Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is nou een goed bestand voor beginnende vogelhouders?
Collapse
X
-
-
Dank voor je antwoord Henk! Kun je mij misschien ook vertellen waarom liever niet?
Het nachthok kan eventueel verwarmd worden trouwens ik ben nog aan het kijken of ik er een econo paneel in kan hangen. Het nachthok is L 1mxB1mx D60cm. Er is stroom aangelegd in de voliere.
Ik ga in het voorjaar een nieuwe man halen voor de pop.. Ik heb niet echt kweek intenties op dit moment . Misschien moeten we de bodem van de huidige aanpassen want daar ligt voor mij de ergenis, dat zijn schuiflades die er atlijd uit moet halen wil ik er in kunnen om takken te vernieuwen eens in de zoveel tijd en omdat hij mijns inziens te klein is L 230 m X H 170m x B 75cm..
Dan kan in de nieuwe eventueel zangers....Met vriendelijke groet,
Sandra
Opmerking
-
Ik zou ook geen kromsnavels en zang bij elkaar zetten. Ik doe dit niet omdat het totaal verschillende vogels zijn.. Het beginners verhaal, vind ik ook altijd onzin. Je moet iets nemen wat je wil hebben, als dat inhoud dat je je eigen eerst beter moet verdiepen in de soort, dan is dat zo. Met de juiste voorbereiding, denk ik dat je alles kunt houden... Niet iets nemen, omdat je daarvan zou leren, waarop je het na verloop van tijd weer weg doet, omdat het helemaal niet is wat je wil..
Opmerking
-
Ik denk dat het verhaal over de kromsnavels toch een beetje bijgesteld mag worden.
Ik dacht ook altijd dat combineren niet zou kunnen. Toch zijn valkparkieten, bourkes en de neophema;'s echt prima te combineren met kleine tropen. Dat gaat bij heel veel mensen al tijden uitstekend. Ik heb zelf a 2 jaar 4 swiftparkieten bij o.a. timor zebravinkjes, ook dat gaat goed. Sinds 2 maanden heb ik er een koppel grasparkieten bij, ook zonder problemen tot nu toe. Uiteraard hou ik ze extra in de gaten in de broedtijd straks, maar alles gaat nu bijzonder vreedzaam samen.
Misschien zijn sommige parkietensoorten na 50 jaar gedomesticeerd te zijn wel vreedzamer geworden.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Dank voor jullie reacties, de kwekers waar ik ze vandaan heb hadden ze ook wel samen met kleinere soorten, Zoals gezegd ik ben nog zoekende en ik heb daar ook nog de tijd voor gelukkig... Over het algemeen hoor ik over de Bourks en Turqs bijna nooit iets raars maar dat zegt niks... Ik weet wel dat ik niet meer kromsnavels erbij wil, ik vindt ze erg leuk juist ook omdat ze heel zachtaardig zijn.
en misschien zijn de Australische vinksoorten nog wel een idee...Met vriendelijke groet,
Sandra
Opmerking
-
ton en sandra wat ik zeker afraad zijn grasparkietjes bij andere soorten ,zolang het 1 koppel is gaat het redelijk goed maar als ze jongen hebben dat zijn de boosdoeners als ze wat groter zijn
ze willen een nestkastje en zullen dat ook veroveren of daar nu exoten of parkieten in zitten met jongen
ze maken er gewoon gehakt van
zelf ondervonden met grasparkieten onderling
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking