Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cursus Vogelverzorging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

voor beginners mogelijk nuttig

Nu al weer drie jaar geleden ben ik op oudere leeftijd begonnen met het houden van Goulds in een voliere.

Ruim een half jaar daarvoor ben ik me gaan orienteren o.a. op dit forum heb me aangesloten bij de Gouldsclub de SNGN. En ik had de bof dat ik nog vragen kon stellen aan een ervaren gouldkweker.Kortom ik had me uitgebreid laten voorlichten. Mede daardoor mag ik zeggen nu over een gezonde populatie goulds te beschikken.

Maar ondanks alle goede adviezen zou ik indertijd toch op een cursus voor beginners zijn gegaan. Want vaak gaan de experts met elkaar in disscussie op een te hoog niveau op zich logisch want de eenvoudige vragen liggen ver achter hun.

Ook zijn er verschillende meningen ( op zich prima) een praktijk voorbeeld.

Vraag moet je Goulds trosgierst geven? Antwoorden experts, elke dag, tijdens broedperiode, zo weinig mogelijk. Waardoor je als beginner nog niet weet wat goed is. Nu zal de cursus niet gericht zijn op de speciaalclubs.

Wat slotopmerkingen

Ik zou als beginner mee hebben gedaan. Maar naar mij idee zijn er veel meer ervaren vogelliefhebbers dan beginners.

En die laatste groep zal e.e.a toch met argus ogen volgen.Ten minste ik denk een grote groep.Die iets zullen hebben alsof je een fietsdiploma moet halen terwijl je al jaren op de fiets zit.
    Een suggestie zou kunnen zijn om een overgangsregeling te maken en de nieuwe regeling in te laten gaan voor beginnende vogelhouders.

En degene die aantoonbaar langer dan b.v.een jaar vogels houden vrijstelling te geven.
    Wel met in achtneming van de vast gestelde regels
    Ja,ja ik weet het hoe moet je dat gaan controleren

Wel weet ik dat het zeer wenselijk zou zijn als de ervaren vogel liefhebbers de NVBB zouden steunen.

Als je de regelgeving aan de overheid overlaat komen er pas echt zeer vreemde en onpraktische regels te voorschijn.

Zelf meld ik me dan wel aan als leerling in de toetsings commissie die moet beoordelen of de cursus voor beginners nog wel te volgen is.

Groeten
    Rob koppen

Opmerking

In de tijd dat ik de vogelafdeling runde in een dierenwinkel, kreeg ik voor elkaar dat we geen kleine kanarie- en parkietenkooitjes meer verkochten.
      Ik was een maand weg toen ze er al weer hingen, zaken zijn zaken...

Ik geef iedereen die het netjes vraagt graag advies maar zeg er altijd bij dat het een persoonlijke mening gebaseerd op mijn eigen ervaring is en dat anderen heel andere ervaringen kunnen hebben.
      Mijn standaardzn zo'n beetje; "zeg nooit nooit en zeg nooit altijd".

Bijvoorbeeld: "Kan dit of dat bij elkaar? Meestal niet, soms wel, ik adviseer nee."
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Deze persoon heeft ook een cursus nodig ,denk ik.

Opmerking

Hallo,
          De laatste pagina's van dit topic zijn zo te zien aan mij voorbij gegaan. Maar dankzij het bovenstaande bericht stond dit topic weer even in de kijkers. Naar mijn mening zeker de moeite waard om te lezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
          PS. Het moet nu wel juist lukken dat ik op het ogenblik informatie aan het inkijken ben wat betreft indoor en outdoor kooien Australie, Canada, Etc.
          De maten zal ik hier maar niet plaatsen, omdat men mij dan gewoon zot zal verklaren.
          Met vriendelijke groet, Jeroen

www.jeroenhubert.nl

Opmerking

Volieres in Australie zijn voor Nederlandse begrippen van onzinnige grootte, mede
            gezien het feit dat de gemiddelde oppervlakte van een huis in Nederland slechts 75 m2 is.
            Sommige van mijn vrienden hebben wel vluchten die drie maal deze oppervlakte zijn.
            Kooien kweek zoals in Europa wordt gedaan is hier over het algemeen niet van toepassing en er wordt dan ook openlijk mee ingestemd dat "jullie" er veel beter in zijn.

Als je even rondneusd op het site van Just Finches magazine zal je zien dat er een boek te koop is betreffende de behuizing van tropen en vruchten en insecten eters maar de climatische onstandigheden in Australie, alhoewel dit van gebied to gebied verschilt, zijn toch in het algemeen heel anders dan in Europa.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hallo allemaal,

Ik hen met interesse dit stuk zitten lezen en zie dat er nog de nodige struikelblokken zijn om tot een goede handleiding te komen waar we allemaal achter staan.

Maar nu komt het lastigste stuk en dat is het kenbaar maken aan "nieuwe" liefhebbers van deze informatie.

Sommige kennen misschien uit radiocommercials deze site al. http://www.licg.nl/km/dieren/vogels.html
              Groeten Stef

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Deze persoon heeft ook een cursus nodig ,denk ik.

http://www.koopplein.nl/roosendaal/d...ogel-kooi.html
                Vreselijk als je een vogel bent en dat daar ingezet wordt.
                Dit zou echt verboden moeten worden bah.
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Working...
                X