Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Muizen

Hallo Bert !
    Er worden in ieder geval mogelijkheden geopperd om die vervelende
    muizenplaag aan te pakken.
    Heb je er ook aan gedacht om zo'n muizenplaag in de toekomst te voorkomen,
    door b.v. in het nachthok te voeren. Muizen komen af op voer,dat op de grond staat of ligt.
    Zelf heb ik ook betontegels op de bodem van de voliere,maar voer in het binnen/nachthok.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
      Hallo Bert !
      door b.v. in het nachthok te voeren. Muizen komen af op voer,dat op de grond staat of ligt.
      Zelf heb ik ook betontegels op de bodem van de voliere,maar voer in het binnen/nachthok.

Dit probleem heb ik niet heb een hok waar laden in zitten deze maak ik minimaal 1 keer per week schoon in de zomer vaker omdat ze dan meer spetteren

Opmerking

Muizen

hallo,

ik heb de muizen niet in mijn voliere. wel in het hok waar ik de vogels kweek enz. heb van alles geprobeerd, maar geen gif.weet iemand wat de muizen lekker vinden? werkt de eucalyptus olie ook in grote ruimtes? van de voorzitter van de vereniging mag ik zo'n apperaat met die ultrasone geluiden lenen. ik weet nog niet of het werkt. in ieder geval bedankt voor de reacties!

gr. bert

Opmerking

hoe gaat het nu ?

Bert, hoe gaat het nu met de muizen, gebruik je al wat, en merk je ook dat je wat gebruikt ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Muizen zijn dol op pindakaas.

Opmerking

mischien is dit ook een oplossing

kijk hier eens na, dit werk echt.

Inloopmuizenval

http://www.rimo.nl/index1.html

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Hallo Bert !

Ik zag dat nu net maar wij hebben een voliere op poten en hoe ze er komen weet ik niet( weet ik wel want ze kunnen zelfs tegen plastic op lopen) maar goed wij hebben ze ook dus wat je zegt van voer op de grond... maakt niet uit waar het ligt als ze willen komen ze er altijd bij

Opmerking

muizen

Ik wist niet dat er zoveel spullen te koop waren om muizen mee te vangen of te doden.
                  Ik zag wel zo n metalen vangkooi waar wel twintig muizen in konden.
                  Pas was er iemand op marktplaats die ze te koop had, en een ander die kwaad was op die verkoper want het werkte niet.
                  Katten, ja ik heb er 1 en de buren rondom mij heen nog een stuk of 20.
                  Blij dat ik daar mee ben, kon gelijk schrikdraad kopen maar dat werkt wel goed.
                  Ik heb gelachen, ik had het net gemonteerd toen een kat een demonstratie gaf.
                  De kat ging met beide poten op het schrikdraad staan en maakte een radslag, hij had mee kunnen doen met de O. spelen.
                  Maar ja je vergeet het nog wel eens aan te sluiten wanneer je de vogels gevoerd heb, kun je s nachts weer je bed uit omdat die katten weer aan de voliere hangen.
                  Dus zo zie je maar weer de 1 heeft last van muizen de ander van katten en weer andere van roofvogels.
                  Je mag tegenwoordig nog blij wezen dat je last van het bovengenoemde heb, daar kan je nog wat aan doen, want ik hoorde laatst van iemand die last van een bunzing had of rat, alle vogels dood.
                  Ime

Opmerking

inloopmuizenval

die metalen inloop muizenval werkte bij mij niet, ik had er ook 1, maar nooit wat mee gevangen. die wip vallen doen het beter, daar had ik regelmatig een muis in. maar korrels helpen bij mij het best, daar je ook de jongen uit het nest mee vergiftigd.
                    groeten Ton

Opmerking

ik heb het volgende gedaan om van de muf tekomen
                      je graaf een ijzereton van ongeveer 50cm diep en 40cm rond in de grond
                      waar de muizen veel langs lopen (zorg wl dat er geen kwartels in de buurtzijn)
                      en de volgende dag heb je er zo een aantal verzopen
                      de eerste nachtdat ik het deed heb ik 17 muizen gevangen
                      en nu heb ik er geen last meer van

groetjes michael

Opmerking

Ik blijk een ware muizenplaag te hebben en de bestrijding is ingezet. Ze hebben meteen een gat in mijn volierenet gemaakt dus ik ben er nu klaar mee. Ik heb vanavond 7 muizen gevangen in de val en de kanaries allemaal verkocht om zaad niet meer te hoeven voeren. Ik baal heel erg hiervan omdat ik de nieuwe voliere van net niet meer vertrouw. Ze maken er gaten in dus de nachtegalen kunnen ontsnappen als ik weer nieuwe muizen krijg als ik ze nu al allemaal weg krijg. Ik heb ook dat gif van supercaid gezet Robin. Daar eten ze ook van. Ik denk dat ze al erg hongerig zijn bij gebrek aan vogelzaad van de kanaries. Nu begrijp ik ook waarom die zoveel aten

Leukste is nog dat ik ook ratten heb gezien op het dak. Ik heb een lamp op warmte en beweging geplaatst, toen hij aan ging zag ik een rat rennen. Dat allemaal op een dakterras 4.5 meter boven de grond. Echt balen! De duiven staan ook op rantsoen en hun voerbak nu 2 meter hoog op een stalen paal. De duiven trekken de ratten aan denk ik maar ook hun voer is nu onbereikbaar.

Opmerking

Dit geloof je toch niet!
                          De vangst van 20:00 uur tot nu toe De val hoor ik gewoon om het kwartier en voordat de kanaries verkocht waren ging hij nooit af. Ze zullen wel honger hebben denk ik. Ben blij dat ik alle zaadeters heb opgeruimd want dit is niet leuk meer.

Ik gooi ze in een bakje met ether als ze in de val hebben gezeten voor als ze toevallig niet helemaal dood zijn en alleen de nek gebroken hebben. Puur voor de zekerheid.

Opmerking

sorkil

ik gebruik de korrels van sorkil, die werken erg goed bij mij, moet ik eerlijk zeggen. je zet een bakje met korrels neer waar de muizen uit de grond komen, die eten er van en nemen het mee naar het nest, voor de jongen. na een paar dagen merk je dat er niet meer van gegeten word, en dan is het weer een tijdje rustig in muizenland. bij mij in de tuin staat ook een grote hazelaarboom, daar komen ook de muizen op af, ze zijn gek op de noten die er zomers in hangen.
                            groeten Ton

Opmerking

Gewoon Supercaid haverkorrels(roze gekleurd) in een bakje aanbieden. Verkrijgbaar bij Welkoop etc. Dit middel bevat een anticoagulant(bloedverdunning) De muizen moeten er dagenlang van eten voordat ze er aan dood gaan. Omdat het niet direkt fataal is bij inname is het daardoor ook verantwoord om het in de buurt van de vogelverblijven te gebruiken.
                              Er is ook een produkt verkrijgbaar onder de naam Frap haverkorrels. Ook deze korrels zijn roze van kleur, maar de uitwerking is heel anders dan het voorgaande produkt. Bij inname van enkele korrels sterft de muis zeer snel. Dit gif zeker niet gebruiken in de buurt van de vogels...
                              Alternatieven voor het gebruik van muizengif zoals valletjes, klemmen. lijmplankjes etc. zijn in het algemeen weinig effectief als het erom gaat een muizenpopulatie echt in toom te houden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                                Gewoon Supercaid haverkorrels(roze gekleurd) in een bakje aanbieden.

Dat staat er inmiddels en nu na 3 dagen zie ik heel soms ineens een muis helemaal bol rondlopen. Ze zijn dus dood aan het gaan gelukkig. Ik durf de nachtegalen nl alleen overdag in de voliere te zetten gezien ze snachts gaten in het net knagen. Ze moeten er dus echt aan!

Gelukkig gaan de nachtegalen vanzelf terug in hun voliere van gaas in de avond om hun vaste slaapplek te gebruiken. Deur dicht en dan smorgens op gaten checken Als alles dood is zal het wel beter gaan. Vanmorgen geen nieuwe gaten na de vangst van gister dus dat scheelt

Opmerking

Working...
                                X