Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bedriegers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bedriegers

Hallo,
    De volgende link kwam ik tegen op marktplaats.

Ik zelf vind het een goed initiatief.
    Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

vind ik een zeer slechte ontwikkeling

wat nu als ik bv. een hekel heb aan schulpen en ik zet daar een bericht neer met de grootst mogelijke onzin........................?

is schandpaal idee en daar hou ik niet van.
    want wie kan/gaat controleren dat wat er staat de werkelijkheid is?

zo maar een opmerking.

Opmerking

slecht idee.......

er zijn er hier ook die komen met de vraag van "ik heb een **** gekocht, kan iemand me vertellen wat voor een voer die moeten hebben?""

Niet te hopen dat zo'n vogel bij zo een persoon het loodje legt en jij op zo'n site komt te staan.
      Controle is of heel moeilijk of gewoon niet te doen dus ""NEE, geen goed idee"
      Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Hallo Winterkoning,
        Daar zit wel wat in. Al heb ik wel uit de website begrepen dat er meerdere klachten over een betreffende persoon moeten zijn binnen gekomen.

Opmerking

Opmerking

Als je een beetje op internet zoekt, dan vind je nog meer van zulke initiatieven.

Opmerking

Bedriegers etc

Ik mis het kopje: Betrouwbare kwekers/handelaren.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik denk dat de hele crux is dat mensen eerlijk zelf durven kijken. Stel ik zie een koppel vogels te koop. Ik ga bellen, stel wat vragen en maak een afspraak. Als je bij mij komt laat ik je de ouders zien, de rest van de jongen, de ringetjes en mijn kweekkamer. Daar haal ik de jongen uit de vliegkooi die je dan in de hand mag nemen en bekijken. Dat zegt dat ik gegarandeerd geen handelaar ben maar de kweker.
                Als ik ergens anders kom waar ik mijn vogels uit een TT kooi op de keukentafel moet vangen dan weet ik toch ergens al wel dat er MISSCHIEN iets niet klopt.

Een handelaar kan zich niet voordoen als de kweker want waar is de kweekruimte en zijn kweekvogels? Natuurlijk wil niet iedereen mensen in zijn kweekruimte. Maar als je goed oplet kom je een heel eind. Vrijwel geen enkele vogel ziet er zo uit als die bij een kweker vandaan als hij uit de handel komt. Poep op de veren, verenkleed niet glad, mager etc etc. Allemaal zaken waar je zelf met je neus op staat.

Bewezen kweekkoppels is hetzelfde verhaal. Je kan er gewoon voor gaan, maar je kan ook zelf beslissen dat de beste koppels niet weggaan zolang iemand niet stopt. Ik ben zelf nog nooit voor het bewezen koppel gegaan. Wel voor de volwassen man en pop die ik samen heb gezet of een koppel. Maar dat hele bewezen kweekkoppel zegt mij niet zoveel. Als een ander problemen had met dat koppel is het maar de vraag of ik die problemen ook krijg.

Dus ik vind een dergelijke website ook een beetje tricky. Ben zelf al twee keer bij een handelaar beland en heb er toch twee hele goede vogels gekocht. Niks mis mee. En als iemand daar dan ooit een zieke vogel heeft gekocht, de verwarming in de auto hoog heeft gedraaid tijdens vervoer of een binnenvogel toch tegen beter weten in in een buitenvlucht heeft gezet staat diezelfde persoon ineens op de zwarte lijst.

Waar ik wel een voorstander van ben is dat mensen die verkeerd geringde cultuurvogels verhandelen op een lijst komen. Er staan soms mensen op MP die volgens mij bezig zijn met verkeerde dingen. Ik heb zelf een abosluut correct geringde vogel gekocht van een oudere man die later gewoon een omgknepen ring om bleek te hebben. De beste man had hem al heel lang en zocht er een goed tehuis voor. Ik met mijn stomme kop kocht de vogel klakkeloos en stond thuis met een merel die een omgeknepen ring had dus. Meteen mailen en bellen maar niks hoor. Die man adverteerde gewoon door en bleek later uit diezelfde kooi roodborsten en god weet wat te verkopen. Gewoon elke dag een euro of 30 binnen halen met wild gevangen vogels en goedgelovige mensen. Maargoed, ook hier had ik er zelf naar moeten kijken en niet zo dom moeten accepteren dat die vogel uit de kooi een doosje in ging.

Die vriendelijke oude pensionaris bleek gewoon een handelaartje in wildvang. "Het wordt me teveel om voor hem te zorgen" blablabla....

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Moeilijke zaak

Vanuit VogelCafe zullen we niet meewerken aan onderwerpen die in hoofdzaak gaan om mensen (met naam en toenaam) aan de schandpaal te nagelen. Ik zelf ben daar allergies voor en als moderator vind ik het niet verantwoord. Andere sites bepalen hun eigen strategie maar.

Ik ga dit onderwerp dan ook sluiten en na korte tijd volledig verwijderen.

Groet,

RobK, moderator VogelCafe.

Opmerking

Working...
                    X