Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit onze toekomst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Denk niet dat ze zomaar onze hobby gaan kunnen tegenhouden of stoppen.
    Je moet altijd gaan denken dat ze het zo ver kunnen drijven dat ze het openbaar verkopen kunnen stoppen.

Maar de hobby zelf niet. Er zijn teveel verenigingen, teveel leden dat je zomaar alles kan gaan verbieden.
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Maar juist door die vogelverenigingen komen de vogelliefhebbers slecht in het nieuws.
      Door die verenigingen worden er tentoonstellingen en markten/beurzen georganiseerd ,met vogels in kleine kooitjes.
      Juist door die verenigingen wordt het gestimuleerd om veel vogels te gaan kweken (in kleine kooitjes )om in de prijzen te kunnen vallen.

Mensen die geen lid van een vereniging zijn hebben hun vogels vaak in veel ruimere gemengde vollier's zitten !

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Maar juist door die vogelverenigingen komen de vogelliefhebbers slecht in het nieuws.
        Door die verenigingen worden er tentoonstellingen en markten/beurzen georganiseerd ,met vogels in kleine kooitjes.
        Juist door die verenigingen wordt het gestimuleerd om veel vogels te gaan kweken (in kleine kooitjes )om in de prijzen te kunnen vallen.

Mensen die geen lid van een vereniging zijn hebben hun vogels vaak in veel ruimere gemengde vollier's zitten !
        Daar is nog een wereld te winnen inderdaad. Maar laten we niet vergeten dat, als de boel legaal en overzichtelijk moet blijven/worden, het ringen en registreren van vogels en vogelhouders een belangrijke voorwaarde zal zijn.

Daarnaast kan een bond beter in de pers komen en onderhandelen met de instanties. Bonden zullen we dus nodig hebben. Neemt niet weg dat die ook best de hand in eigen boezem mag steken met die kleine TT-kooitjes.

@ treursijs Ik weet niet of de vogelliefhebbers een grote electorale doelgroep zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
          Daar is nog een wereld te winnen inderdaad. Maar laten we niet vergeten dat, als de boel legaal en overzichtelijk moet blijven/worden, het ringen en registreren van vogels en vogelhouders een belangrijke voorwaarde zal zijn.

Daarnaast kan een bond beter in de pers komen en onderhandelen met de instanties. Bonden zullen we dus nodig hebben. Neemt niet weg dat die ook best de hand in eigen boezem mag steken met die kleine TT-kooitjes.

@ treursijs Ik weet niet of de vogelliefhebbers een grote electorale doelgroep zijn.
          Dit soort mensen wil alleen maar meer en meer.
          eerst doen ze exotische dieren, daarna trg wat anders.
          Ooit word het aan ons

Opmerking

ff tussendoor

Bij diezelfde omroep: http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragme...58d9ebb7564b69

Midas Dekkers brengt het zeer voorzichtig, maar hij had best kunnen stellen dat die camera's schadelijk zijn voor de vogels.
            De meeste vogels kunnen infrarood zeer goed zien (wordt door vogelbescherming zelf gezegd en is "bewezen").
            Waar is het onderzoek dat die camera's geheel onschadelijk zijn??

Zouden er op o.a. vogelcafe niet van die mafkezen kunnen komen die zogenaamde "bewijzen" maken om maar aan te kunnen tonen dat wij als liefhebbers maar wat aanrommelen en dieronwaardig bezig zijn? (uitzonderingen daargelaten, want die bevestigen toch de regel? )

Opmerking

Zouden er op o.a. vogelcafe niet van die mafkezen kunnen komen die zogenaamde "bewijzen" maken om maar aan te kunnen tonen dat wij als liefhebbers maar wat aanrommelen en dieronwaardig bezig zijn? (uitzonderingen daargelaten, want die bevestigen toch de regel? )
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

Opmerking

zo lees ik ook dit in het artikel op joop.nl:

Niet alleen het welzijn van deze dieren is in het geding. De verkoop werkt illegale handel en roof uit de vrije natuur in de hand. Door ontsnapping of het loslaten van dieren ontstaan bovendien risico's voor de natuur.
                als je dan kijkt naar het dikgedrukte stuk: weet iedereen nog dat wetsvoorstel?
                http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=15762. zo zie je maar dat ze wel erg veel dezelfde argumenten gebruiken... erg sterk vind ik het persoonlijk niet.
                ook vraag ik me af wat ze ermee opschieten, mensen zullen echt niet massaal hun kooien gaan schoonmaken of iets dergelijks

Opmerking

Er is niks mis met je aangehaalde citaat ,,het is helemaal waar.

Maar vele hier beginnen al te schreeuwen voordat ze geslagen zijn .
                  In plaats van te klagen zouw men beter naar oplossingen kunnen gaan zoeken . De vogelhouders en verenigingen kunnen daar zelf heel veel aan doen. Vogels verplicht ringen heeft daar helemaal niks mee te maken ,is nergens goed voor en maakt het dierenleed alleen maar erger.
                  Zo worden ook overal nog steeds veel te kleine kooien gepropageerd ,en vogels die eenzame opsluiting levenslang prettig zouden vinden.
                  Bij veel kwekers lijkt hun hok erg veel op een legbatterij ,en een tentoonstelling is voor de vogels ook geen pretje.
                  Dat een vogel toch eigenlijk behoort te kunnen vliegen wordt vaak helemaal vergeten.

Opmerking

een tentoonstelling is voor de vogels ook geen pretje.
                    Dus u vind dat tentoonstelling moeten verboden worden of zou u het dan anders gaan aanpakken?

Opmerking

Van mij mogen ze die TT's afschaffen of zoals bij sommige verenigingen.

Een 1 daagse tafel keuring, je vogel meenemen laten keuren, prijsuitrijking en weer naar huis met de vogel en s'avonds zit tie weer lekker in de voliere.

De vogels niet 4 dagen, in een vreemde ruimte met veel volk voorbij schuivend tentoonstellen en dan weer ziek of in de rui terugkrijgen.
                      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                        Van mij mogen ze die TT's afschaffen
                        Denk u dat indien er geen tt's meer zijn. Dit onze hobby zal bevorderen?

Opmerking

Bevorderen in welke zin?

Er wordt maar een ding bevorderd en dat is het leefgenot van de vogels
                          Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                            Bevorderen in welke zin?

Er wordt maar een ding bevorderd en dat is het leefgenot van de vogels
                            Ik wil zeggen met bevorderen. Stel de tt's worden afgeschaft. Denk u dan nog dat mensen X aantal koppels gaan houden in broedkooien? Zonder doel? Denk u dat de vogel hobby dan nog meerdere liefhebbers gaat kennen zoals nu?

Wel dit is wat ik denk. Ik weet dat jullie graag afgeven op mensen die kanaries kweken. Wel ik heb ze onder andere ook. En ik kweek men vogels om op de tentoonstellingen ze aan een breed publiek te kunnen tonen. Met in mijn gedachte "Kijk dit kweekte ik dit jaar".

Onze hobby moet je gaan tonen aan mensen, mensen warm maken hiervoor. De kleuren, mutaties die onze vogels hebben moet je aan de mensen gaan tonen op tt's. Mss dat er dan meer mensen bepaalde unieke vogels willen gaan houden in voliere.

De dag dat tt's verboden worden, zal onze hobby alleen maar zeldzamer worden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
                              Ik wil zeggen met bevorderen. Stel de tt's worden afgeschaft. Denk u dan nog dat mensen X aantal koppels gaan houden in broedkooien? Zonder doel? Denk u dat de vogel hobby dan nog meerdere liefhebbers gaat kennen zoals nu?

Wel dit is wat ik denk. Ik weet dat jullie graag afgeven op mensen die kanaries kweken. Wel ik heb ze onder andere ook. En ik kweek men vogels om op de tentoonstellingen ze aan een breed publiek te kunnen tonen. Met in mijn gedachte "Kijk dit kweekte ik dit jaar".

Onze hobby moet je gaan tonen aan mensen, mensen warm maken hiervoor. De kleuren, mutaties die onze vogels hebben moet je aan de mensen gaan tonen op tt's. Mss dat er dan meer mensen bepaalde unieke vogels willen gaan houden in voliere.

De dag dat tt's verboden worden, zal onze hobby alleen maar zeldzamer worden.
                              Zeg maar je of jij hoor!

Mooie verwoording van jouw beleving van de vogelhobby inclusief de TT's

Ik heb net zoveel plezier in die zelfde hobby, zonder de TT's

Ik heb niets tegen kanarie kwekers, behalve als ze in 40x40x40 cm kweken

In de tijden van internet, zijn er genoeg middelen om je vogels te showen aan mensen, maak een website en laat zien hoe de vogels onder vredige omstandigheden erbij zitten in een mooi beplante voliere. Die plaatjes zie ik het liefst van de vogelhobby.
                              Groeten Michael

Opmerking

Er is niks mis met je aangehaalde citaat ,,het is helemaal waar.
                                klopt, het is (jammer genoeg) ook wel waar. maar ik zei dat ik het niet sterk vond. want de kans ik nihil en het gebeurt ook op kleine schaal

ik deel mijn mening over TT's met treursijs, ik denk ook echt dat minder mensen vogels zouden gaan houden als TT's worden afgeschaft.

Opmerking

Working...
                                X