Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Als je je lens recht tegen het gaas aan houdt, ziet de camera het gaas niet meer en komt het gaas ook niet op de foto. Ook zou de autofocus dan moeten werken.
Het nadeel is dan wel dat de vogel recht voor je moet zitten, want als je de camera iets scheef houdt zie je het gaas weer.
foto 1 is niet een al te beste plaat, foto 2, kapoetsensijs al een stuk beter maar ik zou als ik jou was deze vogels niet verder gaan storen nu ze zit te broeden. Zou toch zonde zijn als het daardoor mis zou gaan. Beter met rust laten dit koppel.
Gewoon in de vlucht gaan staan als je geen last van je gaas wil hebben. Of door het open klepje foto maken.
foto 1 is niet een al te beste plaat, foto 2, kapoetsensijs al een stuk beter maar ik zou als ik jou was deze vogels niet verder gaan storen nu ze zit te broeden. Zou toch zonde zijn als het daardoor mis zou gaan. Beter met rust laten dit koppel.
Gewoon in de vlucht gaan staan als je geen last van je gaas wil hebben. Of door het open klepje foto maken.
O ja, gebruik de forum link.
die van de kapoets was nog van gister had ik over het hoofd gezien
Kijk, dat wordt al veel beter!
Vooral de tweede van de barmsijs vind ik erg fraai gelukt.
Je ziet wel dat de flits vrij fel is. Een heel simpel trucje, plak een stukje krantenpapier voor de flitser als je vogels fotogafeert, de vogels worden niet zo verblind en op de foto zelf komt het iets rustiger over.
Opmerking