Mededeling

Collapse
No announcement yet.

split?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• split?

split betekend dat bijvoorbeeld dat die Aa is dus dat je dan als je tegen ander split zet Aa dat je dan 1 wildkleur 2 split en 1 "muntantkleur" is?

hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Split betekend dat de vogel niet de kleur van een mutatie laat zien maar hem wel vererfd.
    Bij een recessief mutatie geeft dat als voorbeeld:

Wildkleur split blauw xwildkleur split blauw

wildkleur
    wildkleur split blauw
    blauw

Geen van de ouders is blauw maar een percentage van de jongen wel.

Ik hoop dat het iets duidelijker is zo.
    http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

Ik heb op de volgende website, proberen uit te leggen wat de vererving inhoud en wat split is.

This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Misschien heb je er iets aan.
      Groeten Stef

Opmerking

ja ik snap het zeker want ik studeer biologie en ben net bezig met genetica maar had het woord split nog nooit gehoord alleen hier op het forum. En wist niet zeker of het dat was of dat bijvoorbeeld mengeling van kleuren was. Maaar nu weet ik het wel. Weet je misschien welke kopkleur dominant en welke recessief zijn?

Opmerking

hmhm ze.

Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak
          ja ik snap het zeker want ik studeer biologie en ben net bezig met genetica maar had het woord split nog nooit gehoord alleen hier op het forum. En wist niet zeker of het dat was of dat bijvoorbeeld mengeling van kleuren was. Maaar nu weet ik het wel. Weet je misschien welke kopkleur dominant en welke recessief zijn?
          ik leer nog..... wel koop eens, wat van mendel ????
          de wet van de witte en de zwarte boon.
          ga naar de BIB. en vraag een boek over , de vererving.

medaar.

Opmerking

???? ik snap het ff niet?

Opmerking

Working...
            X