Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe jonge mensen motiveren voor de vogelkweek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Als je vogels of andere dieren wilt houden dan is daar altijd wel geld voor .
    Je kunt het allemaal zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
    Maar veel mensen willen helemaal geen dieren ,omdat daar het huis vuil van wordt ,of omdat ze er geen tijd voor hebben of voor willen vrijmaken.
    En veel jongeren hebben tegenwoordig heel andere interesse's.

Opmerking

Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

Opmerking

bij ons in de boekjes kun je terug kijken tot het begin en na 1975 ofzo zijn er geen jeugleden meer geweest tot 2006 waar ik bij zat.

ik ben bang dat als ik over een paar jaar studeer de hobby (hopelijk tijdelijk) stil moet leggen.
        Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Met vriendelijke groet:
          Henk.

Opmerking

ik vind het ook wel apart, het is wel een hobby met gedult maar naar een paar jaartjes krijg je inzicht en zie je zo wat mooi is en wat niet op de TT's.

zelf vind ik de kick mooi van TT's, 2 mooie vogels en dan trost erbij staan van kijk eens hoe mooi en GEZOND (conditie) mijn vogeltjes zijn!

ook het kweken is mooi, als een net uitgevlogen vogel kwetsbaar op je vinger gaat zitten of een net uitgekomen vogeltje.
            Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Ik werd in 1995 voor de eerste keer algemeen kampioen tropen met mijn Dybowski astrilden, en hoorde dat natuur broed met deze vogels niet echt normaal was, het eerst gebeurd in 1981, in een voliere en ik kweekte ze in een kooi van 80 lang maal 50 hoog en 40 diep. centimeter uiteraard.
              Wel met veel kunststof hedera helix erin, en een kanarie broedschaaltje, zo een bruine plastieke. De vogels maakten er een bolvormig nestje op, met een leuk klein tunneltje. En of ik trots was toen ik kampioen werd

Die vogels trekken mij nu nog, alleen ze kosten nu geen 40 gulden meer per koppel, maar 285 euro ( op de beurs in Zwolle voor 200 euro, dus ze worden goedkoper )

p.s. ik heb de keurbriefjes nu nog, die gele
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

Opmerking

tja

ik zelf ben ook jong (15 jaar) ik kweek met enkele sijzen barmsijzen en kanarie's
                ik ben nu ongeveer 3 jaar lid van een vogel vereniging. ik ben toen ik al enkele jaren vogels had gaan zoeken naar een vogel vereniging maar hoe doet de jeugd dat...??? via internet en veel vogel verenigingen hebben geen site ik ben dus via via lid geworden heb hier echt geen spijt van. ik ken ook enkele jongens die ook vogels hebben dus er zijn er wel maar hoe vind je een vogel vereniging in de buurt. ( in de buurt vanwege dat we op de fiets moeten of ander vervoer moeten regelen ) dus ik raad vogel verenigingen aan om via internet hun vereniging te promoten en dat wordt steeds beter door bv vogelcafe en vogelmarktplaats

ik hoop zo een kleine bijdrage te leveren ik vind het zelf namelijk ook jammer dat er weinig jongens meedoen aan bv tentoonstelling of meegaan naar vogel markten

gr.
                ik wis niks te verzinen dus zet ik hier maar niks neer

Opmerking

Working...
                X