Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zibro kachel.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zibro kachel.

Zit nu al weer te denken aan de wintermaanden.

Heb een tuinhuis staan waar de vogels dan in moeten verblijven.

Alles is tropische dus moet toch wel wat warmte in om ze lekker te kunnen laten zitten.

Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie van een zibro kachel zou dat schadelijk zijn voor de vogels.

Wil geen electrische kachel er meer neer zetten, en ben ook niet van plan om mijn man er een radiator in te laten hangen, omdat er dan ook nog een leiding heen moet.

hebben jullie voor mij een goed idee.

en hoe deden ze dat vroeger dan toen er nog geen verwarming was.

Wie van jullie weet er raad mee.

Ik heb momenteel zo'n 100 vogels vliegen, kijk die doe je ook maar zo niet even binnen, in een broedkooi zetten he.

en dan kom nog het jonge spul erbij.

Groetjes Petra.

een zibro heeft geen thermostaat, ik raad toch een electrisch plaatje oid aan.

Opmerking

Hallo Krien maar het is de bedoeling om de ruimte van ongeveer 3 bij 3 meter
      te verwarmen met die kachel dat ik daar de vogels in kan laten snacht's.

kijk het is het binnen verblijf, en er zitten natuurlijk spleetjes en ontluchting in het tuinhuis.

groetjes petra.

Opmerking

dat kan heel goed met zo een plaatje of element. niet zo zeer om warm te houden, maar meer om vorstvrij te houden.

Opmerking

Nee, ik zou toch niet gaan voor een petroleumkachel,Petra.
          Wordt in het algemeen toch te mooi voorgesteld. Zelfs de duurste kachel gaat stinken. Daarbij komt er ook nog veel vocht vrij. Voor verbranding is zuurstof nodig,laat dat duidelijk zijn.
          Een z.g. vorstbeschermer zou een optie kunnen zijn,maar er zijn ook
          oliegevulde radiatoren met thermostaat,die op verschillende standen kunnen worden gezet.
          Bij een vorstbeschermer komt de temp.niet lager dan 5 graden Celsius.
          Dat is de laagste stand. Hij wordt dan ook veelvuldig gebruikt in schuren e.d.
          Nadeel van een vorstbeschermer is,dat hoewel goed afgeschermd,het toch een gloei-element is. De oliegevulde radiator met thermostaat is m.i.het meest veilig en de beste keuze.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

zibro kachel? vraag in de winkel wat die gaat kosten aan brandstof in de week.Dan schrik je.groetjes Jannie

Opmerking

Working...
            X