Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chloor aan het water toevoegen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Mijn volliere vogels kregen vroeger altijd als ze jongen hadden in water geweekt wit brood. (geen melk) Ze waren er dol op ,en de jongen groeide goed.
    Nooit zieke of dode vogels gehad . Ze kregen natuurlijk ook ei(kracht)voer ,en vollop onkruidzaden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin
      2 dagen niet drinken?
      het kan maar ik geloof er persoonlijk niet veel van,
      voor de makkelijkheid heb ik ook ipv 2 dagen per week een week
      in 1 maand. zo ben je dan nog zekerder dat er van drinken
      @Kevin: ik heb het over tropen (exoten in het Vlaams ). Er is ooit een test gedaan met 100 zebravinken die enkel voer kregen en dus geen water. Na 400 (vierhonderd) dagen bleken er nog meer dan 50 in leven te zijn . Dus wat nou 2 dagen of een week?

Opmerking

interessant

Leuke test waarbij je omwille de nieuwsgierigheid 50 vogels laat verdorsten. Nog een enkele kanttekening; het lijkt me niet zinvol om je zebravink 400 dagen zonder water te laten zitten. Ik schat dat het beestje dan inmiddels is vergaan tot stof. Sowieso iedere dag fris water geven is een must.

Groet,

Rob.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Laurenzo
          @Kevin: ik heb het over tropen (exoten in het Vlaams ). Er is ooit een test gedaan met 100 zebravinken die enkel voer kregen en dus geen water. Na 400 (vierhonderd) dagen bleken er nog meer dan 50 in leven te zijn .
          Geloof je dat zelf??

Opmerking

Ik herinner me ook zo'n proef. Ik weet niet meer wat het voer ze kregen.
            Vergeet niet dat zebravinken nomaden van het droge gebied zijn. Daartoe scheppen ze ook niet het water maar zuigen ze het op.

Overigens zijn er wel meer vogels die niet vaak drinken en het veelal uit hun voeding halen(vaak een schonere bron dan water uit een poel oid)

Dit is geen oproep om vogels geen water te geven maar wel om ook aan te geven dat sommige "logische" dingen uit ons westers en menselijk gezichtspunt niet altijd het juiste is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
              Leuke test waarbij je omwille de nieuwsgierigheid 50 vogels laat verdorsten. Nog een enkele kanttekening; het lijkt me niet zinvol om je zebravink 400 dagen zonder water te laten zitten. Ik schat dat het beestje dan inmiddels is vergaan tot stof. Sowieso iedere dag fris water geven is een must.

Groet,

Rob.

IK deed die test niet, wetenschappers deden die test. Ik ben geen wetenschapper, ik ben een ingenieur. Zoals bij elke test, neem aan voor waar wat je het beste past. Ik deelde enkel de bestaan van de test mee, niets meer en ook niets minder.

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Geloof je dat zelf??
              Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
              Ik herinner me ook zo'n proef. Ik weet niet meer wat het voer ze kregen.
              Vergeet niet dat zebravinken nomaden van het droge gebied zijn. Daartoe scheppen ze ook niet het water maar zuigen ze het op.

Overigens zijn er wel meer vogels die niet vaak drinken en het veelal uit hun voeding halen(vaak een schonere bron dan water uit een poel oid)

Dit is geen oproep om vogels geen water te geven maar wel om ook aan te geven dat sommige "logische" dingen uit ons westers en menselijk gezichtspunt niet altijd het juiste is.
              oproep is om vogels niet van drinkwater te voorzien.

Opmerking

Halloooooooooooooooooooooooo waar zijn we mee bezig? Men weigert pertinent een goed en uitvoerig gebruikt en bewezen medicijn te geven aan de vogels omdat ze er van dood gaan????????????????
                Maar experimenteren met bleekwater kan dan weer wel???
                Het is een fabeltje dat vogels dood gaan van esb en andere middelen. Vogels gaan WEL dood van coccidiose, lancesterella ed.

Heb al van veel Spanjaarden gehoord dat ze moeilijkheden hebben met het in leven houden van putters omdat het chloorgehalte in hun leidingwater veel te hoog is... En hier willen ze er dan nog aan toe voegen?

Heb al gehoord van chloorgebruik bij kippen maar siervogels????

Als dit onderwerp niet zo serieus was moest ik er eens goed mee lachen.

Opmerking

Experimenteren met bleekwater (Javel dacht ik voor de Belgen) hoeft helemaal niet.
                  Is in het verleden al gedaan. 3 druppels op 1 liter water voor ontsmetting.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

beter lezen kimmm

niemand is bezig met experimenteren door gloor in het water te doen, ikzelf doe het al jaren en gebruik totaal geen andere medicijnen en mijn vogels zijn kern gezond

Opmerking

Working...
                    X