Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van infraroodcamera's bij vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik gebruik ook al jaren draadloze camera's

2 met ontvangers kastje aangesloten op de televisie.

En 1 IP camera (WiFi) aan te sturen over het internet.

Ik vind het ideaal om als je op je werk zit via een IP adres op het internet, de boel in de gaten te houden.

Of in een andere ruimte te kunnen zien of de jongen goed gevoerd worden.

Ik heb ook even gekeken naar mogelijke frequentie gegevens, maar helaas hier wordt door de fabrikant niet over geschreven.

Ben ook wel benieuwd naar de gevolgen van het draadloze en het infrarood gebeuren.

Persoonlijk zet ik de infraroodleds s'nachts uit.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
      Onschadelijk zijn ook de gsm en andere frequenties ook niet gebleken.
      Onderzoeken hiernaar zijn er te vinden op internet.
      Echt schadelijk is ook nog steeds niet bekend ,,en iedereen loopt tegenwoordig met een gsm.
      Ook heeft bijna iedereen draadloos internet door zijn huis (wifi) ,dat kan dezelfde straling zijn als van de draadloze kamera's.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Echt schadelijk is ook nog steeds niet bekend ,,en iedereen loopt tegenwoordig met een gsm.
        Ook heeft bijna iedereen draadloos internet door zijn huis (wifi) ,dat kan dezelfde straling zijn als van de draadloze kamera's.
        Eigenlijk heb ik er nooit bij stil gestaan.
        Maar ook ik heb al jarenlang wifi en een infrarood kamera.

Ik denk bij schadelijke straling eigenlijk meer aan die hoogspanningskabels.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Voor wie de linken in het volgende bericht nog niet had aangeklikt. (ander topic)

Opmerking

Info over bloedklontering, leukemie enz.:

Opmerking

wie als vogelvriend naar binnen gaat is nooit te vroeg maar steeds te laat. van Ele even een aanvulling
              En wie als vogeldief hier binnenhuppelt wordt er 123 weer uitgeknuppelt

Opmerking

De meeste door mij gevonden draadloze camera's hebben een frequentie van 2,4GHz dit is volgens mij niet schadelijk voor de vogels.
                De infraroodleds welke gebruikt worden in de camera's zitten de meeste rond de 850 Nanometer. (soms ook 940)
                Of dit evt. schadelijk kan zijn ben ik nog niet achter.

Algemeen: Het is flink zoeken naar deze cameraspecificaties, ze staan er vaker niet bij dan wel.

mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                  De meeste door mij gevonden draadloze camera's hebben een frequentie van 2,4GHz dit is volgens mij niet schadelijk voor de vogels.
                  De infraroodleds welke gebruikt worden in de camera's zitten de meeste rond de 850 Nanometer. (soms ook 940)
                  Of dit evt. schadelijk kan zijn ben ik nog niet achter.

Algemeen: Het is flink zoeken naar deze cameraspecificaties, ze staan er vaker niet bij dan wel.

mvg
                  en heb je er nog wat aan gehad???

mvg klaas
                  Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

Zeker Klaas, bedankt

Opmerking

Iets over straling en schadelijke invloeden:

Opmerking

Interessant Eelke! Ik heb er even iets uitgepikt:

Praktijkvoorbeeld 7

Een advocaat uit Keulen bericht: "Ik kon het zelf niet geloven, maar na lange gesprekken met mijn mobieltje werd ik vergeetachtig. Ik wist niet meer wat ik vijf minuten geleden had gedaan, ik was ongeconcentreerd, kon niet meer op mijn computer schrijven zonder steeds fouten en de vreemdste verdraaiingen te maken, zelfs bij mijn eigen naam. Regelmatig kreeg ik steken in mijn hoofd, het was gewoon beangstigend. Ik ga nu heel bewust met mijn telefoon om, ik bel veel minder met mijn mobieltje en als ik hem gebruik, dan bij voorkeur alleen in de auto met buitenantenne. Mijn problemen zijn over."

Komt me heel bekend voor..... Ik denk dat veel mensen gezonder zouden zijn zonder tv, gsm, ipad, pc en meer van dat spul. Hoewel ik erken dat we in veel gevallen bijna niet meer zonder kunnen.
                        Ik ga nu eerst een balletje stoten...

Hans
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bonkje
                          dan zouden in principe ook alle andere signalen die in de lucht zweven schadelijk moeten zijn bv. gsm signalen radio signalen etc dus daar heb ik dan weer mijn twijfels bij

mvg klaas
                          Ook ik heb zekere twijfels, maar ben er zeker overtuigd dat er bij bepaalde blootstelling schade kan optreden aan o.a. levende organismen.

Op deze site staan o.a. meerdere gegevens over straling, magnetisme enz.
                          (Vooral ook enkele filmpjes geven veel duidelijkheid)

Alle elektrische apparatuur geeft een zekere straling af.
                          Dus ook ionisator, verdampers, elektrische kacheltjes, ventilatoren, verlichting, radio, enz.
                          Zelfs de draden in de muur, vloer en plafond zijn omgeven met een zekere straling. Deze sterkte is o.a. afhankelijk van de frequentie.
                          Vogels welke bijv. navigeren met o.a. aardmagnetisme (is bij trekvogels het meest ontwikkeld, deze hebben meer magnetiet in hun koppie) zullen hier het gevoeligst voor zijn / meeste last van kunnen hebben is mijn vermoeden.

Een ouder onderzoek(engelstalig) over aardmagnetisme en navigatie: http://www.gps.caltech.edu/users/jki...uroscience.pdf

Elektromagnetische velden en het endocriene systeem:
                          https://www.tigweb.nl%2FTIG23_06_Smi...magnetisme.pdf

mvg. Eelke

Opmerking

Working...
                          X