Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Watervlooien vangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
    Nee, echt niet voor de vogels. Voor de aquariumvissen,die er soms wel van dood gingen. Je weet niet wat je binnenhaalt.
    Daar geef ik je volledig gelijk in, Antoni! De vlooien zitten in poelen, vijvers, drinkbakken van koeien (las ik hier) en je bent nooit zeker wat er welig tiert in hun leefomgeving (water).
    Maar ja, ze zijn gratis en is het dat wat telt? Is dat sopje de kool waard? Een paar grammen gratis watervlooien en nadien dode vogels de kliko in? Dat is pas een dure onderneming!
    Indien veiligslachtoffers vallen onder vissen en vogels.
    Verder kunnen ze gebruikt worden als indicator voor het zuurstofgehalte in het water. Wanneer het water armer aan zuurstof wordt, zal de watervlo rood kleuren (aanmaken van extra hemoglobine in combinatie met hun open bloedsomloop). Bij normale hoeveelheid zuurstof zijn watervlooien kleurloos.

Opmerking

Watervlooien kun je elke week vers kopen bij de dierenspeciaalzaak die ook aquariums heeft staan, makkelijk en veilig.

Bij mij aten de oranjekaakjes ze alleen toen ze jongen hadden (de vogels dus), goudbuikjes pikten ze alleen heel af en toe uit het laagje water.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

watervlooien kopen

dus watervlooien die je koopt zijn wel verantwoord.
        Nou,.. dan is het niet moeilijk meer.he?

dus geen goudvissen??

Opmerking

watervlooien

heb een tijd bij een importeur van tropische vissen gewerkt (ruinemans montfoort) daar gingen we in de lente en de zomer watervlooien vangen, in sloten en riviertjes. en die werden gevoerd aan de vissen, nooit geen problemen. de watervlooien die in de winkel liggen, worden door een bedrijf professioneel gekweekt, in schoon water. zo ook de witte en rode muggenlarven. evengoed zo als de pinkies schoon zijn, worden ook deze voedsel dieren schoon gekweekt.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

hey

koop ze hier bij de jumper voer ze aan de baardmannen

gr klaas
            Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

hellaas hebben wij geen JUMPER in de buurt.
              jammer!!

Opmerking

Working...
              X