Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tortelduifjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik denk dat je beter de natuur zijn gang kan laten gaan. maarja zo heeft iedereen zijn eigen manieren.

Opmerking

ik zal het zelfde gedaan hebben, als je het zo kunt helpen waarom zou je het dan laten?, als hij er nog eens uit komt oke, dan is hij er klaar voor dan laat je hem zitten, maar de eerste keer zet ik ze ook altijd terug als ik het nestje vind er van.

soms heeft moeder natuur ook een handje nodig.

Opmerking

@tequilla, ja zo zie ik het ook. Ik ben ook deel van de natuur tenslotte en er zijn katten die eekhoorns grootbrengen. Bijvoorbeeld Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan...

Opmerking

ja hier ben ik et totaal mee eens. valt er een jong uit het nest dan leg ik hem altijd terug. ik bedoelde het vooral in het algemeen dat ik de natuur zijn gang wil laten gaan.

Opmerking

zag een mooie post op facebook kortgeleden :

Opmerking

Terugzetten mag altijd. Omdat de jongen groter worden en onhandig zijn kukelen ze soms per ongeluk uit het nest. Jouw geur van even vastpakken en terugzetten is verwaarloosbaar.

okee, als je helemaal een boom in zou moeten klimmen en dat beestje een half uur vast houdt, dan zou je wrs. beter even handschoenen ofzo aan kunnen doen.

Dat-ie nog warm was betekent dat hij nog niet zo lang uit het nest was.

Als hij nou vaker uit het nest is, heb je kans dat hij toch wat ouder is dan je denkt en gewoon uitgevlogen was. Of er is iets mee aan de hand (scheve snavel bijvoorbeeld, zie foto's) en dan keilen de ouders hem het nest uit, omdat ze weten dat hij het toch niet gaat overleven.
              Bijgevoegde Bestanden
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door TortelMarja
                zag een mooie post op facebook kortgeleden :

http://www.filmsforaction.org/watch/...lV1EU.facebook
                je hebt goed gedaan, aan hem/zij terug te zetten in het nestje, en idd mooi clipje heb hem net bekeken en was rust gevend moet ik zeggen, zeer intressant om te bekijken.

Opmerking

heb hem net ook bekeken intressant en mooi om te zien

Opmerking

Wow! Prachtige video, hoewel mijn pc erg 'leggt' (zoals mijn zoons dat noemen).
                    Zo zie je maar dat mensen van de natuur af moeten blijven, omdat we die nog niet helemaal begrijpen. Je denkt een boosdoener, de 'moordzuchtige en gevaarlijke wolf' weg te halen..... maar nu blijkt dus dat ze meer doen dan alleen maar andere dieren opvreten.

De natuur is altijd geheel in balans..... zolang de mensen er vanaf blijven.

Maar dan mag je nog wel een uit het nest gekukeld duivenjong terugzetten hoor.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                      Wow! Prachtige video, hoewel mijn pc erg 'leggt' (zoals mijn zoons dat noemen).
                      Zo zie je maar dat mensen van de natuur af moeten blijven, omdat we die nog niet helemaal begrijpen. Je denkt een boosdoener, de 'moordzuchtige en gevaarlijke wolf' weg te halen..... maar nu blijkt dus dat ze meer doen dan alleen maar andere dieren opvreten.

De natuur is altijd geheel in balans..... zolang de mensen er vanaf blijven.

Maar dan mag je nog wel een uit het nest gekukeld duivenjong terugzetten hoor.
                      dat is meestal het probleem troetelduifje, ze kunnen er niet van afblijven, gelijk ze in het clipje zeggen, de wolf is goed voor bijna alles daar, de terug keer van meer dieren meer planten enz.

nee ben het met je eens, jonge duifjes kun je gerust terug zetten in het nestje zonder probleem van dien.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                        Terugzetten mag altijd. Omdat de jongen groter worden en onhandig zijn kukelen ze soms per ongeluk uit het nest. Jouw geur van even vastpakken en terugzetten is verwaarloosbaar.

okee, als je helemaal een boom in zou moeten klimmen en dat beestje een half uur vast houdt, dan zou je wrs. beter even handschoenen ofzo aan kunnen doen.

Dat-ie nog warm was betekent dat hij nog niet zo lang uit het nest was.

Als hij nou vaker uit het nest is, heb je kans dat hij toch wat ouder is dan je denkt en gewoon uitgevlogen was. Of er is iets mee aan de hand (scheve snavel bijvoorbeeld, zie foto's) en dan keilen de ouders hem het nest uit, omdat ze weten dat hij het toch niet gaat overleven.
                        Bedankt voor de info, wat ziet dat beestje er uit zeg Nee de mijne kon ik niets mis aan zien en heb net gekeken en ze zitten beiden in het nest en kijken wat rond. Dus ik denk dat het gewoon een ongelukje was. Het is toch wel opvallend dat alles met dit nestje heel anders gaat dan met het december nestje. Zo hebben beide ouders tot voor kort vaak op het nest gezeten. De laatste paar dagen verlaten ze het nest overdags vaak maar 's nachts nog niet. Ze zitten dan wel in de buurt of op balkon om kauwen weg te jagen.

Nu vind ik het toch weer jammer dat ik geen dagboekje heb bijgehouden, was wel de bedoeling maar ja, is er niet van gekomen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tequila_069
                          dat is meestal het probleem troetelduifje, ze kunnen er niet van afblijven, gelijk ze in het clipje zeggen, de wolf is goed voor bijna alles daar, de terug keer van meer dieren meer planten enz.

nee ben het met je eens, jonge duifjes kun je gerust terug zetten in het nestje zonder probleem van dien.
                          ja ik vond het ook een schitterend filmpje, de natuur zit zo mooi in elkaar en het trieste is dat wij mensen het verzieken he....

Opmerking

OMdat we de natuur niet genoeg begrijpen.
                            Wij zien een wolf een hertje aanvallen en denken: 'Oh! gemeen! Weg jij!'..... en dat is dom, want de natuur is zo ontworpen dat het heel goed op elkaar afgestemd is, wat het filmpje bewijst.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

Opmerking

inderdaad, ik denk ook omdat we de natuur niet willen begrijpen omdat dat niet in ons voordeel is. Ik weet nog dat ik als kind bv hoorde op school dat we ik weet niet hoeveel hectare bossen in de Amazone per dag kapten, de longen van de wereld. Nu 40 jaar later gebeurd het nog steeds...bizar. En dat is maar 1 voorbeeld...

Opmerking

haha mijn tortels krijgen een gouden medaille voor het wegjagen van kauwen Ze maken er een hele sport van....lig af en toe echt in een deuk.

Opmerking

Working...
                                X