Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Poekie is best moordlustig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Poekie is best moordlustig

Dit artikel over de huistijgers stond vandaag in de "Sp!ts"

Hoe zouden de aantallen die in dit artikel genoemd worden hier in Nederland liggen?

Oh ja, ik weet het. Uw poekie doet zoiets niet. Dat is bekend. Ja, ja...!

PS Als je de side bezoekt klik dan ook even op volgend artikel.
    "Kuikentjesroof op eiland Saba"

Opmerking

Nog steeds is de mens de grootste moordenaar en vernieler van de natuur.
      Maar het is natuurlijk erg gemakkelijk als (katten hater) daar de kat de schuld van te geven ,en ondertussen lekker doorgaan met allerlei vergif te strooien in de natuur en overal de bomen en plantsoenen maar op te ruimen omdat dat gemakkelijker is met het onderhoud.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
        Oh ja, ik weet het. Uw poekie doet zoiets niet. Dat is bekend. Ja, ja...!
        Ja idd, Het is de kattenvriend (mens) die de kat buiten zet. daar heb je gelijk in Animal.

En ja, persoonlijk ben ik geen kattenvriend maar ook geen kattenhater. Echter als ik een kat in mijn tuin wil ben ik best nog zo financieel draagkrachtig om me zelf een kat te kopen. Daar heb ik die van anderen niet voor nodig die mogen ze lekker in hun tuin houden. En als men daartoe niet in staat is. Is men mijns inziens niet instaat om verantwoord een kat te houden. Iemand anders ongevraagd opschepen of overlast bezorgen met jouw huisdier is niet gepast.

PS begrijp dat dit artikel kattenvrienden niet zind.

Opmerking

groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

zet maar eens verschillende emmers water klaar loodje, als je ze onder gooit met water. (niet schadelijk) zijn ze zo weg. en als het goed is blijven ze dan ook weg.

Opmerking

Ik hou ook er niet van wanneer er katten van andere mensen in onze tuin zitten.
              Wij hebben een voliere in de tuin en een vijver met vis.

Echter; wij hebben zelf drie katten. En wij hebben onze tuin afgeschermd met schuin gaas en schrikdraad op de schuttingen.
              Onze katten kunnen de tuin niet uit en andere katten onze tuin niet in.
              Als iedereen dit nou zou doen zou het een hoop overlast schelen.

Groetjes,
              Cynthia
              Terug van weggeweest

Opmerking

Ik heb 2 katten.
                Boef, 8,5 kilo en 10,5 jaar en Lady, 1,7 kilo en bijna 18 jaar.
                Lady vangt al jaren niets meer, maar jaagt wel de 6,5 kilo zware poes van de buren op.
                Boef vangt ongeveer 15 muizen per jaar, die hij lekker helemaal opvreet, maar vis uit andermans vijver vindt hij eng.
                Dat komt omdat we zelf een vijver gehad hebben, waarbij een koi hem heeft aangevallen. nee, is geen grapje; hij dronk, die koi zwom op hem af en sprong tegen zijn kop.

Beide poezen drinken wel graag een slokje uit andermans vijver, maar nog nooit hebben ze een vis gevangen. Niemand heeft dat ook kunnen aantonen, alleen dat ze een paar slokjes water drinken.

Er worden wel eens wat plantjes gemold in de buurt, maar totaal zijn hier 20 katten, dus je kan mij niet wijsmaken dat dat allemaal door die 2 van mij komt.

Wat honden treiteren betreft; ik vind het heel zielig voor de hond die is aangereden . Die moet echt heel erg opgefokt zijn geweest om over een 2 meter hoge poort te kunnen klimmen. Zielig hoor, echt waar.
                Aan de andere kant is ooit een kat van mij zomaar door een hond gegrepen en konden we haar in laten slapen. Hebben we de eigenaar ook niet voor aan kunnen spreken.

Hier in de buurt zijn dus heel veel katten, maar ook heel veel honden, die ook vaak overlast geven door veel blaffen. Mijn honden inclusief hoor, al heb ik dat probleem nu opgelost. Nu al de andere eigenaars nog.

Huisdieren geven in de buurt dus vaak problemen; hoe zal de persoon die de loslopende hond heeft aangereden zich voelen? Ik zou nachtmerries hebben.

Ik kan wat betreft mijn honden en katten (die toch allemaal de groitste helft van hun leven er wel op hebben zitten) voor onze buurt maar 1 belofte doen; als ze alle 4 dood zijn komen er geen nieuwe, want onze teckel is nu aan de prednison en is echt heel erg ziek en dat brengt niet alleen heel erg veel kosten, maar ook heel erg veel zorgen met zich mee.

Als alle katten en honden dood zijn hou ik het alleen bij vogels.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

Opmerking

Wat die aanrijding beterft ,,ik denk eerder dat dien man fout is.
                  Die is waarschijnlijk doorgereden na een aanrijding . (dat dat een hond was maakt niks uit) Hij had metteen langs moeten komen.
                  Als de hond losgebroken is ,en het is toevallig gebeurd in een 30 km zone of woonerf ,dan kan de man wel eens zelf de schade moeten betalen ,zelfs de dierenarts kosten van de hond.
                  Je moet al erg hard rijden of een erg gammel autotje hebben, wil je schade oplopen door in de bebouwde kom een hond aan te rijden.Hij had ook een kind kunnen aanrijden.

Opmerking

Opmerking

Onze dikke vette huiskat vangt razendsnel muizen. IK zie er 10-15 van per jaar, wat hij al op heeft voor hij thuis is zie ik niet, dus waarschijnlijk zijn het er meer. Maar wat ik ervan vindt zijn alleen restjes; pootjes, staartje, kop, soms een stuk achterlijf....de rest heeft hij opgevreten.
                      Er staan hier 24/7 kattenbrokken, maar hij vreet EN alle brokken EN muizen.

Hij is ook niet voor niets 8,5 kilo.

De poes van de buren brengt de muizen levend mee in huis...en laat ze daar los voor het vrouwtje en baasje.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

Och is niks, de kat van mijn zus legde vroeger de muis met de darmen eruit s'ochtends op het bed als surprise
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

Opmerking

getsie hahahaha!

nee, het raarste dat ik ooit gevonden heb waren twee voetjes op de mat. meer niet, alleen 2 voetjes van de achterpoten, maar dan zonder achterpoten eraan.
                          heb ik nog goede ogen dat ik zoiets kleins meteen herkende.

Onze katten komen trouwens niet boven; alleen de beneden verdieping en buiten, want ik ben licht allergisch.... daarom heb ik ook 2 katten en 2 honden.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

Opmerking

En een ionisator neem ik aan?
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

een wat?

nee, ik heb alleen allergie als ik de katten aai en dan met mijn handen in mijn gezicht kom. Dan gaan mijn ogen en mijn neus jeuken. maar als ik het dan even afspoel is het ook meteen weer weg.

Dus heb verder geen medicatie nodig.

Alleen als ik dan lig te slapen en er kattenharen op mijn dekbed bij mijn gezicht liggen... is niet zo prettig.

Ik aai en knuffel mijn dieren best vaak hoor, maar daarna meteen even handjes wassen. Is prima te doen, zelfs nu mijn oude kat van bijna 18 meer haar lijkt te verliezen dan er nog op haar lijf zit. Elke dag maar goed stofzuigen.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                              X