Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zo kan het ook.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik denk dat je/u met de binnenband van een fiets (opmaat geknipt) en 1 kant openknipt een heel goed alternatief hebt, het klemt om de bak en het sluit het gaas op. ik zou zeggen probeer het een keer.

is het niet zo met kranten dat de giftige stoffen (inkt) in de larven trekt, sommige kweker gebruiken daarom al geen krantje in broedkooien. ik gebruikte ze wel voor het vissen, maar niet voor de vogels.(de grotere)
    ik weet het niet, het is maar een gedachte gang.
    www.fretteren.eu

Opmerking

Vroeger werden de kranten gedrukt met loden slagletters, deze werden gezet in een raam, dit lood kwam ook gedeeltelijk op de krant terecht zodat na afloop van een enkele dagoplage de letters op waren.
      Met de huidige technieken worden geen slagletters meer gebruikt, en bestaat dat gevaar ook niet meer, zo heb ik mij laten vertellen.

Greetzzz

Opmerking

www.fretteren.eu

Opmerking

idee misschien?

Wel eens gedacht aan plastic afsluitdeksels voor grote pvc buizen?
          Mooi glad afgewerkt. Als je daar een gat in boort met een grote gatenzaag of even een gaatje er in boren en uitzagen met een decoupeerzaag. Rustig zagen. Als je klaar bent met zagen, even de scherpe randjes weg vijlen of schuren en vervolgens stevig gaas in de binnenkant plaatsen. (strak).

Dit kwam zomaar in me op, dus wie weet hé? Maar het lijkt mij zo gek nog niet.

En nu ik wat verder denk, zou je ook 2 van die deksels kunnen gebruiken. Eén als bodem en één als deksel. Even een klein stukje buis in het bodemdeksel lijmen zodat ie er een centimeter of 5 bovenuit steekt. Het stukje wat er bovenuit steekt een beetje afschuren zodat het deksel er vlot op past.
          Dit i.v.b. met het schoonmaken. Dus snel en altijd passend.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Opmerking

bevestiging

Denk eens aan: gaas even ombuigen en daar dan een paar popnageltjes intrekken.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

popnageltang

Je mag de mijne wel even lenen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Wat nou eindje jakkeren?

Tpg post doet het voor € 6,20 heen en € 6,20 weer terug.
                  Dat is maar € 12.40. Daar kan je niet van zuid naar noord eventueel. Ha, ha.
                  Mijn denktank is nog niet helemaal leeg hoor! Maar ja een nieuwe zal misschien nog wel goedkoper zijn. En misschien heeft je buur er ook wel één met popnageltjes en al.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

waarom maak je niet gewoon van watervast verlijmde plaat een vierkantraamwerk waar de schaal die je hebt precies inpast gaas erover spannen netjes vastzetten het gaas dus en je kunt heel gemakkelijk de schaal vervangen om schoon te maken of wat dan ook
                    Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

schaal

waarom zeef je de insecten er niet uit en doe je ze in een dun laagje schoon leiding water werkt prima.
                      nog even over de groene kliko voorwar betreft fruitvliegen,niemand gedacht aan schimmels etc die in de kliko voorkomen en niet zo goed zijn voor je vogels.
                      hetzelfde met een emmertje fruitafval in de buitenvolierre,je denkt toch niet dat die fruitvliegen hun voeten vegen he.
                      ik kweekte ze in lege koffiepoeder flessen,maakte zelf een voedingsbodem met beschuit en bannaan kocht 1 doosje vliegen in de winkel en kweekte heel de zomer door fruitvliegen.
                      je moet de voedingsbodem koken en wat gist toevoegen eventueel wat papier waar de vliegjes op kunnen zitten,oja je kan ook wat nipagine toevoegen uit de apotheek om het schimmellen tegen te gaan.
                      maar als je schoon werkt dan hoeft dit nog geen eens.
                      groeten wim

Opmerking

Working...
                      X