Mededeling

Collapse
No announcement yet.

miereneieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

als je een idee wilt hebben hoe zo'n omelet eruit ziet, moet je 24 kippeneieren in 1 pannetje gooien. er passen namelijk 24 kippeneieren in 1 struisvogelei
    dat noem ik nou een erg rijk ontbijt

Opmerking

Ik eet ongeveer 1 ei per maand met 1 struisvogelei ben ik dus meteen klaar, voor 2 jaar
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

jammer dat het zo niet werkt michael, maar anders zouden onze eigen vogels geen schalen hebben voor hun kalk of ze hebben het 1 keer per 2 jaar daar redden ze het niet op hoor

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
          jammer dat het zo niet werkt michael, maar anders zouden onze eigen vogels geen schalen hebben voor hun kalk of ze hebben het 1 keer per 2 jaar daar redden ze het niet op hoor

Schalen voor hun kalk. Hallo waar heb je het over? Jaren 50:
          schalen en gistocal.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik heb het laatst weer eens gegeven eischalen door het grit, nou het wordt hier niet gegeten door geen enkel vogel, de einige vogels die het ooit aten waren mijn goulds destijds, de vogelsoorten die ik nu heb kijken er niet naar.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
              Schalen voor hun kalk. Hallo waar heb je het over? Jaren 50:
              schalen en gistocal.
              wat was er verkeerd in de jaren 50? ik heb van vaders geleerd dat de ''oude'' manieren van vogels houden soms juist de beste manieren zijn.

Ik heb het laatst weer eens gegeven eischalen door het grit, nou het wordt hier niet gegeten door geen enkel vogel, de einige vogels die het ooit aten waren mijn goulds destijds, de vogelsoorten die ik nu heb kijken er niet naar.
              tja de ene vogel pakt het wel en de andere niet. onze goulds zijn ook groot gebruiker van de schalen, het is zelfs zo erg dat we ze halve eierschalen geven en daar plukken/bijten/pikken ze het eraf
              maar over het algemeen nemen ze het hier in het hok goed op.

Opmerking

Eierschalen 2x1minuut in de magnetron op vol vermogen,fijn wrijven en aan de vogels,duiven en kippen geven.Even blijven kijken wat ze ermee doen en je weet genoeg!
                Gr.Jaap.

Opmerking

Een aantal zaken veranderen gewoon in de jaren. Niet altijd ten goede.
                  Tegenwoordig koop je voor weinig geld een baal gemengd grit waar alles
                  in zit. Zo ook met eivoer.Je kan hetzelf bereiden,maar het is niet meer nodig.
                  Meestal is het fabriekseivoer meer compleet.
                  Ik ga gewoon met de tijd mee.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    Een aantal zaken veranderen gewoon in de jaren. Niet altijd ten goede.
                    Tegenwoordig koop je voor weinig geld een baal gemengd grit waar alles
                    in zit. Zo ook met eivoer.Je kan hetzelf bereiden,maar het is niet meer nodig.
                    Meestal is het fabriekseivoer meer compleet.
                    Ik ga gewoon met de tijd mee.
                    zelf ben ik van mening dat er niets mis is met eierschalen, dit omdat de eieren die onze vogels leggen een prima schaal hebben.

ik geloof niet dat ik gezegd had dat ik ipv grit eierschalen gaf? wij geven een mengsel van 2 soorten scherpe maagkiezels/grit, eierschalen en een poeder van kalk. en dit is ons gritmengsel.

ook geven wij kant-en-klaar-pakket als eivoer alleen doen we daar nog extra vitamines bij.

ik ga ook zeker met de tijd mee hoor, en wie zegt dat met de tijd meegaan altijd het beste is?

daarbij Antoni, houd iedereen vogels op zijn/haar manier

Opmerking

zelf ben ik van mening dat er niets mis is met eierschalen, dit omdat de eieren die onze vogels leggen een prima schaal hebben.

ik geloof niet dat ik gezegd had dat ik ipv grit eierschalen gaf? wij geven een mengsel van 2 soorten scherpe maagkiezels/grit, eierschalen en een poeder van kalk. en dit is ons gritmengsel.

ook geven wij kant-en-klaar-pakket als eivoer alleen doen we daar nog extra vitamines bij.

ik ga ook zeker met de tijd mee hoor, en wie zegt dat met de tijd meegaan altijd het beste is?

daarbij Antoni, houd iedereen vogels op zijn/haar manier
                      Als jij eierschalen wilt geven van Tuijl dan doe je dat toch. Alleen is het overbodig.
                      Aan gemengd grit evenals fabriekseivoer van topmerken,dat wel natuurlijk,
                      hoef je niets toe te voegen.
                      Je kan je in alle ernst zelfs afvragen of toevoegingen wel zo goed zijn.
                      Alles goed bedoeld natuurlijk,dat begrijp ik.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

miereeieren

kan een teveel aan miereeieren
                        ook jicht aan je vogels geven
                        en wat is de gemiddelde portie

mvg mel67

Opmerking

Niets met "te" is volgens mij goed.
                          Populier had wat adressen waar je mieren kon kopen.
                          Niet doen>
                          Mijn tuin heeft altijd mieren ( en slakken) en soms een egel.
                          Gratis af te halen
                          Volgens mij verzamelen de mieren en slakken in mijn tuin om vervolgens te gaan stappen.
                          Van alles al geprobeerd. Niets werkt. Ook bier niet wat sommigen aanraden.
                          Het enige dat ik hiermee heb bereikt is dat ik comazuipers heb gekweekt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mel67
                            kan een teveel aan miereeieren
                            ook jicht aan je vogels geven
                            en wat is de gemiddelde portie

mvg mel67
                            Mel een paar miereneitjes en idd. niet te veel maar ook niet veel.
                            Bij een (te) hoge dosis van dierlijke eiwitten krijgen de zaadeters vast en zeker problemen met hun gezondheid
                            Vr.groeten van
                            Antoni

homepage:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                              Ik doe niet aan miereneitjes, het is verboden

Ik weet dat ze veel gebruikt worden bij de Twatwa/BBB kweek.

En daar worden alleen verse of ingevroren miereneieren gebruikt.

De drogen verliezen min of meer hun kracht.

Er zijn in Nederland nog genoeg adresjes te vinden om aan dit spul te komen, het wordt nog steeds via die achterdeur of onder de toonbank verkocht.

Zelf gebruik ik voor dit doel gewoon buffaloos, een stuk goedkoper, een stuk beter verkrijgbaar, en milieuvriendelijker.

Hallo Michael

Weet jij of iemand anders wat er nog aan voedingswaarde in
                              gedroogde miereneieren zit?

Groeten Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rob B
                                Hallo Michael

Weet jij of iemand anders wat er nog aan voedingswaarde in
                                gedroogde miereneieren zit?

Groeten Rob
                                De eiwitten, Rob. Daar gaat het om.
                                Vr.groeten van
                                Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                                X