Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogel gevonden in tuin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vogel gevonden in tuin

Hoi ik heb een vogel gevonden in de onze tuin, volgens mij is hij/zij haar/zijn moeder kwijt, of de moeder is zelfs door de katten gevangen (katten zijn hier nogal actief in de omgevende tuinen).

Het gaat om een jongeling denk ik, maar ik weet niet wat voor soort vogel dit is.
    En zou ik hem binne halen en verzorge om hem/haar te beschermen van katten.

De foto is bijgeleverd als bijlage
    Bijgevoegde Bestanden

Laat maar mooi zitten, de merelmoeder en of vader zal ze straks graag weer verder voeren.

Opmerking

Dat is een jong mereltje en die horen op deze leeftijd rond te lopen. Lekker terugzetten en niks geven. Dit is de natuur en geniet er gewoon van. Beestje is helemaal in orde en de ouders leven zeker nog. Al is ma of pa gepakt, dan nog komt het helemaal goed omdat de andere ouder gewoon doorgaat met voeren.

Niet zelf voeren want dan wordt het ziek. De ouders voeren precies wat het nodig heeft en van brood en melk en meer van dat gaat hij alleen maar dood.

Ook al heb je het gepakt, nog zal de ouder doorgaan met voeren. Zijn enige kans op een normaal leven is terugzetten Neem het maar van mij aan want ik ben bioloog (ecoloog en natuurbeheerder) en ik heb in de vogelopvang gewerkt.

Opmerking

De vader of moeder is nooit terug gekeerd. ik heb ze laten zitten.
        Maar vanmorgend ging ik checken en ze was dood .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door aHao
          De vader of moeder is nooit terug gekeerd. ik heb ze laten zitten.
          Maar vanmorgend ging ik checken en ze was dood .
          Dat is de natuur. Toevallig heeft deze pech gehad maar de andere 9 van de 10 die niet opgeraapt worden hebben mazzel en daar komt het wel goed mee. Ik vind ook dat de vogel bol zit. Hij was misschien wel ziek en al heel ver heen

Opmerking

Ja , de natuur is wreed. Met de vervuiling van water,lucht en grond,mag het al een wonder zijn,dat er nog jongen worden grootgebracht.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

De natuur is wreed?

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
              Ja , de natuur is wreed. Met de vervuiling van water,lucht en grond,mag het al een wonder zijn,dat er nog jongen worden grootgebracht.
              Ja de natuur is zeker wel wreed maar die schepselen die hier op 2 benen rond lopen zijn ook wreed. Alles wat op de "verkeerde" plaats groeit en bloeit word vakkundig doodgespoten. Zulke buren heb ik tenminste hier wel. En niks zeggen natuurlijk als er weer in het rond gespoten is. (de eerste dagen zie je er niks van). Ik vraag me dan ook wel regelmatig af wat de effecten daarvan zijn voor de vogels die er aan blootgesteld worden. Of zullen die instinct matig zulk gespoten gras e.d. mijden? Wie weet hoeveel er het loodje leggen daardoor. Ik heb geen idee eigenlijk hoe dat werkt. Misschien weet onze veldbioloog daar meer van. Ook zwaluwnesten worden door die ene buurvrouw van de gevel verwijderd want ze schijten alles eronder. Er ligt bij die mensen dan ook geen grassprietje verkeerd op het erf hoor. Word je af en toe niet goed van.

Nou dit was weer een heel gebasel, of niet?
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3

Nou dit was weer een heel gebasel, of niet?
                Valt mee hoor je moet af en toe je hart kunnen luchten hoor

Gr. Wim

Opmerking

henk 3
                  ja dan woon je dan in een prachtige omgeving en dan zijn er toch altijd wel weer een paar die de zaak moeten verzieken

Garoeten theodoor

Opmerking

Working...
                  X