Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Importeren "oude stijl"....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Importeren "oude stijl"....

Hallo,

Kwam deze twee filmpjes tegen op het www.
    http://www.youtube.com/watch?v=bN7WcWJNxos
    http://www.youtube.com/watch?v=6k31TwNyeAE
    The proof of the pudding is in the eating

Uitzoeken maar:http://www.birdsexpress.net/africa-birds.html

Bedankt voor het doorgeven van de filmpjes, beseffen mensen weer eens in wat voor omstandigheden hun importvogeltjes hebben gezeten voordat ze in de kooi of voliere zaten.

Groeten Michael.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Bah, ik vind het maar vreselijk om te zien hoor. Hierbij gaat echt een groot deel het loodje leggen. Ik ben wel blij dat dit hier niet meer mag.

Opmerking

Het is inderdaat niet leuk om te zien ,,maar ,,zo wordt hier omgesprongen met kippen en varkens en vissen,en daar maakt ,behalve de dierenbescherming en stichting wakker dier, ,zich verder ook niemand druk om.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Bah, ik vind het maar vreselijk om te zien hoor. Hierbij gaat echt een groot deel het loodje leggen. Ik ben wel blij dat dit hier niet meer mag.
          Heb je daar bewijs van?
          Dergelijke uitlatingen werden 30 jaar geleden gedaan en toen klopte het...
          De laatste jaren was de "uitval" veel beperkter.

Niet dat ik het goed wil praten maar zo zijn we wel aan onze vogels gekomen, ook jij!
          Ik ben voor een beperkte (zie elders Wk's voorstel)import.
          Heb ook wel eens bij de importeur gestaan en bedacht hoe het in vredesnaam kon. 1000den van 1 soort en dat elke 14 dagen weer.

Overigens valt me de behandeling die men doet redelijk mee. Men gaat rustig te werk etc.

Zie dat wel eens anders hier tenlande...

Wel veel te veel vogels en te weinig stokken etc.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
            Heb je het filmpje daarna ook gezien over de serinussen??

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
              Heb je daar bewijs van?
              Dergelijke uitlatingen werden 30 jaar geleden gedaan en toen klopte het...
              De laatste jaren was de "uitval" veel beperkter.

Niet dat ik het goed wil praten maar zo zijn we wel aan onze vogels gekomen, ook jij!
              Ik ben voor een beperkte (zie elders Wk's voorstel)import.
              Heb ook wel eens bij de importeur gestaan en bedacht hoe het in vredesnaam kon. 1000den van 1 soort en dat elke 14 dagen weer.

Overigens valt me de behandeling die men doet redelijk mee. Men gaat rustig te werk etc.

Zie dat wel eens anders hier tenlande...

Wel veel te veel vogels en te weinig stokken etc.
              Heb je daar bewijs van? Zag jij niet hoeveel bolle vogels er alleen daar al over de grond waggelde? Dat is ook nog eens een momentopname. Ik denk dat je daar alle dagen een zak dode vogels opruimt. Geeft niks want de lokale bevolking brengt ze met tientallen voor een euro per doos.

Ik vind het persoonlijk walgelijk maar dat zal wel aan mij liggen. Ik vind elke vorm van plunderen walgelijk. Of het nu planten, vissen of vogels zijn het is en blijft plunderen. Het zijn niet de vogels van de vangers en de handelaar. Deze vogels zijn van iedereen en daarom ben ik pertinent tegen wildvang. Dan maar een soortje minder. Er zijn er al genoeg gestorven en zelfs bijna uitgestorven voor de kooien.

Het plunderen is wat mij zo tegen staat in combinatie met het dierenleed. Niemand heeft het recht Afrika van zijn vogels te ontdoen. Ook de betalende Europeaan niet. Die vogels zijn niet van iemand.

Opmerking

Opmerking

Ik ga deze manier niet goed praten alleen wordt er weer heel gemakkelijk dingen gezegd. Persoonlijk vind ik het nogal hypocriet dat men klaagt terwijl men zelf vogels heeft. Of het nu de eerste of de 30ste generatie is.
                  Verder moet je er ook bij stilstaan dat alles wat je in het huis hebt en het huis zelf een veel grotere belasting is voor de natuur.
                  Wat dacht je van het voer voor je vogels!
                  Verder kijkt men met de menselijke maat. 'vrije' natuur is prachtig om te zien; voor de bewoners een wereld vol gevaren. Elke dag, nee elke minuut is een struggle.
                  Waarom zingen vogels 'smorgens?, leuk he. Echter weinig mensen beseffen dat het is om te kijken wie de nacht heeft overleefd.

Nogmaals ik praat het niet goed, maar menigeen eet gewoon weer vlees en drinkt melk en eet kaas. Terwijl de koeien hun ganse leven in de diaree zijn.

Opmerking

Verder moet je er ook bij stilstaan dat alles wat je in het huis hebt en het huis zelf een veel grotere belasting is voor de natuur.
                    Wat dacht je van het voer voor je vogels!

Opmerking

Ik probeer het nut van zulke topicstart in te zien, maar begrijp eerlijk waar de achterliggende gedachte van poster niet.

Opmerking

Hallo,

Tropic;
                        Ik probeer het nut van zulke topicstart in te zien, maar begrijp eerlijk waar de achterliggende gedachte van poster niet.

Opmerking

kijk het zijn jongen vogels /nog niet geheel op kleur ,import is er niet meer dat is verboden dus dat is het bewijs van echte e.k .
                          wel jammer dat men niet verder nadenkt dan dat de neus lang is want dan wordt er op het moment wel heel erg veel gekweekt met diverse tropische vogels (als ik zo naar de advertenties kijkt en bij de vogelhandel ziet,ja hoor allemaal ekechte natuurbroed correct geringde eigenkweek wilt aanschaffen, en men moet dan niet zo moeilijk doen als de vogels 25 euro duurder zijn dan bij een ander. men koopt niet alleen de vogel,nee men koopt ook de expertise van kweker en de gehele geschiedenis die aan die vogel kleeft.

en verder ...................... exporteren mag nog steeds ook vanuit nederland, heeft u zich wel eens afgevraagd waar die hele opgekochte ladingen met rode kanaries of zebravinken/gouldamadines etc?. naartoe gaan en hoe worden die vervoerd ?,ik weet het wel ...............ze worden niet per stuk vervoerd ,durf ik met mijn hand op mijn hart te beweren.
                          en sommige maar trots zijn dat ze 500 kanaries gekweekt hebben in het jaar ,m.a.w men werkt hier zelf ook aan mee. (maarja men denkt vaak niet verder dan eigen hok).
                          (en laten we dan maar niet hebben over de kippen,varkens etc. etc. etc).

(weer een nadenkertje en ja ik begrijp dat de duur dat er in zo'n lopertje op beurs gezeten moet worden korter is dan zo'n transport maar toch........)

mvg

Opmerking

heeft u zich wel eens afgevraagd waar die hele opgekochte ladingen met rode kanaries of zebravinken/gouldamadines etc?. naartoe gaan en hoe worden die vervoerd ?,ik weet het wel

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X