Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogeltjes ophalen met brommer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vogeltjes ophalen met brommer?

beste,

Ik had nog eens een vraagje..

Ik had enkele zebravinken en scotch fancy's op het oog.
    Maar door problemen met de auto zou ik geen vervoer met de auto kunnen regelen.
    Het is hier dus een 15 km vandaag ongeveer daar ligt het dorp dus kan dichter zijn..

Maar nu dacht ik het volgende :

Wat als ik nu met de brommer ga en pak ze met de brommer mee ?
    Zou dit lukken ?

groetjes

Vraag of je ze later kan op halen.
    Als dat niet mogelijk is dan zou ik ze in winddichte lopers vervoeren.
    Je kan eventueel kranten er om heen maken als extra isolatie.
    Denk wel aan goede ventilatie want zelfs op een brommer moet een vogel ademen.
    En vergeet ook de helmpjes niet
    http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

Opmerking

Extra kleine vergoeding

Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
        Het is hier dus een 15 km vandaag ongeveer daar ligt het dorp dus kan dichter zijn..

Wat als ik nu met de brommer ga en pak ze met de brommer mee ?
        Zou dit lukken ?

groetjes
        15 km is lekker dichtbij. Misschien wil de kweker ze wel brengen voor een kleine extra vergoeding.

Op de brommer kan vast wel maar is natuurlijk niet ideaal voor de vogeltjes.

Maar ik ken ook iemand die de vogels die hij koopt bijna altijd op de motor haald. Dit altijd zonder problemen tot dusver.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar laten brengen in dit geval voor wat extra ter compisatie van het benzine geld.
        mvg Gerard 6

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
          15 km is lekker dichtbij. Misschien wil de kweker ze wel brengen voor een kleine extra vergoeding.

Op de brommer kan vast wel maar is natuurlijk niet ideaal voor de vogeltjes.

Maar ik ken ook iemand die de vogels die hij koopt bijna altijd op de motor haald. Dit altijd zonder problemen tot dusver.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar laten brengen in dit geval voor wat extra ter compisatie van het benzine geld.

Oke ga ik eens over leggen met hem anders zal er niks anders op zitten dan eens een ritje te maken...

Bedankt aan allen voor de snelle reacties
          groetjes

Opmerking

Er zijn echt wel meer vogelliefhebbers die geen auto hebben en alles op de brommer of op de fiets moeten doen. Dit was jaren geleden nog meer het geval.
            Als je een dicht kooitje gebruikt en er nog wat extra kranten of lappen omheen doet kan dat best. Ook zijn er prima fietstassen waar een kooitje in past.

Opmerking

Hangt er natuurlijk ook erg vanaf of die vogels van binnen of buiten komen. Ik zou nooit binnenvogels bij -5 op een brommer gaan vervoeren. Dan vraag je om problemen want je kan ze moeilijk in een dichte koelbox vervoeren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Er zijn echt wel meer vogelliefhebbers die geen auto hebben en alles op de brommer of op de fiets moeten doen. Dit was jaren geleden nog meer het geval.
                Als je een dicht kooitje gebruikt en er nog wat extra kranten of lappen omheen doet kan dat best. Ook zijn er prima fietstassen waar een kooitje in past.
                oke dus gaat perfect hoor ik zo.

Is mooi ga ik eens een afspraak maken om wat vogeltjes op te halen.

greets

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Hangt er natuurlijk ook erg vanaf of die vogels van binnen of buiten komen. Ik zou nooit binnenvogels bij -5 op een brommer gaan vervoeren. Dan vraag je om problemen want je kan ze moeilijk in een dichte koelbox vervoeren.
                  Ze zitten nog steeds in een buitenvoliere
                  Bij mij komen ze binnen in een schuur waar kweek kooien en een vlucht en dergelijke is maar geen verwarming dus.

greets

Opmerking

Working...
                  X