ik heb in de voliere een stuk of wat zebravinken. een stel gekregen wat zelf gekocht en zelfs 1 aan komen vliegen. nou heb ik ook 3 diamantduifjes. pa, ma en dochter. nou vond ik ze op een gegeven ogenblik toch wel erg "ruien " na een tijdje op dit forum te zijn en veel te lezen, lees ik dat de zebravinkjes dat ook wel eens zouden kunnen doen. nou dacht ik nog ach dat zal wel meevallen zoiets doen ze vast niet
. al wel wat veertjes verzameld van onze kipjes en dat gegeven. zie ik tot mijn verbazing even een zebravinkje een veertje trekken en hap slik weg
. tja wat nu dit kan niet zo verder. duifjes er uit geen optie zijn van onze zoon. en ook geen hok er voor eventueel bij de kippen leek mij niet zo handig [coccidiose]. dus wat nu. heb ze allemaal gevangen op 1 na wat dat is een beetje een eenling. alleen in een nest gezeten en als iedereen sliep was zij actief en als iedereen actief is sliep zij. ook altijd alleen bezig. dus gisteren gevangen [wat een karwei] en bij de kipjes en 2 kakariki's gedaan. heb hele makkelijke kriel kipjes en de kakariki's zijn hele ondernemende totaal niet bange vogels. dus nu zit alles daar in. ben benieuwd hoe ze op elkaar reageren. zit alleen met verschonen want ik heb hier geen sluis in. en dat zebravinkje alleen zit gezellig bij de japanse meeuwen. die doen ook niet moeilijk wat dat betreft.

Opmerking