Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kwartels

hallo allemaal,
    ik heb een koppeltjekwartels maar ik wil mischien 2 popjes bij 1 mannetje zetten is dat slim of juist niet? (mijn kooi is er grootgenoeg voor)
    ik kan alleen reageren want ik weet niet hoe ik een onderwerp kan starten

Dat kan gerust, maar de kans dat ze kweken is dan wel veel minder
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

het is volgens mij juist beter om 2 vrouwen en 1 man te hebben
      lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hielke
        het is volgens mij juist beter om 2 vrouwen en 1 man te hebben
        Nee hoor ,,niet doen ,,gewoon per koppel houden dan is er minder kans op problemen.

Opmerking

Voor de poppen is het beter om met meerdere te zijn. Problemen komen er niet hoor bij meerdere poppen
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

chinese dwergkwartel.

Oorspronkelijk geplaatst door gijsadr
            hallo allemaal,
            ik heb een koppeltjekwartels maar ik wil mischien 2 popjes bij 1 mannetje zetten is dat slim of juist niet? (mijn kooi is er grootgenoeg voor)
            niet doen . laat koppel maar samen .
            gr medaar.

Opmerking

Als de kooi groot genoeg is kan je er zelfs 3 bijzetten. Nooit zou ik er 2 bijsteken altijd onpaar . Hoe meer hennen hoe meer eiers en dan in de broeimachine.
              Om de kracht van het anker te voelen, moet je eerst de storm trotseren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Broozie
                . Hoe meer hennen hoe meer eiers en dan in de broeimachine.

Er zijn mensen die hun vogels gewoon voor hun plezier houden.
                Die willen helemaal geen tientallen eieren en jongen !
                Een broedmachine is nergens voor nodig.
                Er zijn al kwartels te veel ,en vaak broeden ze zelf niet meer door broedmachine gebruik.

Opmerking

De vraagstelling ging hier toch over een koppeltje kwartels, maar welke soort of ras dan?
                  Ik heb het over vetkwartels of de japanse, veel eieren is veel kwartels in de broedmachine. Die hoeven niet zelf te broeden de machine doet het wel en daarna.....smakelijk.
                  Om de kracht van het anker te voelen, moet je eerst de storm trotseren.

Opmerking

veel kwartelsoorten zijn polygaam enkele soorten monogaam (w.o. Chinese dwergkwartel)

aan topicstarter het advies om in de rubriek Grondvogels even rond te kijken.

Over dit onderwerp is namelijk al bijzonder veel geschreven op dit forum.
                    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Buiten broedseizoen kunnen zelfs Chinese dwergkwartels meerdere hennen (niet poppen, jeffrey) op 1 haan gezet worden.
                      Maar met broedseizoen krijg je het volgende probleem; de dames broeden ongeveer tegelijk, dan krijgt de ene kuikens en de ander ziet die en die denkt dan; oh, ik heb al kuikens. En dan gaat ze, misschien daags voordat haar eigen eieren uit zouden komen, van haar nest en dan zijn die eieren verloren.

nadeel van 1 haan op 1 hen, voornamelijk als de haan uit de broedmachine komt, is dat de haan de hen blijft vervelen en de kuikens dood kan pikken. Dan zou je ze apart moeten zetten.

Ik heb gewoon 1 natuurbroed haan op 1 natuurbroed hen en hoop dat ze straks samen de kuikens gaan grootbrengen.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

Opmerking

bedankt voor jullie reacties
                        ik kan alleen reageren want ik weet niet hoe ik een onderwerp kan starten

Opmerking

Working...
                        X