Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk klaar, www.bontboertje.nl

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eindelijk klaar, www.bontboertje.nl

Beste vogelliefhebbers,

Eindelijk is mijn site klaar,

http://www.bontboertje.nl

Er staat ook een forum op. Deze word in maart veranderd naar een beter forum.

Graag jullie reacties wat jullie er van vinden.

Ziet er erg goed uit. Ik heb echter 1 tip en dat moet je niet verkeerd opvatten. Je Nederlands is niet al te best en als je de stukjes laat herschrijven door iemand die goed en correct Nederlands kan schrijven komt het veel professioneler over.

Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat.

Om een voorbeeld te geven.

Jij zegt:
    Wij vertellen u alles op deze website over het Bont Boertje, deze vogel wordt ook wel de Senegal Papegaai genoemd.

Beter is:
    Deze website is geheel gewijd aan het Bont Boertje, ook wel Senegal papegaai genoemd.

of:
    Op deze website vertellen wij U alles over het Bont Boertje. Het Bont Boertje wordt ook wel Senegal papegaai genoemd. Dit zijn geen twee soorten maar twee verschillende namen voor dezelfde soort.

Zoiets zeg maar. Nu is mijn Nederlands ook niet zo goed maar ik zie dat jij dus ook wel een beetje hulp kan gebruiken om het net wat professioneler en duidelijker te krijgen.

Opmerking

Hallo Marx,

Dit vind ik een heel appart verhaal. De teksten zijn namelijk herschreven door een profesionel tekstschrijvel. Genaamd meneer waar ik de naam niet van kan noemen.

Zou ik contact met hem op moeten nemen over de teksten?

gr roy

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sterkeroy
        Hallo Marx,

Dit vind ik een heel appart verhaal. De teksten zijn namelijk herschreven door een profesionel tekstschrijvel. Genaamd meneer Dusseldorp.

Zou ik contact met hem op moeten nemen over de teksten?

gr roy
        Hoi Roy, vreemd hoor. Ik weet bijna zeker dat het niet zo lekker leest omdat er wat gekke zinnen in staan. Als een professioneel tekstschrijver dit geschreven heeft begin ik aan mijzelf te twijfelen omdat ik weet dat ik niet goed ben in taal (als ex-limburger )

Maar ik weet eigenlijk zeker dat het beter moet kunnen. Neem deze zin op de eerste pagina:

Ik begrijp er echt niks van. Interessante pagina's over de interessante pagina??? Het deel en daarna is gewoon een nieuwe zin als je het mij vraagt. Dus ik had een punt en daarna een hoofdletter gebruikt.

Ik vind dat je een prachtige website hebt met erg goede info maar dat het taalgebruik echt niet helemaal klopt op zijn zachtst gezegd.

Laten we het aan andere mensen over laten omdat ik absoluut niet wil zeuren verder en ik ook niet 100% zeker ben over mijn eigen taalgebruik. Ik weet wel echt zeker dat er een heleboel niet zo lekker loopt in mijn ogen ondanks dat de inhoud leerzaam en duidelijk is.

Opmerking

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

De opzet is mooi, maar vind de kleur ook een beetje lastig te lezen.

En toch ook heb ik een rare zin gevonden
            Wat bekend is vanaf het begin is dat in 1886 in Engeland de eerste broedresultaten zijn gevonden van de Senegal Papegaaien. Wel is er bekend dat deze gegevens niet heel betrouwbaar zijn.
            Mis toch een paar leestekens volgens mij (niet dat mij abn zo goed is maar leest raar)

En in het logo staat 1# Bonte Boertje informatica website
            Moet dat 1# er wel tussen staan.

Verder veel info mooie foto's (ben ik gek op) maar toch hier en daar nog
            wat dingen aanpassen en zelf na lezen.
            De teksten zijn namelijk herschreven door een profesionel tekstschrijvel. Genaamd meneer Dusseldorp
            Hoop toch niet dat je er voor betaald hebt!

Daarom geven wij de reactie's niet om je af te kraken ofzo dus niet
            verkeerd opvatten.

Opmerking

Initiatief

Sowieso vind ik het een leuk initiatief om een website op te zetten over je eigen hobby. In het geval van Roy dus het Bonte Boertje. Door de website zul je als kweker en site-eigenaar meer info over je hobby moeten vinden. Alleen daarom al is het prijzenswaardig. Dat wij als "ervaren" internetters, volleerde vogelaars en vermaarde tekstschrijvers nog wat kanttekeningen kunnen plaatsen bij het initiatief van Roy is niet meer dan normaal lijkt me.

Misschien wel leuker om die kanttekeningen dan positief opbouwend te brengen. Ohja; voor op het tegeltje;
              Je bereikt meer met een hand op de schouder, dan met een schop onder de bips.....

Ik verzin ze ter plaatse.

Groet,

Rob.

Opmerking

Meesterlijke opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                Je bereikt meer met een hand op de schouder, dan met een schop onder de bips.....
                Groet,

Rob.
                Die is inderdaad voor op een tegeltje RobK.
                Van die zin kunnen heeeeel veel mensen met kinderen nog wat van leren.
                (wij zijn nogal tegen een harde opvoeding of corricigerende tik)
                Ik vind het een super zinnetje, echt waar.
                Maar back on Topic maar weer, ik moest hier even op reageren.
                mvg Gerard 6

Opmerking

Een groot deel van de opmerkingen is enige tijd geleden ook al gemaakt, toen werd er ook gevraagd naar onze mening. Jammer dat er niet zoveel mee gedaan is.

Mar Rob, je hebt helemaal gelijk, berichtje aangepast, ik kan niet weten wie er aan de andere kant zit, dat vergeet ik weleens.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

mooie site. Ik had een vraagje kan je mij een mailtje sturen met hoe je die foto's zo hebt gemaakt dat als je er op klikt dat je ze dan groter ziet?
                    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

foto door klik groter.

Dit kan ingebouwd zitten in de website maar je kan ook foto's van verschillend formaat in mappen plaatsen op de website. Doormiddel van een hyperlink kan je dan naar die grote foto verwijzen. Die hyperlink zet je dan op de foto.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Kleine reactie

Oorspronkelijk geplaatst door sterkeroy
                        Beste vogelliefhebbers,

Eindelijk is mijn site klaar,

http://www.bontboertje.nl

Er staat ook een forum op. Deze word in maart veranderd naar een beter forum.

Op je Home staat dit bovenaan in de kop:
                        1# Bonte Boertje informatica website 2009.

Geen idee wat 1# betekent.

Inderdaad zou ik de achtergrond kleur of het lettertype een andere kleur geven want dat leest inderdaad niet lekker. Kleine moeite om dat even uit te testen.

Foto's op je website: Plaats niet teveel van hetzelfde.

Wat de teksten betreft, kijk die eens rustig door en pas gewoon aan waar nodig. Het gaat niet zomaar in eens goed allemaal denk ik. Lezen moet inderdaad vloeiend gaan, ben ik wel met Marx eens. Maar hoe de zinsopbouw gemaakt wordt is denk ik aan de site eigenaar zelf. Het is lang niet iedereen gegeven om dat zomaar even voor elkaar te boksen. Neem daar de tijd gewoon even voor. Laat je niet ontmoedigen en zie het als positief voor je website.

Verder compliment hoor.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Even voor de duidelijkheid, ik bedoelde het echt positief. Als opbouwende kritiek. Ik begrijp niet goed waarom er nu net gedaan wordt alsof ik deze meneer aan het afbranden was Als je vraagt om commentaar dan was dat mijn opmerking en ik heb die heel vriendelijk en eerlijk gemaakt volgens mij.

Opmerking

Ik heb het ook eens bekeken en inderdaad er kan wel het e.e.a. beter aan teksten en kleuren, dat kun je dan zien als negatieve kritiek maar zo bedoeld niemand het hier lijkt mij. Dus Marx laat je niet dissen, zoals ik je verhaal lees komt het niet negatief over en dan nog.....als je niet tegen een eerlijke ongezoute mening kunt moet je er ook niet om vragen

Verder knap gedaan en gewoon doorgaan en het e.e.a. aanpassen, je hebt nu tips cq verbeteringen genoeg!
                            Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Ik begrijp niet goed waarom er nu net gedaan wordt alsof ik...
                              Die was (terecht) voor mij Marx, ik heb mijn berichtje ook wat aangepast.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X