Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te koop goudvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• te koop goudvinken

Ja hoor ze zijn er weer goudvinken zonder ringen.
    marktplaats een bricht gestuur maar ze staan er nog op.(10.00 uur)
    maar wie is nu fout de aanbieder of de koper dus de nieuwe eigenaar.
    deze zijn al een keer van eigenaar verwiseld, want de vorige eigenaar was te laat met ringen, ze kommem nu op kleur, ik weet niet wanneer de goudvinken op kleur kommen ?

Oorspronkelijk geplaatst door aadvogel
    Ja hoor ze zijn er weer goudvinken zonder ringen.
    marktplaats een bricht gestuur maar ze staan er nog op.(10.00 uur)
    maar wie is nu fout de aanbieder of de koper dus de nieuwe eigenaar.
    deze zijn al een keer van eigenaar verwiseld, want de vorige eigenaar was te laat met ringen, ze kommem nu op kleur, ik weet niet wanneer de goudvinken op kleur kommen ?
    Waarom wil je dat allemaal zo graag weten, Aad ? Wat is de beweegreden?
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
      Waarom wil je dat allemaal zo graag weten, Aad ? Wat is de beweegreden?
      om dat deze toch mensen aantrekt om geen gerinde vogels te kopen.
      deze vogels voor de helft van de normale prijs weg gaan.
      en dat deze advertentie ook wordt gelezen door de vogel bescherming
      En dat in het krantje van hun weer staand europeesevogels ongerind aangeboden
      (met andere woorden wildvang aangeboden)
      dit willen niet toch ? dit is toch weer voer voor mensen die niet willen dat et met europeese vogels worden gekweekt,

ik heb zeker geen intresse in ongerinde vogels. ook al zijn ze goedkoper,

laat we met ze alle eens goed opletten dan zulle we mindere probleemen met de vogelbescherming krijgen,

Opmerking

dit willen niet toch ? dit is toch weer voer voor mensen die niet willen dat et met europeese vogels worden gekweekt

Moet je er vooral hier extra aandacht aan schenken.
        mvg Gerard 6

Opmerking

hoezo aangeboden worden voor de helft van de normale prijs
          WAT IS DAN DE NORMALE PRIJS
          en hoezo dat willen we toch niet
          hoe weet jij wat andere willen.

en inderdaad veel ruchtbaarheid geven weet de aid het gelijk
          waarom bel je ze niet even

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
            hoezo aangeboden worden voor de helft van de normale prijs
            WAT IS DAN DE NORMALE PRIJS
            en hoezo dat willen we toch niet
            hoe weet jij wat andere willen.

en inderdaad veel ruchtbaarheid geven weet de aid het gelijk
            waarom bel je ze niet even
            ik kan mij wel voorstellen dat Aad
            hier reageert, het is de adverteerder zelf die in overtreding is, want je mag geen cultuurvogels ongeringd verhandelen, cq in bezit hebben. dus bij hem ligt de fout. dat er hier gereageerd word is normaal als je zoiets niet begrijpt.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Er zijn genoeg mensen die er niet de ernst van inzien en ergens geef ik ze nog gelijk ook als dit nakweek is. Waar ik dan maar vanuit ga. Ik bedoel hiermee dat wij nu allemaal lopen te kwaken over deze goudvinken en we negeren daarmee de tientallen kauwen, kraaien, eksters en Vlaamse gaaien die al maanden ongeringd aangeboden worden. Vinden we dat niet zo belangrijk soms? Lijkt mij precies hetzelfde en daar wordt ook niet moeilijk over gedaan. Dus dan snap ik deze ophef ook niet helemaal.

Laat ze die vogels lekker verkopen en dan is iemand er blij mee. Zolang er geen controle komt is er niks aan de hand.

Soms wordt ik wat kriegel als mensen net gaan doen alsof iemand die te laat ringt gelijk staat aan een handelaar in wildvang. Niet iedereen neemt het allemaal zo ernstig op.

De kauwen en kraaien op MP zijn overigens wel echt wildvang. Laten we dan daar even tegen ageren met z'n allen want dat vind ik persoonlijk erger dan een paar goudvinken die te laat geringd moesten worden waardoor het niet gelukt is. Mij is het ook niet gelukt met de mozambiquesijzen deze keer en dan mag ik dus wel heel blij zijn dat dit geen goudvinken of puttertjes waren want anders was ik een soort uitschot geworden. Soort vogelvanger. Smet op de hobby.

Opmerking

Als je niet kan ringen, moet je geen beschermde vogelsoorten gaan houden. Iedereen kan weten dat het verplicht is.

Aandacht voor dit soort advertenties is alleen maar goed vind ik, laat het maar opvallen dat veel vogelliefhebbers dit afkeuren.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

juist Ton koek

mijn woorden worden weer in een bepaalde hoek of licht gezet waarin ik het niet bedoel.

ik zou alleen willen dat men voor men iets of iemand "beschuldigt" zich ervan verzekerd is hoe de feiten exact liggen.

ik moedig dus niks aan (oid) om ze gewoon lekker hun gang te laten gaan etc.
                  nee, keihard straffen bij constatering,heb je europese vogels dan heb je nu eenmaal een verantwoordelijkheid op je genomen zodra je tot aankoop overgaat.

het is flauwekul om te zeggen ik ben te laat met ringen,een goede kweker ringt op tijd en ringt altijd , dat het bij sommige vogelsoorten geen kwaad kan en dat men daar dus iets gemakkelijker mee omgaat dat is tot zover,echter blijf ik van mening dat er nog steeds wat veranderingen gaande zijn en dat men in de toekomst ook vele soortjes (exoten/tropische) verplicht moet gaan ringen.

en het feit van dat men zegt ohhh dat wist ik niet (het verplicht en maatgebonden ringen van europese)....................tja dan denk ik dat men niet zo erg goed bezig is,als men eerst informeert naar bepaalde soorten dan word men er altijd op gewezen dat ze geringd en met welke maat etc. moeten zijn.

zolang er mensen zijn die zich niet aan de regels houden.............zolang zal er een smet liggen op de europese tak in de vogelsport,echter zoals gemeld er staan veranderingen voor de deur aangaande de vogelsport.
                  "onze"tegenstanders zitten niet stil.
                  mvg

Opmerking

maar waarom mogen er dan op bijv marktplaats gewoon vang dingen aangeboden worden. als je op putter klikt krijg je ook dat soort dingen te zien.
                    verder over kraaien enz. mijn schoonzusje zit dus op de dierenambulanse en nou heeft ze 2 jonge kraaien en een jonge vlaamse gaai. te jong om voor zich zelf te zorgen en gevonden door mensen en zij verzorgt ze nou alleen diegene die ze eerst had heeft ze veel te veel in de handen gehad met het probleem dat ze waarschijnlijk nooit voor zich zelf kunnen zorgen. dus nou zit ze met 3 half tamme vogels. bij hun los laten is geen optie want dan worden ze wel opgegeten door het andere gespuis wat daar rond vliegt.

Opmerking

Klinkt leuk, eerst informeren en dan doen etc etc. Maar we weten allemaal hoe mensen hier komen. Ik heb net een druppelastrilde gekregen, wat eet die? Of ik heb een nest putters, hoe kom ik aan ringen? Mijn groenling zit op eitjes en ik heb verder alleen kanaries. Komen die eitjes nu uit? Hoi, ik ben Fannie en ik ben 8 jaar. Ik heb van mijn opa 2 putters gekregen. 1 is geringd met een groene ring en 1 met een plastic ring. O ja, ze hebben eitjes. Moet ik nog iets doen?

Zolang iedereen overal cultuurvogels kan kopen blijf je toch tegen dit soort zaken aanlopen en ik denk zelf dat het tijd wordt dat handelaren en vangers eens iets beter aangepakt worden en dat Benno uit Hutjemutje met zijn ene goudvink die hij te laat wilde ringen lekker met rust gelaten moet worden. Er wordt niks bereikt met het aanpakken van particulieren die iets te weinig wisten. Zolang je op beurzen kooien ziet met 50 flapperende putters in oktober met zere pootjes dan denk ik dat iedereen weet dat het probleem niet bij 2 ongeringde goudvinken in jeugdkleed op MP ligt.

Ik heb al meerdere keren geklaagd over de kauwen en kraaien. Ik heb zelfs een tegen-advertentie gezet die me massa's dreigmail opgeleverd heeft. Ik heb instanties ingelicht en tot de dag van vandaag (2 jaar later) staan ze er nog elke dag op. Daar hoor je nooit iemand over.

Opmerking

zo oneens

ze moeten iedereen aanpakken en niemand met rust laten.
                        maarja is onuitvoerbaar.

komt er iemand met het feit dat deze ongeringde vogels aanbied zonder daarvoor een geldende redentja was net te laat met ringen ,dus zijn ze ongeringd of een beetje te groot geringd maar ach geloof me maar op mijn blauwe ogen ,het zijn echte e.k. hoor,yeah wright ,think,think ,think

Opmerking

Daar ben ik het zelf natuurlijk wel mee eens maar dat is gewoon niet hoe het altijd werkt. Natuurlijk vind ik dat elke cultuurvogel een ring moet dragen die klopt. Helemaal goed want alleen zo kun je het kaf van het koren scheiden. Toen ik putters nam werd ik meteen lid van BEC en heb ik overmatig veel ringen besteld. Stel je voor dat er meer jongen zouden komen dan verwacht. Ik keek vanaf dag 3 al of ik kon ringen etc etc. Zo hoort het natuurlijk ook.
                          Maar om nu iemand die een nest niet in de ether kan gooien omdat hij te laat was met ringen meteen als crimineel te bestempelen gaat mij ook te ver. Ik zou ze dan maar zelf houden en het risico nemen. Loslaten of doodmaken is niet altijd voor iedereen een optie en wel de enige mogelijkheid.

Maar nu weer even over de kraaien en co. Waarom heeft daar nooit iemand op gereageerd? Doen die niet mee met het besmetten van de naam van de vogelliefhebbers? Omdat dat een andere groep is maakt het niet uit? Feitelijk is dat toch precies hetzelfde?

Op MP staat gewoon een advertentie met vangkooien. Meerdere zelfs. Daar wordt ook niks tegen gedaan want ze worden bedrijfsmatig aangeboden. Hoe kan dat dan eigenlijk?

Opmerking

Hoi Winterkoning, het betreft hier vangkooien voor putters en geen klepkooien. Het zijn echt de kooitjes met de lokvogel in het midden en dan de valklepjes aan de zijkant. Daar kun je niks mee vangen op putters en andere kleine zaadeters na. Volgens de adverteerder ideaal om putters en goudvinken mee te vangen in je voliere. Duh!

Opmerking

Working...
                            X