Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vannacht bezoek gehad van ratten :(
Collapse
X
-
Dat is echt klote!!
Mijn 'schoonouders' wonen buitenaf op een oude boerderij en daar hebben ze ook enorm veel last van ratten. Die zijn inmiddels ook al resistent geworden voor verschillende soorten rattengif. Ze zetten wel vallen, maar die beesten zijn zo slim dat ze daar vrijwel nooit in trappen. Moeilijk om ze weg te krijgen..
Opmerking
-
Met stevig metalen gaas moet het probleem toch op te lossen zijn. Een net is mooi maar duidelijk niet veilig genoeg.
Misschien is dit wat?
Skunk is een product dat de zelfde geur geeft als door het Noord Amerikaanse stinkdier gebruikt word. Deze sproeit het op aanvallende dieren zoals, wolven, vossen, honden, wilde katten, enz. Het is onschadelijk voor mens en dier, maar het ruikt vanaf de eerste dag
Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Hoi Marx, das echt balen!
'savonds een lampje aan en dan geduldig met de luchtbuks wachten. WRAAK!
Binnen een half uurtje heb je er zo 10 geschoten.
Langs de rand van de voliere (in iedergeval daar waar de ratten lopen) een flinke ton (glad plastic) in graven met een flinke laag water. Rat loopt langs, valt er in en verzuipt. Ratten kunnen wel zwemmen, maar niet voor eeuwig.
Niet voeren, het worden er steeds meer. Of met overheerlijk gif.
Ratten zijn echte ziekte verspreiders, gaan niet vanzelf weg.
Dus doe er iets aan. De boel goed schoonhouden van gevallen voer is natuurlijk een vereiste.
Opmerking
-
dat is echt balen maar 1 tip ga ze niet voeren er komen meer dan en de vrouwtjes kunnen dan sneller jongenkrijgen als ze goed voer krijgen met dit weer heb je nog meer problemen wat je kunt doen is een dooie kip in de hok leggen en die volspuiten met paration wel even met ijzerdraad vast zetten zodat ze het niet weg slepen als ze daar een paar happen van hebben gehad overleven ze het zeer zeker niet sukses er mee en dood maken dat ongedierte
Opmerking
-
Ik heb gif staan dus ik kan ze doodmaken. Ik denk er even over maar ik ben toch bang dat er zoiets moet gaan gebeuren want het lijkt een plaag.
Eten vinden ze hier niet hoor. Ik heb niks eetbaars buiten want de duiven eten uit een tupperware bak die ik netjes elke avond binnen haal. Alleen de voliere dus. Mijn voer hing al aan een bamboestok aan het dak zodat ze er niet bij kunnen (muizen dan) maar dat zullen ze wel geroken hebben en dus naar binnen gegaan zijn. Het enige dat ze gegeten hebben is een halve sinaasappel (schoon op op de schil na) en evt mijn twee Japanse meeuwtjes
Ik liep vannacht even buiten en zag een meeuw op de voerbak zitten. Is al heel raar maar ik zag er geen kwaad in verder. Normaal zitten die altijd in hun geweven nest in het "binnendeel". Waarschijnlijk hadden ze daar toen al het nest gesloopt want dat bleek bij inspectie vanmorgen op de grond te liggen. Leeg uiteraard.
Opmerking
-
reactie
Marx:En gelijk heb je wat mij betreft. Maar wie zegt dat het ratten zijn geweest? Er lopen wel meer predatoren in het rond met honger. Wezels, hermelijnen, bunzing, marters, losgelaten nertsen, en wie weet vossen maar die laatsten zullen het bij jou niet geweest zijn omdat je zo hoog zit met je spul heb ik wel eens begrepen.Nou ja, moest het even kwijt.
Het is niet leuk om je hok etc. zo aan te treffen. Sterkte en veel wijsheid toegewenst met wat je gaat doen.
Ratten kun je ook vangen met klemmen eventueel.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Henk3Marx: En gelijk heb je wat mij betreft. Maar wie zegt dat het ratten zijn geweest? Er lopen wel meer predatoren in het rond met honger. Wezels, hermelijnen, bunzing, marters, losgelaten nertsen, en wie weet vossen maar die laatsten zullen het bij jou niet geweest zijn omdat je zo hoog zit met je spul heb ik wel eens begrepen.
Het is niet leuk om je hok etc. zo aan te treffen. Sterkte en veel wijsheid toegewenst met wat je gaat doen.
Ratten kun je ook vangen met klemmen eventueel.
Opmerking
-
Ja, er waren inderdaad happen uit de appel en ik heb toen een gat snel dichtgemaakt. Vorige winter zaten er ook twee keer gaatjes in de netten. Ik moet zeggen dat ik die netten niet al te handig meer vind inmiddels. Als ik opnieuw iets ga bouwen worden het toch geen netten meer helaas. Ik heb de schrikdraad onderlangs en als er dan een grasspriet op ligt met deze natte sneeuw is het meteen niet meer in werking.
Ik had echt niet verwacht dat er in 1 nacht overal gaten zouden zijn en dat het hele nest van de meeuwen van de wand was getrokken. Het is gezegd, toch had ik er niet op gerekend. Misschien iets te positief.
Ik heb inderdaad die adviezen allemaal opgevolgd. Logisch, want ik vroeg er zelf om haha. Het waren toen wel muizen maar die heb ik dus echt niet meer gehad met dat gif. Nu staat er ook gif voor de ratten dus. Ik hoop echt dat ze weg blijven want ik vind het maar vervelend en als me die Jappen ook nog weggehaald worden stop ik ermee. Gaat de hele bende weg.
Sorry dat ik zo kribbig reageerde. Ik ben een beetje moe want ik moest meer dan 20 grote potten weghalen, bamboes van 4 meter weghalen en mijn vogels opsluiten die natuurlijk niet mee wilden werken. Mijn idee was nl dat de rat er nog in zat en die Jappen liepen natuurlijk weer lollig te doen rond mijn voeten op de grond. Daar ga ik nog een keer op staan. In mijn gedachte kon er ieder moment een rat uit de planten komen en een Jap grijpen. En die wilden uiteraard niet in het nachtdeel waar ik vandaag ook nog snel een deur voor moest maken want die zat er niet in aangezien ik het open heb. Mijn lontje was ook erg kort hoor
Opmerking
Advertentie
Collapse

Opmerking