Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit onze toekomst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Is dit onze toekomst?

Hoi hoi,

Ik kwam dit artikel tegen op Joop.nl

BNNVARA staat voor een eerlijk gelijkwaardig Nederland. Wij zijn voor. Jij ook?

Leuke lui onze linkse vrienden willen uiteindelijk onze hobby stoppen.

Groet Saab

ja komt omdat ze ons allemaal over 1 kam scheren

Opmerking

Mmm, ik lees wilde dieren, ze hebben het hier over grote vogels als ooievaar, oehoe, zeearenden en dergelijke grote roofvogels.

En ik zie mijn kanarie pietje of mozambiquesijsjes of japanse nachtegaal nou niet bepaald als wild.
      Hebben jullie het betreffende programma gezien? Dan weet je ook dat het over dat soort grote vogels gaat.

Ik heb er namelijk al een stukje van gezien.
      Een vrouw kon zo een ooievaar kopen voor 400 euro en die liet zij een paar maand later met veel tranen weer los.

groet Henk.
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

Opmerking

Ze hebben wel gelijk vind ik maar onze vogeltjes kan je nu niet als 'wild' beschouwen
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
          Mmm, ik lees wilde dieren, ze hebben het hier over grote vogels als ooievaar, oehoe, zeearenden en dergelijke grote roofvogels.

En ik zie mijn kanarie pietje of mozambiquesijsjes of japanse nachtegaal nou niet bepaald als wild.
          Hebben jullie het betreffende programma gezien? Dan weet je ook dat het over dat soort grote vogels gaat.

Ik heb er namelijk al een stukje van gezien.
          Een vrouw kon zo een ooievaar kopen voor 400 euro en die liet zij een paar maand later met veel tranen weer los.

groet Henk.
          Hoi hoi,

Als je het programma helemaal gezien hebt heb je ook gezien dat ze alle handel in dieren via oa Marktplaats willen verbieden, en dat is slechts hun eerste doel.

Gr S aab

Opmerking

oeps slik, das andere koek.

maar alleen via marktplaats verbieden is toch niet erg? als het maar niet verboden wordt in de reguliere handel

ik hoorde in het programma wel zeggen dat ebay, de eigenaar van marktplaats wel de handel in wilde dieren verbied, en de vraag in het programma van de presentator aan de vertegenwoordiger van marktplaats.nl waarom het niet bij marktplaats werd verboden, deed de man er een beetje vaag over. dus die hebben ook zoiets van huh? omdat 1 vrouw er zielig over doet moet de rest er voor bloeden?

Pas als ze de handel in vogels op vogelmarktplaats gaan verbieden moeten we echt alarm gaan slaan dacht ik.

Maar wie ben ik.

ik bedoel maar.

groet Henk.
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

Je kan er niet veel aan doen, zelf hang ik ook een affiche met te koop in de krantenwinkel en hier aan het raam thuis, door krijg je ook nog reactie op.
              Op die verkoopsites heb je ook veel mensen die het niet serieus nemen en altijd bieden terwijl er een duidelijke prijs op staat of mensen die afspraken niet nakomen, ...
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

op alle slakken zout leggen

Tegenwoordig mag men zomaar een hobby verbieden.
                Regels zijn nodig, maar het uiteindelijke doel van bepaalde mensen is om bijna alle dierenhobby's te verbieden of zulke strenge regels te maken dat je er niet eens meer aan wilt beginnen.

Tegenwoordig hebben dieren meer rechten dan mensen.
                Honger wordt in stand gehouden, bejaarden mogen "het" zeggen wanneer ze "het genoeg vinden", ongeboren kindjes kunnen straffeloos worden weggehaald omdat het niet uitkomt in de planning, bejaarden worden gedwongen om in hun luier te ontlasten omdat ze buiten het tijdsschema "moeten".

Het zal wel "normaal" zijn, ieder voor zich, God voor ons allen enz.

oja, o.a. bier om slakken te vangen gaat verboden worden omdat niet onderzocht is of er schadelijke bijwerkingen zijn
                (als begin alleen bedrijfsmatige toepassingen, maar ook de particulier zal wel volgen, het slakje heeft ook een intrensiek waarde en en recht op leven en dus zijn voedsel nodig)

m.g. Eelke

Opmerking

Simplistisch, dom en stemmingmakerij

Wat een zwart-wit bril wordt hier opgezet. Het houden en handelen in bedreigde inheemse dieren is sowieso al verboden. Laat de politie, of die nieuwe dierenpolitie, er maar eens naar kijken als mensen een korenwolf te koop zetten. Schieten die aanbieders zich mooi in eigen voet, en heb je geen opsporingsambtenaren meer nodig.

Het idee dat het hele regenwoud wordt leeggeplukt om in Nederland op marktplaats te zetten, en dieren, zoals met tuinmeubelen voor de zomer, even goed in de beits te zetten, bah, wat een insinuerende bullshit. Lijkt wel POWned.

Ook de term, wild dier, is open voor suggestie. Zijn het dieren die vanuit het wild in gevangschap worden gebracht? Zijn in gevangenschap geboren en grootgebrachte dieren van de 2e en 3e generatie ook nog wild? Of zijn alle dieren behalve honden, katten en konijnen wild? Met heel veel niet Nederlandse soorten is al tientallen jaren gekweekt, mogen die dan wel op marktplaats?

Daarnaast zijn er door de vogelgriep van een paar jaar geleden al zeer strenge importregels gekomen die het invoeren van exoten zo goed als hebben stopgezet.
                  Een voorbeeld, een koppel Japanse nachtegalen (Aziatische vogel) kostte in 2000 ongeveer 50 gulden, nu kosten ze 400 euro.

Dit is goed nieuws, want naast domme ouders die voor hun 5 jarige kind een dier kopen zonder te beseffen dat deze ook eten moet hebben of rare idioten die een ooievaar willen, zijn er ook serieuze hobbyisten die liefdevol en toegewijd voor hun dieren zorgen. Door het hoger worden van de prijzen is een dier geen hapsnapje meer voor de kleinzoon, als je 400 euro hebt neergeteld mag je er vanuit gaan dat er goed voor ze wordt gezorgd.

En dat gebeurt. Zoals je merkt spreek ik voor de vogelliefhebber. In Nederland is er een actieve avicultuur die veel tijd, geld en aandacht besteden aan het welzijn van de hun dieren. Ze zijn lid van een vogelbond, ze ringen hun vogels, zorgen voor zeer gevarieerd voedsel en goede leefomstandigheden. Veel dieren hebben het dus goed, en daardoor planten ze zich ook voort. Al die jonge vogels kun je niet kwijt met een advertentie in de huis aan huis en internet hoort hier een goeie rol in te spelen.

Willen we voorkomen dat mensen dieren gaan houden zonder enig benul te hebben hoe er voor te zorgen, eens, daar moeten we vanaf.

Maar ga niet zo draconisch te werk dat mensen die er een passie van hebben gemaakt ontnomen worden van hun hobby.

Opmerking

Aan heel veel van deze maatregels zijn en deel van de vogelliefhebbers zelf schuldig.
                    Er is onder de vogels ook veel dierenleed.
                    Kijk maar naar de vogelmarkten en beurzen ,en ook naar de vogel tentoonstellingen.
                    Ook de broedkooien die vaak veel overeen komen met legbatterijen doen er geen goed aan.

Als er alleen maar vogels zouden worden gehouden in volliere's ,en op tentoonstellingen ook alleen maar volliere's zouden staan ,dan zou er veel minder kritiek zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
                      Als je alles ontleedt van deze mensen, dan komt het er in de kern op neer dat ze beestjes in kooitjes zielig vinden. .
                      In een kooitje is ook zielig ,maar je kunt je dieren ook in een kooi of volliere houden.
                      Gewoon wat minder vogels ,maar wel de ruimte waar ze ECHT kunnen vliegen ,in plaats van alleen maar van de ene naar de andere stok springen die maar 30 cm uit elkaar zitten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        In een kooitje is ook zielig ,maar je kunt je dieren ook in een kooi of volliere houden.
                        Gewoon wat minder vogels ,maar wel de ruimte waar ze ECHT kunnen vliegen ,in plaats van alleen maar van de ene naar de andere stok springen die maar 30 cm uit elkaar zitten.

Opmerking

Ik vind ook dat roofvogels in de vrije natuur horen.
                          Bij ons zitten veel roofvogels.
                          Helaas zijn er vorig jaar veel jongen uit de nesten gehaald.
                          De politie betrapte 1 persoon die de jonge vogels ringde en terug kwam als de vogels wat ouder waren om ze uit het nest te halen.
                          Ik vind dit gewoon schandalig.
                          Van mij mogen ze het houden van roofvogels verbieden.

Gr.Loes

Opmerking

Het houden en handelen in bedreigde inheemse dieren is sowieso al verboden.
                            Eh.. sinds wanneer zou dat zijn?

Dan de roofvogels, die horen in de natuur, waarom juist die? Wat dan met alle andere vogels? Hoort een putter in een kooi? Verdient een zangkanarie een leven in een mini-hokje?

Zolang heel veel mensen vogels houden in veel te kleine kooitjes ben ik voorstander van strenge regels. Dat die regels wat doorslaan soms komt volgens mij vooral door de halsstarrige weigering van de vogelhouders zelf.
                            Eis als vogelbond een tt-kooi van 50 cm en je krijgt veel minder kritiek te verduren. Verbied als wetgever alle kooitjes onder de 50 cm, gewoon minimum eisen opstellen en daarop controle uitoefenen.

Zolang elk voorstel wordt afgedaan met domme en botte reacties komt er nooit een compromis.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

Ha Ton,

Klopt, ben het helemaal met je eens, Ik ben ook absoluut voor meer ruimte en bij een muur vol met kweekkooien heb ik ook mijn bedenkingen.

De discussie op de site van vroege vogels loopt alweer helemaal uit de hand. Ik ben al voor uilskuiken uitgemaakt en weer een ander wil mijn benen amputeren. Het wordt al een ouderwetse 'flame-war' zoals dat in internettermen heet. Het betreft dus met name reageerders die tegen gevangenschap van dieren zijn.

Voor wie interesse heeft, hier is de link van vroege vogels zelf met de bijbehorende discussie daaronder:

http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-i...tml?&tx_ttnews[tt_news]=359943&tx_ttnews[backPid]=37&cHash=4078ba3d6918a4a83d416d27e779a6c4

Opmerking

Working...
                              X