Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volgnummer ringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Volgnummer ringen

Ik zag op de site van de NBvV dat de de eerste ronde ringenbestelling voor 2010 moet voor 21-04-2009 ingelewerd zijn bij de ringencommissaries.Misschien een hele stomme vraag maar Mijn vraag ise volgnummer moet elke jaar met de 1 beginnen?Voorbeeld:Ik heb in 2009 ringen besteld.100 stuks ringen van maat 2,5 mm.Volgnummer 01 tot 100.Maar nu moet ik ringen bestellen voor 2010 maat 2,5 mm.Zeg maar weer 100 stuks.Moet de volgnummer nu weer met 1 beginnen of vanaf 101?En bij cultuurringen is het ook dezelfde met de volgnummer?
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

niet cultuurringen wel kunnen vragen om ringnummers 101-200 maar zie daar de aardigheid niet van in.
    Voor cultuurringen moet je rekening houden dat ieder jaar weer met volgnummer 1 begint. Alleen wel opletten dat je voor ieder soortje apart aangeeft hoeveel ringen en welke maat.

Groet,

Rob.

Opmerking

Bedankt Robk.
      Ik vind de 1 ook beter.Makkelijker bij te houden
      Nogmaals bedankt.
      Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Nou, ik begin niet elk jaar met nr. 1.....Dit omdat ik stamboomsoftware gebruik. Wanneer ik de vogels sorteer op ringnummer heb ik ze mooi op volgorde staan, dat vind ik handig. Het is dus maar net wat je het beste uitkomt..Wel begin ik steeds op een vol honderdtal. dus jaar 1 1t/m 100, jaar`2 201 t/m 300, etc, etc..
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

alexd

je kan bij dat programma toch ook invullen welk jaar dan krijg je ze toch ook op volgorde??

mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Sinds dit jaar heb ik de ringen besteld vanaf nummer 101 in plaats van nummer 1. Dit omdat ik altijd problemen heb met ringnummers 6 en 9.

@ Alex in mijn kweeksoftware bouw ik het ringnummer altijd als volgt op kweeknummer - jaartal - maat - volgnummer. De maat zet ik erbij omdat ik gebruik maak van 2.3, 2.5, 2.7, 2.9 en nog een aantal grotere maten.
            Groeten,

Arjan

Opmerking

Ja dat kan ook......maar....ik bouw mijn ringnummer op als volgnummer, jaartal, ringmaat. Vraag me niet waarom , maar het bevalt!

Opmerking

bij zooeasy 8 kun je ook per soort kijken, bv alleen alle majorputters of aleen alle goudvinken en daar van kun je ook nog kijken per jaar of broedseizoen.
                www.fretteren.eu

Opmerking

ja dat klopt, dat zit in de nieuwste versie.

Opmerking

Zit in verzie 7 ook hoor
                    Dat is ook een van de redenen dat ik nog niet over ben naar 8, te weinig toegevoegde waarde voor mij
                    maar dat is OT

Wij beginnen elk jaar weer bij 1. We letten nu wel goed op dat we de verschillende maten ringen opeenvolgend bestellen. In het verleden hadden we ringnummer 1 voor zowel de zebra's als de valken. dat vonden we toch erg lastig.
                    Mijn Site

Opmerking

Working...
                    X