje op hun verdiende rust. Mijn vogeltjes zijn een hobby, ik hoef geen winst te maken of zo met commercieel uitgemergelde kuikens....
          De dwaas uit Eibergen

          Opmerking

          Working...
          X