Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Petitie tegen positieflijsten!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Petitie tegen positieflijsten!!!

Beste mensen,

Namens het hoofdbestuur van de NBvV en het Platform Verantwoord Huisdierbezit vraag ik jullie aandacht voor onderstaand bericht. Het zou fijn zijn als jullie dit verzoek zoveel mogelijk zouden willen verspreiden.

Met vreindelijke groet,
    Hans van der Stroom - hoofd bondsbureau NBvV

Ook de vogelhouders worden bedreigd door de Positieflijsten, teken de Petitie !!!

Op 19 juni stuurde de staatssecretaris Dijksma haar Positieflijst voor zoogdieren naar de Tweede Kamer. Het komt erop neer dat, behalve de landbouwhuisdieren, de hond en de kat, nog 6 soorten zoogdieren mogen worden gehouden, dat 33 soorten onder strikte voorwaarden mogen en dat ruim 5400 soorten worden verboden. Honderden soorten die nu door liefhebbers worden gehouden, zijn straks verleden tijd.

Er ligt al een motie van de Tweede Kamer waarin aan de staatssecretaris wordt gevraagd om ook voor de andere diergroepen zo snel mogelijk met een Positieflijst te komen. Het is te verwachten dat eenzelfde kaalslag gaat plaatsvinden bij de vogels en de overige diergroepen.

Het Platform Verantwoord Huisdierenbezit (PVH) bundelt de krachten van de organisaties in de sector tegen deze onzinnige overheidsmaatregel. De maatregel draagt niets bij aan dierenwelzijn en schadelijk is voor de dierhouders en voor de belangen waar zij voor staan. Het PVH werkt momenteel aan de laatste acties om de politieke partijen tot inkeer te brengen en treft de voorbereidingen om bij de bestuursrechter dit voornemen (besluit) van de staatssecretaris te laten vernietigen.

Alle informatie over de Positieflijsten vindt u op onderstaande link:

U vindt daar ook de Petitie tegen dit beleid. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen die steunen en ondertekenen. Daarmee kunnen we de politiek overtuigen dat dit een slechte ontwikkeling is, waar de dieren geen baat bij hebben en waardoor vele honderdduizenden liefhebbers worden gedupeerd. Help mee, ook uw stem is belangrijk !!!

Laat uw hobby niet te gronde richten door politici die er geen enkel oog voor hebben hoe belangrijk het houden van dieren is voor mensen en voor het overleven van de gehouden diersoorten. Teken daarom deze petitie vandaag nog.

Hoofdbestuur NBvV

De petitie is getekend.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Heb 'm ook getekend. Niet reageren is de doodsteek voor onze hobby.

Opmerking

Bij deze getekend.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

de petitie is ook door mij ondertekend
          ik hoop dat het gaat werken!
          succes
          teunie
          Groetjes van Little Finch Villa

Opmerking

Ook getekent zal zo gelijk ff op fb zetten kan je zien dat die lui niks te doen hebben laat ze maar wat aan de crisis doen
            Groetjes van marco

Opmerking

ik heb hem een tijdje geleden al getekent, maar toen ging het de fret, deze staat op de paarse lijst, mag alleen maar gehouden onder speciale regels, wa die regels zijn, is (nog)niet bekend gemaakt.
              als ze al een dier op de lijst zetten die al 2000 jaar is gedominiseerd en nooit in het wild heeft geleefd, dan houd je maar vast voor de positieflijst voor vogels.
              www.fretteren.eu

Opmerking

Ik heb ook al getekend.

De plannen van mevrouw Dijksma en stichting aap slaan totaal nergens op.

Opmerking

hadden we hier nog niet eerder van gehoord dan? ik heb al een tijdje geleden die petitie ondertekend.

voor iedereen die graag op de hoogte wil blijven van dit onderwerp op facebook is er een groep aangemaakt die erg actief is op dit gebied. deze is opgezet door de liefhebbers van reptielen e.d. die voelen de bui zwaarder hangen dan de vogelmensen. ergens niet gek natuurlijk, reptielen zijn maatschappelijk gezien minder geaccepteerd dan vogels. https://www.facebook.com/groups/positieflijst.negatief/

hoe meer die petitie ondertekend wordt hoe beter.

overigens is er in de 2de kamer vandaag hierover gesproken, hoe en wat weet ik niet maar het stond op de agenda.

verdiep je AUB in de partijen die deze lijst steunen!!!

niet alleen stiching AAP is de grote boosdoener (wel de grootste) maar ook:
                  WSPA
                  Vissenbescherming
                  Lennie 't hart
                  World animal net
                  viervoeters (ook grote boosdoener)
                  wakker dier
                  IFAW
                  Bont voor dieren
                  vegetariers bond

dit zijn enkele voorbeelden, er zijn er meer.

ik heb zelfs teksten van mensen gelezen die hun lidmaatschap van bijv. stichting aap hebben opgezegt! omdat we erachter kwamen hoe zij te werk gingen met die lijst!

Opmerking

Geef iemand een euro en laat 'm doen / zeggen wat je wilt zodat je minstens 2 euro weer in je eigen zakken kan steken.

Wat is wetenschap eigenlijk?
                    Iets als dat men zou weten dat men meer niet weet dan wel?
                    Zolang het verhaal maar goed is en het wordt geloofd dat "dit" "het" is en het geld opbrengt en aanzien, status en macht geeft?

De grootste oplichters van deze tijd zijn misschien wel een deel van de zogenaamde "goede doelen"?
                    (ik denk vooral aan bangmakerij over ziektes, natuur en milieu)
                    Dat er "goede doelen" zijn twijfel ik niet aan, maar over een flink aantal van de huidige (vooral ook "grotere graaiers") heb ik toch zeer grote twijfels of deze wel zo oprecht zijn.

Oepsssssss off-topic of toch niet?

mvg. Eelke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele

Geef iemand een euro en laat 'm doen / zeggen wat je wilt zodat je minstens 2 euro weer in je eigen zakken kan steken.

Wat is wetenschap eigenlijk?
                      Iets als dat men zou weten dat men meer niet weet dan wel?
                      Zolang het verhaal maar goed is en het wordt geloofd dat "dit" "het" is en het geld opbrengt en aanzien, status en macht geeft?

De grootste oplichters van deze tijd zijn misschien wel een deel van de zogenaamde "goede doelen"?
                      (ik denk vooral aan bangmakerij over ziektes, natuur en milieu)
                      Dat er "goede doelen" zijn twijfel ik niet aan, maar over een flink aantal van de huidige (vooral ook "grotere graaiers") heb ik toch zeer grote twijfels of deze wel zo oprecht zijn.

Oepsssssss off-topic of toch niet?

mvg. Eelke
                      Inderdaad off-topic. En naar mijn mening niet echt gepast voor een moderator. Het zijn uiteindelijk behoorlijke uitspraken die niet met feiten zijn onderbouwd.
                      M.v.g. Sepke

Opmerking

Waarom zou een moderator zijn mening hier niet mogen ventileren?
                        Toch niets mis mee....

En hij heeft nog gelijk ook, we worden in dit land besodemieterd waar we bij staan.

Ik heb de petitie uiteraard ondertekend, mijn lidmaatschap van de vogelbescherming opgezegd en de nieuwsbrief doorgezonden naar mijn vogelcontacten. En dat zijn er nogal wat!

gr
                        Hans
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door sepke
                          Inderdaad off-topic. En naar mijn mening niet echt gepast voor een moderator. Het zijn uiteindelijk behoorlijke uitspraken die niet met feiten zijn onderbouwd.
                          ben het niet met je eens eelke is ook een mens, met zijn eigen mening of hij nu moderator is of niet. mag hij hier ook gewoon plaatsen van hoe hij er over denkt in mijn ogen.

Opmerking

Ik ben van mening dat een moderator neutraal zou moeten blijven reageren. Natuurlijk mag er een mening gegeven worden, maar ik vind dat Sepke gelijk heeft. Dit zijn nogal behoorlijke uitspraken.

Maar goed, daar gaat het topic niet over.
                            Hoe hebben ze die lijst opgesteld en met welk doel? Je kunt niet zomaar een dier die al jaren in de huiskamer leeft gaan verbieden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
                              Ik ben van mening dat een moderator neutraal zou moeten blijven reageren. Natuurlijk mag er een mening gegeven worden, maar ik vind dat Sepke gelijk heeft. Dit zijn nogal behoorlijke uitspraken.

Maar goed, daar gaat het topic niet over.
                              Hoe hebben ze die lijst opgesteld en met welk doel? Je kunt niet zomaar een dier die al jaren in de huiskamer leeft gaan verbieden.
                              M.v.g. Sepke

Opmerking

Working...
                              X