Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwijderen van berichten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Verwijderen van berichten

We zien steeds vaker dat mensen hun berichten uit oude onderwerpen verwijderen.

Hierdoor kan er zoiets ontstaan:
    Gebruiker1:
    Hallo hoeveel is 2 + 2?
    Gebruiker2:
    - Bericht verwijderd
    Gebruiker1:
    Bedankt, hier was ik al lang naar opzoek!

Je snapt het al, onderwerpen hebben geen waarde meer als mensen hun berichten verwijderen. Deze vraag in het voorbeeld zou weer opnieuw gesteld moeten worden, terwijl het antwoord al op de website stond.

De kracht van een forum is dat mensen snel even iets kunnen opzoeken of later nog eens kunnen nalezen. Dit gaat teniet als mensen hun berichten verwijderen.

Mijn vraag, waarom zou iemand zijn bericht verwijderen?
    En dan heb ik het niet over berichten die je bij het nalezen niet goed vond ofzo.

Peter.

Ps 2 + 2 = 4

Opmerking

26-06-08 Had je zelf een bericht die eenzijdig was Tropic waardoor het bericht niet te volgen was voor een ander en dat is jammer we kunnen nog zoveel van elkander leren.Heb zelf al 40 jaar vogels en leer er elk jaar wat bij zeker ook door dit forum vrg Rob.

Opmerking

Verwijderen

Hallo allemaal

Ik vind dat een ieder zijn berichten mag verwijderen wanneer die dat wil. (we wonen toch in Nederland waar alles kan )
        Begrijp mij goed hoor, als een bericht waarde heeft is het jammer als het verwijderd wordt, ben ik het helemaal mee eens. Maar degene die het heeft geplaats mag dit in mijn optiek zelf bepalen. We hebben op dit forum niet voor niets de "optie verwijderen".

En voor de duidelijkheid, ook ik verwijder wel eens berichten. (sorry RobK )
        Maar dat is dan om de Topic niet kapot te laten gaan met 1 of andere zinloze discussie die toch nergens op uitdraait. Of als ik onzeker ben over het antw. en denk daar kan beter een ander op reageren.
        mvg Gerard 6

Opmerking

Ditmaal ga ik mee met de moderator. Persoonlijk vind ik het ook ergerlijk als een topic een knoeiboel vanjewelste wordt door verwijderde berichten.

En bij mij komt dan spontaan WK in gedachten op. Soms schrijft hij zulke interessante dingen (die ik wel 3 x moet lezen ) om ze enkele uren/ dagen later te verwijderen. Dit vind ik dus zonde!

WK denkt dan verkeerdelijk dat ze weg zijn, maar dit is een utopie van zijnentwege. Wat doe ik tegenwoordig namelijk als ik iets interessants vind: Ik kopieer gewoon het stukje tekst in een Worddocument en sla het op (en ik zal niet de enige zijn).

Ik pik er nu WK uit omdat ik van iemand anders blijkbaar niet merk dat zijn/haar berichten verwijderd zijn

Onlangs heb ik zelf ook de optie verwijderen gebruikt, maar dit was omdat ik foto's had geplaatst waarop een copyright was. Voor zulke dingen is dit handig.

Een mening.

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Ik denk dat de meningen hierover al vaak zijn genoemd.
                Ik snap ook best dat je door te posten soms discussies krijgt die je niet wilt.
                Misschien moet je dan de discussie niet aangaan(alhoewel discussie ook verhelderend kunnen zijn voor anderen EN jezelf)
                Verder misschien eerst denken en dan doen bij reageren of plaatsen.

Men mag dan het recht(?) hebben iets te verwijderen maar volgens mij heb je ook de plicht het forum te respecteren.(het is een forum en geen chat)
                Misschien kan het verwijderen beperkt worden tot een dag en dat het daarna niet meer mogelijk is (maar misschien helpt die beperking ook al niet ).

Opmerking

@Rob 2

Het bericht waar jij naar verwijst heb ik niet opgezocht, maar weet wel dat ik tot hiertoe NOOIt een bericht van mij verwijderde.

Het kan wel zijn, en ik denk dat je daarop doelt, dat er in een bepaald door mij gestart topic een aantal antwoorden van andere posters door hun verwijderd zijn, maar daaraan kan ik helaas niets veranderen.

Opmerking

Dat klopt Tropic het was ook om te laten zien dat er dan niks meer van klopt je kunt het niet meer volgen jammer zo,zeker omdat WK zoveel heeft weg gehaald vond het best wel interresant wat hij mee te delen had.

Opmerking

Volgens mij zit er een optie op het forum dat gebruikers niets meer kunnen verwijderen.
                      Als dat zo ik lijkt het mij het beste om dat in te stellen.
                      Nu zullen er wel bij zijn die dan zeggen, dan post ik niets meer.
                      Maar wat voor waarde heeft een forum als de verhalen niet meer kloppen doordat er posten verwijderd zijn.

Een forum is een soort van een boek met vele schrijvers, en waar geen einde aan hoeft te komen.
                      maar het boek moet wel te volgen zijn, anders wordt het niet meer gelezen.
                      sigpic

Opmerking

Idem dito.
                        Wat voor nut heeft een zoekfunctie, als de biblotheek is bezocht door de boekenwurm.

Greetzzz

Opmerking

Working...
                        X