Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zeldzame vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zeldzame vogels

ik ben er al jaren geleden van de gedachte afgestapt, om minder bekende vogels te gaan kweken.

de reden; ze waren gewoon niet te vinden of waren peper duur.

de laatste tijd komen de, hoppen,wielewaal,scharrelaars, tjifjtaffen, enz. langs als of ze met de "bakken" gekweekt worden, allee, in iedergeval veel meer dan voorgande jaren.

zou dit te maken kunnen hebben, met de komende positief lijst, en nu er nog vlug geld voor vragen, voordat , ze misschien op de lijst zullen voortkomen of zelfs niet meer mogen gehouden worden.

of zijn we nu zover, dat ze redelijk gekweekt kunnen worden.
    www.fretteren.eu

ik denk ook wel dat het kweken een grote rol speelt, op facebook zie ik van een Engelse kweker regelmatig jonge roodbuikscharrelaars ook in de boekjes van Aviornis zie ik nu geregeld stukjes over scharrelaars. van het weekend in wisbroek nog vlaggenstaartscharrelaars gezien. overigens ook 2 koppels wielewalen en een koppel hoppen. ook een groep van minimaal 30 karmozijnrode bijeneters en een groep van minimaal 30 witkapbijeneters.

dus het kweken van dit soort vogels zal ongetwijfeld beter gaan al zal het kweekmateriaal nog schaars zijn.

daarnaast denk ik dat soorten als wielewaal (helaas) altijd duur zullen blijven. dat vind ik ook een prachtige vogel waarmee ik wel eens zou willen kweken

Opmerking

maar denk je niet als je er 30 ziet, dat het wel eens import zou kunnen zijn, want zoveel worden er niet gekweekt, helaas.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        maar denk je niet als je er 30 ziet, dat het wel eens import zou kunnen zijn, want zoveel worden er niet gekweekt, helaas.
        gezien de geschiedenis daar is dat niet helemaal uit te sluiten maar dan toch... qua kweken hebben ze daar wel een goede reputatie

Opmerking

bovendien heeft het Europese hof in haar uitspraak bepaald dat het ingestelde importverbod ONTERECHT is opgelegd!

met andere woorden:
          ook al zou het om import gaan, wat is dan het probleem?

als ze maar goed verzorgd en goed gehuisvest zitten.

en dat is ter plaatse wel voor elkaar!
          Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola

dat kan ik zeker beamen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
              bovendien heeft het Europese hof in haar uitspraak bepaald dat het ingestelde importverbod ONTERECHT is opgelegd!

met andere woorden:
              ook al zou het om import gaan, wat is dan het probleem?

als ze maar goed verzorgd en goed gehuisvest zitten.

En toch Hans als je vogels wilt importeren komen ze de EU niet in. En verder is de wetgeving een stuk anders zodra vogels zich in de EU bevinden.

Opmerking

Daniel dus je kunt niets importeren! ook niet met de juiste contacten ?

Opmerking

De uitspraak van het hof is recent gedaan.

Onterecht ingevoerde maatregelen verliezen mijns inziens hun kracht op het moment dat het hof zich hierover heeft uitgesproken.

Als je nu info opvraagt zal een en ander wellicht nog niet zijn 'geland' op de betreffende bureaucratische lagen.
                  Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Eric, met de juiste contacten kan alles. En je kan nog steeds met grote beperkingen in gevangenschap geboren vogels importeren.

@Hans ik vermoed dat nieuwe wetgeving eerder zal landen dan de uitspraak van het Europees hof.

Opmerking

Gelukkig want heb nog een verlanglijstje .

Opmerking

import is altijd te omzeilen. want zolang niet alle europese landen daar aan meedoen, werkt het niet.

want ik mag niet importeren uit afrika, maar wel uit portugal, en daar komt nog wel eens wat binnen, dacht ik zo.

en dan mag de desbetreffende zaak zijn zaakjes goed op orde hebben, import blijft niet toegestaan volgens de wet, dus strafbaar.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                        X