Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor vogel kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat voor vogel kopen?

ik heb een vraag ik ga van de week naar een vogelmarkt maar weet nog niet wat voor vogelsoort ik wil kopen. ik heb nu allerlij kanariesoorten en mexicaanse roodmussen en wil mischien ook een andere soort erbij. de huisvesting is een grote voliere met binnenhok en broedkooien. iemand suggesties??

alvast bedankt, harmen

Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door harmyo
      ik heb een vraag ik ga van de week naar een vogelmarkt maar weet nog niet wat voor vogelsoort ik wil kopen. ik heb nu allerlij kanariesoorten en mexicaanse roodmussen en wil mischien ook een andere soort erbij. de huisvesting is een grote voliere met binnenhok en broedkooien. iemand suggesties??

alvast bedankt, harmen
      Mss wat kwartels,Harmen.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Opmerking

Ga naar de slager, en koop wat bruinovergoten slavinken, het is even een omweg, maar dan heb je ook wat.
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

Opmerking

kan iemand mij uitleggen waarom ik zulke antwoorden krijg. of moet ik deze antwoorden als normaal beschouwen?

Opmerking

Mischien barmsijsjes of zebra vinken, kapoetsensijs.

Opmerking

andere vogels

Hoi,
                Het hangt er onder meer van af hoe groot je voliere en je binnenhok is, en vooral hoeveel vogels je er nu al in hebt zitten. Het is goed mogelijk om bij kanaries en mex. roodmussen wat andere soorten te houden (bijv. spitsstaartamadines, ceresamadines, bichenows, diamantvinken). Het hangt er maar vanaf welke soorten je mooi vindt, en of je er wel of niet mee wilt kweken....
                succes, Jeroen

Opmerking

kan iemand mij uitleggen waarom ik zulke antwoorden krijg. of moet ik deze antwoorden als normaal beschouwen?
                  Hoi, daar was ik weer.

wat ik ermee wil zeggen is dit:
                  Een impuls aankoop heeft nooit iemand goed gedaan, als je op iets wilt verlekkeren :d koop dan een paar gebraden slavinken met jus, en wacht tot de bui voorbij is.

Roodmussen kunnen vrij agressief worden op rood, dus zebravinken , spitsstaarten en diamantvinken vallen in ieder geval af. (rode snavel he)

groet Henk.
                  Met vriendelijke groet:
                  Henk.

Opmerking

Zonderd die beurzen te kort te doen zou ik adviseren nooit daar je vogels te kopen. zeker nu in deze tijd.

gewoon een goede kweker zoeken die je kan adviseren, waarschijnlijk is de prijs ook nog niet zo ongunstig.
                    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Sorry maar ligt een beetje aan je vraagstelling,op mij komt het nogal impulsief over en als ik zo kijk bij Henk ook.

Ik bedoel het niet kwaad maar geef wat meer info zoals jeroen al aangaf.
                      En wat voor kanaries heb je zitten en inderdaad hoe groot is je verblijf.

Ik denk ook dat barmsijsjes afvallen evenals kapoetsen ivm rood in het verenkleed.
                      Daarbij komt nog met barmsijzen heb je speciale ringen nodig en kapoetsen vind ik geen beginnersvogels en uit je antwoord begrijp ik dat je een beginner bent zoniet dan excuses.

Misschien eens kijken naar japanse meeuwen,daar zitten mooie kleuren tussen en een jap.meeuw is makkelijk te kweken maar een goede kleurmeeuw is verdomd moeilijk dus onderschat dat niet.

En wat denk je van loodbekjes of zilverbekjes of muskaatvinken zo maar een idee
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                        Zonderd die beurzen te kort te doen zou ik adviseren nooit daar je vogels te kopen. zeker nu in deze tijd.

gewoon een goede kweker zoeken die je kan adviseren, waarschijnlijk is de prijs ook nog niet zo ongunstig.
                        tja, dat kan ook tegenvallen, ik heb afgelopen zaterdag voor bloedverversing een koppel bleekruggrijs zebra x bleekruggrijs pastel gekocht. Omdat ik liet merken dat de kleuren wel mooi waren, moest ik wel 35 euro neertellen voor dat koppel, met een klein formaat maar... de man haalde en bracht mij wel van en naar station Emmen, scheelt weer 4euro70

groet Henk.
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

Opmerking

Opmerking

Hier heb je in ieder geval een goede website

succes ermee

groet Henk
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

en zij groenlingen een optie