Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekverslagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweekverslagen

is het misschien zinnig om een rubriek te openen, waar de forum leden hun kweekverslagen in kunnen schrijven, en zo een bibliotheek van kweekverslagen te vergaren. er is heel veel kennis hier op het forum, en een ieder die kweekt weer op zijn manier een vogel, en we kunnen veel van elkaar leren dan, toch ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

goed idee was er ook naar opzoek heb het nu in het topic staan waar de vogel ondr valt ( mijn geval parkieten)
    nieuwe website

Opmerking

Sluit mij aan bij bovenstaande leden. heb het nu net als dave onder de vogelsoort staan, maar eerst wel een tijd gezocht waar ik het kwijt zou kunnen
      Mijn Site

Opmerking

Ton ik ben met je eens, wie nog meer?

greets

Opmerking

Leuk idee inderdaad. Ik ben voor

Opmerking

Waarom beperken tot dit forum?

Plaats hier je kweekverslag met eventueel foto's en stuur het vervolgens door naar de verschillende bonden (NBvV, AOB, KBOF) zodat deze het in hun maandblaadjes kunnen plaatsen en er vele mensen zonder pc-kennis eveneens van kunnen genieten.

De redacties zullen je dankbaar zijn.

Opmerking

als men nu eens de functie van de zoekmachine zou gebruiken dan zou men kunnen zien dat het welliswaar een mooi idee is maar van de uitvoering komt geen snars van,als je die oude topics doorleest zal men kunnen zien/wellicht begrijpen waarom het geen of bijna geen kans van slagen heeft danwel navolging krijgt.

vogelcafe zoekmachine uitkomst (een greep) als men kweekverslagen intikt:

waar krijgt men dus o.a mee te maken: kritieken (maar men vergeet nog steeds dat het 1 van de vele manieren is endat hun eigen manier dus opeens niet meer zo heilig is want zie aldaar het geslaagde kweekresultaat).
              verder gaat men al snel af van het gestarte onderwerp en gaat volop in discussie nagevolg .......geen kweekverslagen meer.
              verder is het zo dat men gewoon niet echt wilt,kijk bv maar naar de moedige poging van Ton koek,mooi kweekverslagje ,leuke kritieken maar navolging.........................0,0
              dan het verhaal kweekverslagen voor andere doeleindes ....neem positieflijst
              men moet smeken erom .
              etc. etc. etc.

leuk idee maar weinig kans van slagen
              (behaalde resultaten leveren geen garanties voor de toekomst).
              plaats van een nieuwe topic te starten kan men dus ook verder doorborduren op wat ewr al is , en als men echt "goed" wilt doen zet uw ervaring dan op papier en plaatst het dan in al zo'n eerder gestarte topic.
              bijkomend feit is dan wel.......................diegene die bereid zijn of waren om dit te doen die hebben hun verslagen al her en der staan,dus ff googlen kan soms ook geen kwaad,als men wat wilt weten.

het kan gewoon ook natuurlijk anders ,het bekende doorlinken neem dit als voorbeeld:

(en wederom ging het al vlug niet meer over de vogels).

in mijn ogen heeft zoiets alleen kans van slagen als men dus een kweekverslag erop zou zetten en dat er dan niemand op reageerd danwel dit onmogelijk gemaakt wordt,dan heel mischien.......................................... ....
              maar ik geloof al een tijdje niet meer in sprookjes.

wat wel denk ik een kans van slagen heeft is een topic beginnen en dat men daar bv een linken topic van maakt dus
              bv
              :

zebravink:
              link 1
              link 2
              link 30000000000

mayor putter:
              link 1
              link 2
              etc.
              kijk en dan kan men dus ieder zijn linkje er tussen zetten en dan krijg je een zeer gedetailieerde lijst met de diverse manieren zoals ze bestaan.

en ik denk dat men dan een zeer systematisch iets maakt wat het zoeken vergemakkelijkt en waarop een ieder kan terug vallen.

wil men dan in discussie over methode of weet ik veel wat ........start daar dan een nieuwe topic over.

Opmerking

idee

Grotendeels ben ik het wel met het idee van Winterkoning eens. Een mogelijkheid zou zijn om in de juiste categorie een kweekverslag te plaatsen (zo mogelijk met foto's of een URL naar de foto's). Vervolgens het onderwerp sluiten om te voorkomen dat er geen al dan niet ter zake doende discussie kan ontstaan. Parallel aan het kweekverslag kan dan een "discussietopic" gestart worden als men daar behoefte aan heeft.

Over die "linkentopics": goed idee! Hoe kan je dat inkleden? Topics met links naar eigen site's of links naar interessante site's / artikelen betreffende het bedoelde soortje? Ik bedoel onder meer; als we gaan toestaan dat er reclame wordt gemaakt voor eigen site's dan worden we binnen de kortste keren doodgegooid met allerlei site's waar al 3 jaar niets meer aan is gedaan bijvoorbeeld. Of we daar op zitten te wachten is maar de vraag. Zo'n site zal wel enige informatieve waarde moeten hebben.

Groet,

Rob.

Opmerking

Opmerking

voor en tegen

als ik dit zo alles lees, denk ik dat het handigste is, om een artikel te plaatsen, en het dan gelijk te laten sluiten. dan kan ieder er over lezen, en er zijn voordeel mee doen.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                    X