Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Insecten voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hallo allemaal

Een methode die wij (mijn vader en ik) vaak gebruiken om onze vinken aan eiwitrijkvoedsel te helpen is het volgende: je neemt een gewone emmer, vult die met enkele rijpe bananen, spant er een gaas over zodat de vogels er niet bij kunnen en wacht een tijdje. Talloze fruitvliegjes komen op de bananen af en worden gegrepen door de vogels. Wat ook kan helpen is een loshangend stokje door het gaas van de emmer heen te plaatsen. Wanneer de vogel dan op dit stokje landt jaagt hij op deze manier de vliegjes uit de emmer. Wel op tijd het fruit vervangen ivm geurhinder. Deze manier zorgt voor een constante aanvoer van insecten, ook als je uit werken bent.

Ik denk dat wij deze methode ooit hebben overgenomen uit De Witte Spreeuwen van de KBOF, maar dit weet ik niet met zekerheid.

Sommige van onze vinken zitten samen in volières met grijskaplijsters en die hebben het ook al door

Opmerking

los laten vliegen

He Arjan jij hebt zeker veel geld dat je het risico wilt lopen dat je vogels wegvliegen.
      Trouwens heb je je buul buul al weer terug, die was toch ook weggevlogen.
      Met vriendelijke groet Ime

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wjvdlinden
        Goedemorgen,

Bedankt voor al uw tips. Dit is echt het mooie van het vogelcafe. Dit forum had er jaren eerder moeten zijn.

Maar wie heeft er weleens meelwormen etc via internet besteld? Is dit goedkoper? Hoe is dan de kwaliteit?

M.vr.gr.
        Wim

Opmerking

Opmerking

In hengelsportzaken zijn rode muggelarven ook levend te koop of te bestellen.

Greetzzz

Opmerking

internet.

Hallo W.J.
              Bij mij eten de goulds het diepvries menu van buffalo wormpjes niet.
              wel levend.

heb een keer gebeld naar een bedrijf om ze te bestellen buffalo wormpjes
              maar heeft het afgeraden omdat er zoveel dood aan kwamen.
              en als het warm is ook misschien bedorven.
              groetjes petra.

Opmerking

Working...
              X