Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keltisch Zeezout bevat 88 mineralen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Keltisch Zeezout bevat 88 mineralen.

bedankt voor de informatie, ik zal het eens proberen. weet u toevallig waar dit te koop is?

Opmerking

http://www.gekruid.com/keltisch-zeez...FWXnwgod76oAyw
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

oke bedankt

Opmerking

Originele gedachte Louis, jammer van de gebruikelijke tirade.
          Verrijk jezelf vooral door meer en meer zelfstudie.

Ik beperk me tot een AVES supplement door het eivoer, Breedmax is ook gioed, maagkiezel en grit en mijn vogels doen het daar zeer goed op. Komen echt niks te kort als ik Holsheimer en Van Himbergen mag geloven. Daar heb ik geen keltisch zeezout voor nodig. Waarvan maar moet blijken of de kwaliteit altijd constant is en het produktieproces GMP.

Opmerking

Keltische zeezout

Ik dring hier gelukkig ook niemand wat op, en is ieder vrij in zijn doen en laten.
            Men kan met de wetenschap zelf doen wat hij wil.
            Gelukkig kunnen de mensen zelf ook al de informatie lezen op het internet en wat zij daar mee doen moeten ze zelf weten.
            Mensen die goed kweken moeten ook nooit wat veranderen, maar natuurlijk is veel soort afhankelijk.
            Kanaries geven vaak weinig problemen met de kweek, andere soorten is het al een probleem om in leven te houden.
            Dus hier beweren dat je het goed doet met genoemde merken is prima, maar vermeld dan ook welke vogels het betreft.
            Want dergelijke stoere taal gebruiken is leuk als het goed onderbouwd is.

Opmerking

aub geen stoere taal

http://kefir-yoghurtplantje.jouwweb.nl/keltisch-zeezout

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door florino Bekijk Bericht
                http://kefir-yoghurtplantje.jouwweb.nl/keltisch-zeezout en dergelijke stoere taal aub niet.

Ik zie geen enkele toegevoegde waarde voor keltisch zeezout in het rijtje diergeneesmiddelen, en ook niet ter genezing van menselijke aandoeningen.
                En daar sluit ik me helemaal bij aan..... De beweringen zoals ze op deze website staan zijn gewoon leugens....

Of je gelooft dat het goed is voor je vogels is een tweede punt. Ik ken ook een kweker die zijn drinkwater laat zegenen in de plaatselijke kerk en zweert dat dat het beste is. Je vogels Keltisch Zeezout geven valt m.i. in dezelfde categorie. Maar je gelooft er in of niet. Ieder zijn meug. Als je denkt dat het goed is moet je het vooral doen....

Ik vind het wel kwalijk als zaken verteld worden alsof ze feiten zijn, terwijl het niet meer is dan kwakzavers die elkaar napraten....

Maar dat is uiteraard slechts mijn mening.....

groet!
                Frank

Opmerking

Louis, ik moet zeggen dat in dat Keltisch zeezout wel "muziek" kan inzitten en zeker voor wat betreft mogelijk moeilijker te kweken soorten vogels.

Als je gaat nadenken over fysiologische celprocessen tussen mineralen onderling, ook in verband met diffusie en osmose, dan zou dit Keltisch zeezout, in een aangepaste verdunning, wel eens een positieve bijdrage kunnen leveren.

Ik ga het wel eens uitproberen.

Bedankt voor de tip.

Opmerking

Begin dan met naast het flesje gewoon water een flesje zeezout op te hangen. Dan kun je nagaan of ze het wel willen drinken, dat zou moeten als ze een tekort hebben aan mineralen. Of misschien vinden ze het wel lekker, Ze dwingen om niets anders dan zeezout te drinken vind ik uit den boze. Oja, ik doe gewoon wat klei voor duivendoor mijn grit en kiezel en een sepiaschild, was ik nog vergeten te vermelden, dat kost bijna niks en ze mogen zelf besluiten of ze er wat mee willen of niet. En ik doe met mate nog veel meer leuke, goedkope dingen voor mijn vogels: puur om ze te vermaken en het is nog gezond ook. ( trosgierst, broccoli, muur, ui, appel, chia kiemplantjes op biggencompost). Daarom begon ik met te zeggen dat ik het een origineel idee van Louis vond. Elke kooiverrijking is meegenomen. Maar bespaar me de verkooppraatjes.

Opmerking

Volgens mij is het allemaal niet zo moelijk....

Elke vogel heeft mineralen, eiwitten, vetten, vitamines etc nodig om in leven te blijven. Het standaard voer dat we ze geven (zaad, eivoer, water, stukje broccoli etc) bevat alles wat ze nodig hebben.

"Keltisch zeezout" , "kurcuma" of wat dan ook geven klinkt spannend want het zit "vol met essentiele vitaminen en mineralen"..... De vraag is enerzijds of het waar is, maar anderzijds is het de vraag of het nodig is....

Wat totaal niet spannend of sexy is, maar wel waar, is dat leidingwater ook vol met mineralen zit. En als de vogel wat tekort komt aan mineralen, drinkt ie gewoon wat meer water, of pakt een extra stukje grit.......

Ik denk gewoon dat wij als verzorgers een fijn gevoel krijgen als we dingen op internet bestellen en het vervolgens aan onze vogels geven. Dan hebben we het gevoel dat we erg goed voor ze zorgen. Maar of het nodig is betwijfel ik (of beter gezegd geloof ik er geen snars van )...

Maar dat is slechts mijn mening.....

Opmerking

Interessant.

Ik ben ook voorstander van de vogels zelf de keuze te geven wat ze wel en niet willen eten of drinken.
                        Wij zien dat ze echt wel voorkeur hebben en dan nog niet eens iedere dag hetzelfde.
                        Bv komkommmer, andijvie of ijsbergsla/gemengde sla, appel. (broccoli en lof krijgen ze wel maar eten ze niet). Soms wordt er meer van de appel gegeten en andere periodes kijken ze daar amper naar.
                        Net als trosgierst enzo.
                        Ze selecteren zelf wat ze willen eten en dus imo nodig hebben.
                        Sepia, gemengd grit, gewoon grit, eierschaal, dat hebben ze standaard.

Nu bedacht ik me met het lezen van het onderwerp over dit zout dat ik mijn paard vroeger wel zeewier door haar slobbermaaltijd gaf.

Mijn vraag: Bestaat een zeewierprodukt ook voor vogels? (Austr. tropen)

Groetjes, Chantal
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht

Mijn vraag: Bestaat een zeewierprodukt ook voor vogels? (Austr. tropen)

Groetjes, Chantal

Opmerking

http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Spirulina

Jazeker is iets dergelijks er ook voor vogels. Dit zijn nu dat soort middeltjes waar Ele op doelt en allang door Holsheimer beschreven zijn. Ik experimenteer er ook mee in die zin dat ik kijk in hoeverre het de kleur van een vogel beinvloedt. Tijdens de fok kun je het prima gebruiken, noodzaak is het niet.

Opmerking

Working...
                              X