Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ook in papendrecht zijn vogels niet veilig

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ook in papendrecht zijn vogels niet veilig

Helaas moet ook ik melden dat wij zijn bestolen van totaal niet waarde volle vogels.

op 20 september ondekte ik dat het invlieggat van mijn nacht hok dicht zat dit doe ik nooit tenzij ik vogels wil uitvangen.
    ik vond dit vreemd en ging kijken in het nachthok daar zaten nog een aantal zebravinken en een paar kleine grasparkieten

Wat ik het ergste vindt is dat ik dit jaar slecht gekweekt heb maar dat mijn dochters van 7 en 11 jaar nu die paar vogeltjes die we hadden gekweekt nu ook weg zijn.
    ik vindt het misselijk dat je eigenlijk niet eens meer een buiten voliere kan hebben zonder dat anderen er met hun handen van afblijven. de sloten waren omgebogen dus afsluiten helpt dus ook niet.

ik hoop dat de gene die hier verantwoordelijk is dit leest en de vogels van de kinderen bij de deur terugzet ( ik denk zelf dat dit een droom zal zijn)
    het gaat om 20 kleine grasparkieten waarvan er 2 geringt zijn met 2PHW 2, 3

Mijn dochter had gehoopt met eigenkweek vogels mee te kunnen doen tijdens de jeugd districsdag maar doet dat nu maar met vogels die nog over zijn .
    ik vind het terurig dat dit in het eerste jaar dat ze vogels heeftgekweekt gebeurt.
    ik wilde even mijn hart luchten en een ieder sterkte wensen bij wie dit gebeurt.
    groeten
    wilfred coljee

wat erg! vind het vooral erg voor je docter, begrijp nog steeds niet wat iemand bezield om vogels te te stelen van iemand!
    ik hoop dat je ze mischien nog terug vind..wens je veel sterkte verder.

Opmerking

Nergens veilig meer

Heel veel sterkte ermee.
      "Ook in papendrecht zijn vogels niet veilig" Ik denk nergens meer, tenzij we 24 uur per dag in de voliere zitten.(lijkt me ook wel fijn )
      Ze moeten gewoon van onze vogels afblijven ..kels.
      Nogmaals veel sterkte.
      mvg Gerard 6

Opmerking

ook van deze kant sterkte gewenst .

Opmerking

Sterkte. Stuur ze maar eens hier naartoe. Ik heb nog wel een stel honden dat ze graag ziet komen Vooral mijn Belgsche herder wacht op ze en als ze eenmaal over de hek zijn hebben ze een probleem.

Ik zou het heerlijk vinden als zulke lui net eens de verkeerde tuin in zouden gaan.

Ik ga volgend jaar een koppel Balispreeuwen aangeschaffen, erg diefstal gevoelig. Ik hoop echt dat ze een poging wagen als ik de honden allemaal binnen heb zitten en de deuren open zodat ze niets vermoedend snachts een poging gaan wagen. Dat is nog eens een goede straf!

Opmerking

Alweer

Beste Wilfried en Dochters, sterkte met deze nare toestand. Hopelijk heb je zowieso aangifte gedaan. Al zal dat misschien niet direkt tot resultaat gaan leiden.

En Marx, ik hoop bijna dat ze een keer die vergissing zullen maken.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

sterkte

een beetje dom antwoord van je marx( ik blijf je gewoon marx noemen want die naam heb je nu eenmaal uitgekozen alszijnde waarmee je gecommuniceerd wilt worden),
              als wilfred coljee wist wie het waren dan stuurt hij ze niet jouw kant op maar dan gaat hij ermee naar de politie.
              vervolgens nodig jij dieven uit om het eens een keertje om het te proberen ( erg tactvol naar de mensen toe die wel zoiets is overkomen).
              als jij jouw honden hun gang wilt laat gaan ,dan moet je juridisch wel heel goed alles in orde hebben,heb jij bij elke ingang zo'n bekend bordje staan van "verboden toegang voor onbevoegde "artikel etc etc etc en is deze dan ook goed leesbaar.
              zijn jouw honden uitgerust met ph 1 brevet bv???????????????
              zo nee!!!!!!!! dan hoop ik niet dat een uitgenodigde inbreker ook maar iets van 1 schrammetje heeft want jij zet namelijk een wapen in (want in die situatie zet jij een wapen in ipv een hond),en dan kom je mogelijk nog eens op een niet zo leuke verassing te staan.
              maar goed jij heb schijt aan regels en wetten( net zoals iemand die met zijn fikken niet van iemands spullen/hobby etc kan afblijven). het is heel wrang dan voor jouw maar een inbreker heeft ook rechten ( als deze op zijn strepen gaat staan).
              dus ik kan alleen maar hopen dat er niemand bij jouw komt shoppen (geldt voor iedereen trouwens hoor).

als de dader in kwestie gepakt word dan krijgt deze een taakstraf oid ,meer niet, de nasleep voor ons liefhebbers kan veel gevolgen hebben.

en ja ik heb honden opgeleid voor de politie dus ik weet een beetje wat er voor wetten er gelden(zowel voor honden /begeleiders /slachtoffers en daders).( ik zal het er maar bij zetten voordat men(men =algemeenheid) weer onzinnig op gaat antwoorden,dus doe dat allemaal maar niet).

ik weet wel wat je bedoeld hoor marx .en zo zou menig mens uit emotie antwoorden maar men heeft er zo weinig aan.
              van mij mogen ze ook aan de hoogste tak die men kan vinden worden.................. begrijp mij goed aub.
              wilfred en andere ook van uit hier word met jullie meegeleefd ,en dat is dan ook zo'n beetje het enigste wat we kunnen zeggen in deze.
              ik hoop dat er vanuit jullie vereniging het 1 en ander op gang komt en jullie weer zullen voorzien van wat gevleugelde vriendjes.

men vraagt hier op cafe zich af waarom er zo'n golf aan diefstallen aan de gang is,is vrij simpel:
              het gaat economisch niet zo heel goed met nederland en zeker niet met mensen uit bepaalde lagen van de bevolking.
              diefstal van vogels is een erg lucratieve bezigheid,met de handel van vogels verdien je meer dan bv dealen van wiet of het verkopen van een gejatte fiets/video.
              als men een koppel vogels jat en men breng die naar een winkel krijg je er toch goed geld voor (word dus alleen gedaan met vogels die niet beringt hoeven te zijn)
              vogels zijn bijna niet te traceren of worden van hun traceer middelen ontdaan en niemand wekt achterdocht als men gedoseerd de vogels aan de man brengt, de georganiseerde tak van de vogeldiefstallen tja ,die doen alles in het kwadraat,die vullen flinke volieres tot de transport datum en dan zien we ze nooit meer terug.( dat zijn dus de diefstallen die vrij kort op elkaar gebeuren in geheel nederland en belgie).
              men zegt hier op cafe dat er bv voor ons niet zulk hele speciale vogels zijn gestolen,maar in de landen waar veel vogels naar toe gaan kosten die een vermogen omdat ze wel speciaal zijn.
              neem nu als voorbeeld de legale export van rode kanaries of kromsnavels naar saudie arabie ,nou dan gaan er toch flinke bedragen over de tafel hoor.
              vogels dus die voor ons niet heel bijzonder zijn maar voor andere dus erg aantrekkelijk,moet je maar eens kijken wat er voor bedragen betaald word in amerika voor sommige vogels( deze transport gaat dan via zuid amerka en gaat dan zo door over het gehele amerikaanse continent).
              elke vogel heeft zijn waarde (soms wat meer soms wat minder).

zo was er ook hier op cafe wel eens geopperd dat het wel een kwajongens streken zouden kunnen zijn,tja dat is ook zo die mogelijk is er ,net zoals de mogelijkheid van dierenaktivisten die menen dat alle dieren vrij horen te zijn.

ik weet wat het is om te zijn ontdaan van vogels ,je kan niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig.
              ik zou als tip willen meegeven installeer infrarood camera's op je terrein en in je hokken( en neem deze beelden op),kan je evt. beelden doorgeven aan de politie en als die het dan niet te druk hebben dan gaan ze er misschien mee aan de slag,ook zouden die beelden dan gebruikt kunnen worden als iets tastbaars voor in de media als men daar dan aandacht voor wilt nemen in televisieland.
              mvg winterkoning

Opmerking

iedereen bedankt voor zij reactie

ik dacht dat ze de laatste tijd allen maar intresse hadden voor dure en zeldzamen vogels of de vogels van topkwekers.
                dit zijn gewoon kleine parkietjes en veel te kleine zebravinken grijs en bleekrug, waarde hooguit 100,00 euro

maar je wordt er niet wijzer van
                we hadden net een beetje uitgezocht wat we hadden en wat we wilde houden en in het kweek boek de administratie bijgewerkt ik kan dalijk weer op nieuw beginnen want mijn jongste dochter wil toch weer nieuwe vogels hebben om dit jaar te kweken.
                de oudste is helemaal boos en teleurgestelt die heeft vorigjaar voor 40,00 aan vogels gekocht en er een paar jongen uit gekweekt. deze werden bij de tafelkeuring gelijk weg gezet met de mededeling te klein.
                ze had nu 4 vogels gehad van iemand die het haar gunde en deze zijn nu weg
                dus alleen eenpaar kleintjes zijn er nog over .
                we hadden deze eigenlijk gewoon in de voliere zitten om in een goede conditie te komen. wand kweken doen we op zolder.

maar het komt allemaal op het zelfde neer je hobby gaat naar de klote omdat iemand niet met zijn handen van je vogels af kan blijven.

max pas op met je hond wandt daar krijg je waarschijnlijk gedonder mee
                mijn hond pakte de kat van de buuren en dit leverde me een zitting op bij de rechtbank heb wel gewonnen wandtzij heeft niet de moeite genomen haar kat op haar eign terein te houden.
                groeten allemaal
                wilfred

Opmerking

echt gebeurt !!!!!

kennen jullie van die bordjes op de muur of in het raamkozijn met de afbeelding van hond/kat pistool ?of weet ik veel wat en met de tekst erop:
                  MAKE MY DAY

Opmerking

Sorry off topic

Hoi Winterkoning, wanneer is het een keer genoeg geweest?

Mijn stukje is niet meer dan een uiting van boosheid naar de dieven toe. Geen uitnodiging noch een wens dat mijn honden ooit iemand zullen bijten. Dat laat ik niet eens gebeuren want hun aanwezigheid is ruim voldoende om een dief op andere gedachten te zetten. En al helemaal geen disrespect naar gedupeerden. Dus maak dat er ook niet van en vraag als je me niet begrijpt gewoon even wat ik bedoel Dat je weigert me met mijn naam aan te spreken als je die kent is niet mijn probleem

Opmerking

en maar draaien net zolang het uitkomt

ach draai toch niet eens zo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                      en quote marx :

Mijn stukje is niet meer dan een uiting van boosheid naar de dieven toe. Geen uitnodiging noch een wens dat mijn honden ooit iemand zullen bijten. Dat laat ik niet eens gebeuren want hun aanwezigheid is ruim voldoende om een dief op andere gedachten te zetten. En al helemaal geen disrespect naar gedupeerden. Dus maak dat er ook niet van en vraag als je me niet begrijpt gewoon even wat ik bedoel.

hoe moet je dit onderstaande dan lezen zonder daar "uitnodigingen" in te zien en de mensen waar dit nu onlangs is overkomen een erg onbehaagelijk gevoel geeft:
                      quote marx:
                      Sterkte. [B]Stuur ze maar eens hier naartoe. Ik heb nog wel een stel honden dat ze graag ziet komen Vooral mijn Belgsche herder wacht op ze en als ze eenmaal over de hek zijn hebben ze een probleem.

Ik zou het heerlijk vinden als zulke lui net eens de verkeerde tuin in zouden gaan.

Ik ga volgend jaar een koppel Balispreeuwen aangeschaffen, erg diefstal gevoelig. Ik hoop echt dat ze een poging wagen als ik de honden allemaal binnen heb zitten en de deuren open zodat ze niets vermoedend snachts een poging gaan wagen. Dat is nog eens een goede straf!

zoals ik al schreef ik weet heel goed wat jij bedoelt ( daarom stond er ook dit stukje tekst in mijn berichtje: (ik weet wel wat je bedoeld hoor marx .en zo zou menig mens uit emotie antwoorden maar men heeft er zo weinig aan.) maar schrijf dit dan ook anders.
                      en je schrijft dat je volgend jaar pas balispreeuwen gaat aanschaffen (toekomst dus) met andere woorden gezien de tekst een uitnodiging en gevoelloos gebracht naar de gedupeerde,want de ellende die zij nu voelen ,daarvan hoop jij in de toekomst deelgenoot van te maken (staat er toch echt hoor). ook al bedoel jij dit dan ook bij wijze van spreken: nou tactvol hoor naar de mensen toe.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                        ach lult toch niet eens zo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                        hoe moet je dit dan lezen :

Sterkte. Stuur ze maar eens hier naartoe. Ik heb nog wel een stel honden dat ze graag ziet komen Vooral mijn Belgsche herder wacht op ze en als ze eenmaal over de hek zijn hebben ze een probleem.

zoals ik al schreef ik weet heel goed wat jij bedoelt ( daarom stond er ook dit stukje tekst in mijn berichtje: (ik weet wel wat je bedoeld hoor marx .en zo zou menig mens uit emotie antwoorden maar men heeft er zo weinig aan.) maar schrijf dit dan ook anders.
                        Deze topic gaat niet over jou noch over mij dus ik vind het wat ongepast om wederom in een van onze eeuwige discussies te belanden. Als ik echt zou bedoelen wat ik schreef dan kan het zijn dat een van mijn honden ingeslapen wordt. Dan halen ze maar de vogels weg hoor. Van mijn part een collectie van 10.000 euro want die honden zijn mijn alles .

Opmerking

jij maakt er nu iets persoonlijks van( erop blijven hameren hoor terwijl jij echt voor mij geen aparte "status " heb hoor ,terwijl ik ook allang heb gezegd /geschreven dat ik elke topic met een schone lei/gedachtengang ingaat) maar als iemand anders diezelfde tekst had neer gepent had ik ook zo gereageerd.
                          vind het erg ongepast jouw teksten, en als ik dan erop reageer is het niet goed,nou dan heb jij en/of wie anders dan ook pech want op zulke onzin blijf ik reageren( van wie die teksten ook zijn want ik maak geen onderscheid in pietje,klaasje of weet ik veel wie).
                          mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                            jij maakt er nu iets persoonlijks van( erop blijven hameren hoor terwijl jij echt voor mij geen aparte "status " heb hoor ,terwijl ik ook allang heb gezegd /geschreven dat ik elke topic met een schone lei/gedachtengang ingaat) maar als iemand anders diezelfde tekst had neer gepent had ik ook zo gereageerd.
                            vind het erg ongepast jouw teksten, en als ik dan erop reageer is het niet goed,nou dan heb jij en wie anders dan ook pech want op zulke onzin blijf ik reageren( van wie die teksten ook zijn want ik maak geen onderscheid in marx,marc XXXXX ,pietje,klaasje of weet ik veel wie).
                            mvg
                            Leuk dat je mijn volledige naam hebt weten te achterhalen via de foto's en daarna de website. Zou je zo fatsoenlijk willen zijn deze nu te verwijderen? Jij kiest ervoor volledig anoniem te internetten. Maar om dan respectloos mijn volledige naam op internet te zetten en dan dus via google in deze discussie terecht te komen gaat me veel te ver. Ik ben freelance bezig op mijn naam en dus zit ik niet te wachten om mijn naam met dit soort onzin in verband te zien op de zoekmachines. Totaal respectloos en veel te persoonlijk. Wat mij betreft ga je nu absoluut te ver in je kruistocht tegen mij.

Mocht je zelf de neiging niet voelen me hierin tegemoed te komen dan vraag ik het beheer van het forum mijn naam te verwijderen want dit is ongepast en schadelijk voor mij als persoon. Stel dat mijn klanten via google moeten lezen wat jij van mij vindt?

Opmerking

doe ik wel voor jouw hoor( is inmiddels al gedaan),maar waarom vraag je dit dan alleen van mij?
                              waarom staat jouw naam dan gewoon op vogelcafe in betreffende links,waarom worden die dan niet verwijderd?

quote marx:Ik ben freelance bezig op mijn naam en dus zit ik niet te wachten om mijn naam met dit soort onzin in verband te zien op de zoekmachines

schrijf dan ook geen "onzin" dan kan je er ook niet mee inverband gebracht worden en dan hoeft niemand er op te reageren( wie dan ook).

quote marx: Wat mij betreft ga je nu absoluut te ver in je kruistocht tegen mij.

ben je nu echt zo "dom"?( en dit moet je lezen in de uitspraakvorm= is dus een algemene uitdrukking/uitspraak en heeft dus pas inhoud als je er zelf een bepaalde waarde aangeeft) ik voer geen kruistocht tegen jouw,dat ik veel in de clinch ligt met jouw dat is gewoon door de manier van jouw berichten en de mijne ,verder ben je een aardige kerel hoor.(denk ik echt met een groot hart voor de diertjes als ik zo jouw berichten leest).
                              maar een kruistocht tegen jouw? nee hoor da's te veel eer,want iedereen is gelijk voor mij,dus nogmaals geen "status apart"

Opmerking

Working...
                              X