Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gevonden vogel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gevonden vogel

Dit vogeltje zat bij mij voor de deur vannacht. Het lijkt erop dat hij aangeslagen is. Heb hem nu (veiliger) op het balkon gezet met een bakje water, broodkruimels en 2 eigenhandig gevangen torretjes. Wie kan mij vertellen wat voor een diertje het is en wat het nodig heeft??

Zijn/haar naam is inmiddels Fluffy om dat het vrij donzig nog is.

gevonden vogel

De vogel is een Vlaamse gaai.
    Het enige wat je moet doen is de vogel naar de vogelopvang brengen, daar hebben ze er verstand van. Dit nog los van het feit dat je de vogel ongeringd niet mag houden. Je bent dan strafbaar.

Met vriendelijke groet,
    Henk

Opmerking

Dit is een jonge Vlaamse Gaai
      ik denk wel dat je hem beter niet op je blakon had moeten zetten
      hoogwaarschijnelijk zat de ouders in de buurt bij jou deur
      deze vogel mag in niet in gevangenschap hebben.
      mits hij of zij geringd is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door henk
        De vogel is een Vlaamse gaai.
        Het enige wat je moet doen is de vogel naar de vogelopvang brengen, daar hebben ze er verstand van. Dit nog los van het feit dat je de vogel ongeringd niet mag houden. Je bent dan strafbaar.

Met vriendelijke groet,
        Henk
        Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
        hoe dan ook , de vogel heeft wel al een mooie naam gekregen, nu maar hopen dat men er niet al te veel aangehecht geraakt is inmiddels.

mvg

Opmerking

Hij eet geweekte hondenbrokken en hij moet gevoerd worden in zijn bek. Deze vogel kun je zo bekijken op of hij wel of niet losgelaten kan worden. Als hij rond op de borst is kan hij los, steekt er een enorme scherpe richel af in zijn borst dan moet hij naar de vogelopvang. Als jouw balkon bij de voordeur is zal hij ook daar gevoerd worden en hoef je niks anders te doen dan hem een uurtje in de gaten te houden. Komen de ouders dan laat je het lekker zoals het is.

Geen brood meer geven en geen torretjes. Bakje water kan geen kwaad. Evt een paar goed zachte hondenbrokken kan ook geen kwaad om hem even op te frissen en zijn stem te laten gebruiken om zijn ouders te roepen.

Dus bekijk hem eens goed en bel afhankelijk van zijn status de dierenambulance. Is hij gezond, bemoei je niet met hem en laat de natuur zorgen dat hij lekker vrij en goed gezond zijn leven kan hebben buiten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
            Heb ik over nagedacht, maar wij wonen in een appartementencomplex en het is al raar dat er bij ons een vogel zo belandde, laat staan dat de ouders hem op die plaats konden helpen. tevens zat hij achter de toegangsdeur (wij kwamen via andere deur binnen) en als we hem hadden laten zitten was ie door een opengaande deur vermoord.

Iedereen verder bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Opmerking

Hoe is het afgelopen met de vlaamse gaai??
              www.flickr.com/photos/daniellewanders/

Opmerking

Working...
              X