Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ringen

hoe knippen jullie ringen door.
    hoi ik heb een jonge st. Hella fazant zonder ring hij is van dit seizoen graag wil hem een ring om doen van dit jaar .
    maar hoe kan ik het beste ring door knippen .
    groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Als je knijpringen gebruikt hoef je ze niet door te knippen en kunststofringen die je zo kunt kopen hebben al een zaagsnede en die breng je aan met een ringlepeltje waardoor ze openstaan bij het aanbrengen en je ze dus over het pootje kunt schuiven.

Vaste voetringen kun je alleen in het nest of soms net na het uitvliegen aanbrengen daarna niet meer.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

hoi Kingfisher
      kleur knijpringen gebruik ik al om de jongere uit elkaar te houden van ver schillen de nesten en het getal wat er op staat is slecht te lezen .
      daarom wil ik en originelen gebruiken .
      groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

Dan zul je bondsringen moeten bestellen en in het nest ringen,bij deze gaat dat dus niet meer.
        Doorknippen van bondsringen is een no go.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ries Bekijk Bericht
          hoe knippen jullie ringen door.
          hoi ik heb een jonge st. Hella fazant zonder ring hij is van dit seizoen graag wil hem een ring om doen van dit jaar .
          maar hoe kan ik het beste ring door knippen .
          welke ring wil je door knippen dan ?

er zijn wel speciale ring scharen te koop, maar zoals ik het begrijp heeft de helena geen ring ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik hoorde eens van iemand dat hij ze doorzaagde met een ijzerzaagje.
            Ook met als doel wat hier ook genoemd wordt.

Ik weet niet of andere hier ervaring mee hebben?

Gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

Doorknippen met een schaartje geeft wel scherpe randjes , hiermee kan het pootje van het vogeltje beschadigen.

Mvg Theo

Opmerking

dank jullie voor reactie
                de ringen zijn van de bond ik ga wel proberen te knippen als het te scherp wordt dan doe ik maar geen ring om
                groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

Bijgevoegde Bestanden
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ik denk dat Ries een ring van de bond wil door knippen, en die om doen bij zijn vogel. correct Ries ?

dan kan je de ring het beste door zagen, een beetje open buigen, en dan bij de vogel om weer dicht knijpen.

maar het makkelijkste is de vogel te ringen bij de geboorte.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

normaal kweek ik in broedkooien dan ken je er makkelijk bij en heb je het sneller door
                        groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

Working...
                        X