Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onbevruchte eieren niet altijd de oorzaak van de man.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• onbevruchte eieren niet altijd de oorzaak van de man.

we kunnen heel gemakkelijk controleren of het de man is waardoor onbevruchte eieren ontstaan of dat het door door steriliteit van de pop komt. Als we onbevruchte eieren hebben dan krijgt steevast de man de schuld, terwijl de kwaliteit van het eiwit en eidooier net zo belangrijk zijn, als de levensvatbaarheid van de zaadcellen.
    Je kunt dit even om te leren het beste oefenen op een kippenei. Tik heel voorzichtig de eischil kapot, zodat zeker de eidooier niet beschadigd, als je dan goed in de eidooier kijkt zie je een witachtig schijfje aan de bovenkant in het eigeel drijven. Dit is de kiemschijf, hoe het ei ook draait de kiemschijf blijft altijd naar boven drijven in het eigeel. Dit is omdat het op deze manier tenalle
    tijden de eerste warmte opvangt bij het uitbroeden.De kiemschijf is dus het eerste onderdeel van het ei waar de eerste bloedadertjes ontstaan en dit groeit dan uit tot een kuikentje. Bij onze vogels gebeurd natuurlijk het zelfde, doordat de vogels veel kleinere eieren hebben is het natuurlijk aan te raden om dit bij controle te doen met een vergrootglas. Het eidooier mag zeker niet kapot gaan, want dan zie je de kiemschijf niet meer drijven. De kiemschijf is dus het onderdeel in het ei wat uitmaakt of de pop vruchtbaar of onvruchtbaar is. Zonder kiemschijf is dus de pop onvruchtbaar!
    Als dus de broedtijd verstreken is, kun je het beste op de manier als hier boven omschreven de eieren controleren, als ze onbevrucht zijn.. Ook komt het nog wel eens voor dat het eiwit erg waterig is, ook dan zullen de de eieren niet bevrucht raken. Ook dit controleer je dan meteen.
    U zult zien dat op deze wijze veel minder mannen de schuldige zullen zijn. Uiteraard spelen voor een goede samenstelling van het eiwit en eidooier natuurlijk en goede en uitgebalanceerde voeding hierin een heel belangrijke rol.
    Dikwijls speelt voldoende eiwitrijke voeding hierin een zeer positieve rol tot het oplossen van onbevruchte eieren.

onbevruchte eieren

helaas zoeken het grootste gedeelte van de mensen toch nog altijd de schuld bij de man. zelf denk ik dat de verhouding onbevruchte eieren zeker voor 50% aan de pop ook ligt in de praktijk. bij mannen is het vaak zo dat ze een bepaalde periode per jaar goed vruchtbaar zijn. dikwijls is dit in de winter periode wat minder het geval. als popen onvruchtbaar zijn is dit heel vaak van blijvende aard, dit is wel mijn eigen ervaring. dit verschijnsel kwam af en toe voor bij mijn grasparkieten poppen als ze een jaar of twee geweest waren. dit geld voor de standaard grasparkiet. de kleintjes hebben hier gewoon gelukkig veel minder last van. eurp. cultuurvogels zullen heel vaak een periode hebben dat ze onvruchtbaar zijn, de teelballen krimpen buiten het broedseizoen.

Opmerking

onbevruchte eieren

gezien het aantal keren dat dit onderwerp gelezen is, kunnen we dus vaststellen dat dit fenomeen maar weinig voorkomt. Men heeft zeker zeer weinig last van onbevruchte eieren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door louis polane
        gezien het aantal keren dat dit onderwerp gelezen is, kunnen we dus vaststellen dat dit fenomeen maar weinig voorkomt. Men heeft zeker zeer weinig last van onbevruchte eieren.
        Nou, hier zijn er veel eieren onbevrucht. De oorzaak vind ik erg moeilijk te achterhalen. Het gaat om 7 koppels glosters waarvan 2 koppels alle eieren wel bevrucht hadden, dus aan licht of voeding ligt het niet want dat is voor alle 7 koppels gelijk.

Ik heb vaker eieren geopend, na 14 dagen broeden is het eiwit bijna altijd heel waterig. (Op de kiemschijf heb ik nog nooit gecontroleerd) Ook was de inhoud van het ei vaak bruin-gele smurrie. Was in dit geval er wel een vruchtbeginsel dat dan afgestorven is?

Opmerking

afgestoven eieren

Als je eieren vies bruinachtig van binnen zijn dan zijn je eieren wel bevrucht geweest maar de kiem is dan afgestorven. Dat geeft die vaak vieze bruine kleur, maar ook stinken de eieren dan vaak.
          Probeer eens meer gemalen brandnetels door je eivoer te doen en gebruik eens een poosje kokosolie door je eivoer. Maak dit even vloeibaar door een paar minuten in het lauwe water te zetten. Bevat zeer veel vit. en heeft bacterie dodende werking.

Opmerking

Ik vermoed dat ik te weinig vitamine verstrek. Ik ging ervan uit dat in een goed zaadmengsel aangevuld met eivoer voldoende vitamine zitten.
            1x per week gaf ik ze wel appel of manderijn, meer voor de lekkerigheid. En ook 1x tot 2x per week een stuk of 4 diepvries-buffalowwormpjes.
            Verder heb ik voor de kweek een week lang multivit door het water gedaan.
            Zal dit de vitaminebehoefte te weinig dekken?

Opmerking

Gemalen brandnetel

Als je eieren vies bruinachtig van binnen zijn dan zijn je eieren wel bevrucht geweest maar de kiem is dan afgestorven. Dat geeft die vaak vieze bruine kleur, maar ook stinken de eieren dan vaak.
              Probeer eens meer gemalen brandnetels door je eivoer te doen en gebruik eens een poosje kokosolie door je eivoer. Maak dit even vloeibaar door een paar minuten in het lauwe water te zetten. Bevat zeer veel vit. en heeft bacterie dodende werking.

Opmerking

Opmerking

Men heeft daar nauwelijks last van onze welvaartziekten.
                  Dus als wij met z'n allen aan kokosolie gaan, dan is het einde hartinfarcten, etc. Dan is er een hele grote markt aan de andere kant van de oceaan.
                  Sorry hoor, maar de afwezigheid van welvaartsziekten kun je niet toedichten aan het gebruik van kokosolie.

Greetzzz

Opmerking

Sorry hoor, maar de afwezigheid van welvaartsziekten kun je niet toedichten aan het gebruik van kokosolie.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerkingen Birdfarm

Het valt mij op dat deze persoon bij elk advies wat ik hier geef altijd probeerd er iets sarcastisch uit te halen. Deze persoon is prima in het proberen onderuit te halen van hetgene wat ik hier steeds neerzet. Als de persoon een beetje meet belezen zou zijn dan zou hij zulke domme aanmerkingen niet maken. Voor sarcasme lijkt dit forum mij niet de aangewezen plek.

Opmerking

Ik weet het dit is off topic, maar ik moest toch even iets zeggen.
                        Laat mij dan domme opmerkingen maken, ga jij dan als een belezen iemand jou antwoorden controleren voor je je post verzend.

Greetzzz

Opmerking

Het is niet slim op twee taalfouten te maken in een berichtje waarin je iemand verwijt fouten te maken...

Kom op, we komen hier om over vogels te lezen en te schrijven. Niet zo op elkaar letten en alleen de postitieve dingen opnemen.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

putters veel leuker

Gisteren zag ik op nog geen 10 meter afstand een mooi koppeltje putters nestmateriaal zoeken in een boompje vlak naast mijn raam. Veel leuker dan dit gekibbel om niks. We leven in een democratie en dan mogen meer meningen mogelijk zijn. Hou het gewoon bij de vogels en niet op de persoon.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

forum berichten

Dit is mijn laatste berichtje op dit forum, ik kap er mee!

Opmerking

Working...
                              X