Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Siamese vogeltweeling...echt? of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Siamese vogeltweeling...echt? of niet?

hier
    Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
    Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

het kan wel.

dat is ook eens gebeurd met zwaluwen. ( gelezen in de krant geloof ik)

maar deze eh.. dit vogeltje zal waarschijnlijk niet oud worden omdat het erg snel gepakt zal worden door roofdieren.
    ( vlieg! kan ik niet, te laat )
    Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Gaaf om te zien.
      Deze foto is wel duidelijker dan die van die zwaluwen (daar had ik nog het idee dat ze misschien gewoon dicht tegen elkaar aan zaten)

Behalve niet kunnen vliegen, kunnen ze volgens mij ook moeilijk zelfstandig eten..

Opmerking

Hier staat een filmpje!!

http://www.omroepgelderland.nl/web/N...n-Zieuwent.htm

Opmerking

Oh zoooooo lief!!!!!
          Matsje <3

Opmerking

ja erg lief om te zien tsssssssss!!!

Neem me niet kwalijk maar dit is niet lief of wat dat ook maar gewoon heel erg triest.

Help of die beestjes uit elkander maar ja kost geld he.......eens kijken welke vogelliefhebber nu opstaat (keer wat anders dan duivenmelker) sorry kan het niet laten........

Maar misschien is het nog wel beter de beestje van hun leed te verlossen, triest is om het lekker aan te zien hoe ze uiteindelijk de pijp uit zullen gaan want dat is wat met ze gebeurd in de natuur.

Voel het commentaar alweer komen...........maar goed dat commentaar komt ook vaak van de zogenaamde dierenvrienden dus barst maar los!!!
            Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Zoiets is inderdaat helemaal niet gaaf of lief of mooi.
              Het is erg zielig ,ze zullen nooit groot worden ,en er kan dus veel beter zo snel mogenlijk een eind aan worden gemaakt.
              Maar daar zorgt de natuur zelf wel voor ,want de eerste kat die ze tegen komen lost het probleem vanzelf op.

Opmerking

Ik vind het lief om te zien dat ze goed verzorgd en gevoed worden. Ik wist namelijk niet dat zoiets bestond en vind dit een interessant fenomeen. Als je vooruit denkt zullen ze natuurlijk sterven. Dat is de natuur zijn zaak en niet de onze.
                Matsje <3

Opmerking

ik zou het vastleggen op film en/of foto om te laten zien, het is tenslotte apart, maar zou de diertjes uit hun lijden verlossen, dat is in mijn ogen het enige rechtmatige en meest dierlievende wat je kunt doen. Ik zou voor die beestjes niet gaan wachten op een huiskat die er eerst lekker mee gaat spelen een uur of wat.

Dus........documenteren en opruimen, klinkt hard maar wat nu gebeurd is veel harder!!!!!!!!!
                  Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Tja, daar heb je een punt. Maar wij kunnen hier niks doen achter onze computer behalve kijken. En we zullen er maar niet beginnen over welke andere mogelijkheden er nog zijn,er zijn op dit forum al veel vragen zijn gesteld zoals: "ik heb een meesje, lijster,... gevonden en die is 'verstoten', die kon niet vliegen,...". Want het is hier al gezegd dat wilde vogels (op)vangen en houden verboden is, als ze niet voorzien zijn van een ring.
                    Matsje <3

Opmerking

Ik vind het gaaf om te zien omdat het heel zeldzaam is bij vogels. Bovendien zien de vinkjes er goed gezond uit; ze lijken niet te lijden. Andere reden waarom ik het gaaf vind, is dat de ouders ze zo lang goed verzorgd hebben en dat ze zo groot hebben kunnen worden.

Ik denk niet dat het een optie is om ze uit elkaar te halen: veel risico en weinig nut. Als ze het overleven heb je waarschijnlijk nog 2 misvormde vogeltjes die toch weinig kans hebben.

In het persbericht stond iets over ze opvangen; ze willen ze dus niet in de natuur laten wegkwijnen. Nu weet ik niet of ze daar zo gelukkig van zullen worden (opgroeien in gevangenschap), maar daar laat ik me verder niet over uit.

Ik vind het wel belachelijk dat ik nu afgeschilderd wordt als een nep-dieren/vogelliefhebber ofzo.

Opmerking

De vogels zijn nu nog niet zielig. Ik weet zeker dat ze zelf nergens last van hebben want ze weten niet beter. Ik zou dus gewoon wachten wat de natuur ermee wil. Of je ze nu eigenhandig gaat doodmaken of je kijkt het even aan en een dier doet het over enkele dagen. Dat maakt toch geen verschil?

Opvangen slaat nergens op want die dieren kunnen verder niks en gaan dat ook niet leren met de borst aan elkaar

Ik zou ook niet weten waarom een oudervogel deze vogels had moeten verstoten. Die ziet twee bekjes en 2 kuikens van zichzelf en dus geen reden om zo'n diertje niet groot te brengen

Opmerking

Juist een vogelliefhebber

Tori no Hime schreef:
                          Ik vind het wel belachelijk dat ik nu afgeschilderd wordt als een nep-dieren/vogelliefhebber ofzo.

Tori
                          Zoals Winterkoning al zegt trek je niets van dat soort commetaren aan.
                          Jouw intresse komt inderdaad uit je studie en dat is zeer begrijpelijk .

Wat betrefd het vogelliefhebber zijn van Tori . Geloof me dat zit wel goed hoor. Ken haar nu een tijdje en ze heeft het vogelhart wel degelijk op de juiste plek zitten. .

Ps Tori: Jij ook nog een goed weekend gewenst hahahahaha. Had het echt te druk voor een reactie maar die kun je nu snel te gemoed zien hahahahaha.
                          Minimaal een tikje hahahaha Groetjes aan je manneke van ons.
                          mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                          X