Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogelbeschermingsorganisaties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik kan mij nog herinneren dat in de jaren 70 van vorige eeuw (klinkt leuk)

hier in limburg hondsdolheid heerste en zelfs vergif werdt uitgelegd om de vos te doden, daarna werdt de vos onder controle gehouden door de jagers en dat is lang goed gegaan.ToT er een of andere organisatie op het idee kwam om de vos weer te beschermen, nu lopen de de vossen vaak overdag door het dorp, terwijl de vos eigenlijk een nacht/schermer dier is.

Dat ze de kippen, pauwen en fazanten en noem maar op doden is daar nog aan toe ( ook erg genoeg) maar denk eens aan de zieketens die deze (kunnen) over dragen, ik neem maar een voorbeeld vossenlintworm, je merkt hier niets van maar jaren erna, komen de problemen en kan er niets meer aan gedaan worden, ernstig ziek wordt je van vossenlintworm met een redelijke kans op de dood.

dit wordt overgedragen via urine en uitwerpselen, via je eigen hond kunnen je kinderen besmet worden, of bv door de zandbak in de buurt waar je kinderen spelen, met alle gevolgen vandien.

Maar de vos beschermen is belangrijker, dan je kind ( volgens sommige organisaties)

Natuurlijk hoeft de vos niet te verdwijnen, het is een mooie verschijning, maar moet wel beheerd worden.

Voor iedereen heb ik iets met de jacht, ja, bejaag ik de vos, nee/zelden
    www.fretteren.eu

Opmerking

Het meest schokkende vond ik nog de ontdekking dat zelfs een instantie die zich "Vogelbescherming" noemt de vos zeer welkom heet.
      Dat dit hun eigen bestaansrecht verstevigd is voor hen natuurlijk mooi meegenomen, dit doordat de vos (evenals vele andere hoog op de voedselketen geplaatste diersoorten) in bepaalde gebieden hele populaties / kolonies vogels om zeep heeft mogen helpen en wellicht nog steeds zullen bedreigen.

Dit kan ik niet anders zien als zeer hypocriet.
      Ik hoop dat dit soort praktijken ooit eens aangepakt zullen worden voordat het te laat is.

mvg. Eelke

Opmerking

De natuurvrienden!

Ik heb zelf de grootste luchtwapenspeciaalzaak van Ned. en ik krijg dagelijks mensen over de vloer die jagen met vuurwapens. De vereniging voor jagers treedt altijd naar buiten dat er weidelijk gejaagt moet worden en dat men zich netjes aan de jachtseizoenen moet houden. In de praktijk klopt hier geen reet van, want ik verkoop me blind aan die zogenaamde weidelijke mensen. Zware luchtbuksen en kruisbogen gaan over de toonbank als lieve broodjes.
        Ook veel jachtopzieners zitten hier onder en mensen van staatsbosbeheer. allemaal mensen die de wet moeten naleven. En stropers moeten pakken. Ik weet wel waarom men stropers pakt, gewoon omdat er dan meer overblijft voor hun zelf, zodat ze er zelf flink oplos kunnen stropen.
        Je kunt je in Ned. erg druk maken, maar de complete maatschappij is hier puur verziekt in alle regionen.
        En groenteboer riep eens over zijn rabarber, ik heb grote stelen en kleine stelen, en de grote stelen het meest.
        Hoe hoger hoe corrupter, hoe meer bij het vuur, hoe meer ze stelen.
        Moet je je zelf daar druk overmaken? Nee hoor, als je kans krijgt in dit apen land, moet je gewoon ook je zakken vullen. Netzo als de banken en consorten. En op z'n Hollands schijt hebben aan alles, want dat doet de politiek ook, en alle verder goede doelen die er voor ons in het leven zijn geroepen negeren, want die willen alleen maar verdienen aan de gewone burger.
        Als vogelliefhebber, gewoon veel lol blijven houden in je hobby. En je niets aantrekken van de rest.
        De politieke leidster vd dierenpartij laat zich ook ....... door een jager, als ze zo voor dieren is moet ze ook consequent zijn.
        Maar ja, zijn pistool schiet maar met losseflodders.

Opmerking

Lucht (gebakken) verkoopt goed in Nederland (zeker politiek).

Opmerking

Working...
          X